Поддръжка на Lexus IS – AutoCredit.bg

След като във вчерашния материал ви запознахме с Lexus IS и това на какво да обърнете внимание при евентуалната му покупка, днес ще говорим за потенциалните слаби места на модела. За наше огромно щастие това ще е един от най-кратките материали. Казваме за щастие, защото като цяло основните проблеми са значително по-малко от тези на други марки и модели автомобили. Фактите говорят! Както и сравнително малкото собственици на „луксозната Toyota“. Какво е по-хубаво от това да можеш да разчиташ по всяко време на возилото си, да прекарваш по няколко часа годишно в автосервиза и разходите за поддръжка да са поносими?
Ще започнем с може би един от най-скъпите износващи се компоненти – съединителят. Всеки IS с механична трансмисия може да се познае дали е каран много по състоянието именно на комплекта съединител. В нормални условия и да речем 50-50 разпределение на градското и извънградско шофиране, той би трябвало да издържи около 110,000 км. Ако ви се наложи да подмените маховика, притискателния диск и феродовия диск, значи автомобилът ви е на 100, 200 или 300 хиляди. Операцията не е сложна, а частите могат да достигнат около 1700 лв. Ако маховикът е изправен, ремонтът надали ще надхвърли 4-цифрена сума.
Ако новият ви автомобил е с шибидах, то след покупката и обслужването задължително проверете дренажните канали за изтичане на вода. Най-уязвимият от всички се намира на C-колонката откъм шофьора (колонката, която държи задното стъкло). Запушен дренажен канал може да причини наводнения в багажника и протичане на шибидаха през декоративния таван.
Ако автомобилът ви е с оригинално челно стъкло, то това не се отнася за вас. Но ако поради някаква причина прозорецът е заменен, то новият най-вероятно е Pilkington, а с тях доста често има проблеми с течове около кабела за подгряване в долната част. Сами се досещате, че влага (и вода) там могат да увредят модула, който се грижи за подгряване и размръзяване на стъклото, а цената му не е приятна. Просто проверете двете части на таблото за следи от влага, за да сте сигурни, че няма да имате проблеми.
Изпускателните системи на Lexus IS (независимо от модификацията) са изработени от неръждаема стомана, но с времето и пробега тя доста често не изглежда като нова. За всеки случай след покупката използвайте услугите на сервиз за ауспуси, в който механикът да даде мнение дали генерацията е наред или скоро ще трябва да й обърнете внимание.
Спирачките! Това е нещо особено важно. През 2003 г. Lexus провеждат безплатно сервизиране заради забалежки със спирачната помпа. Уверете се, че такава манипулация е отразена в сервизната история. Ако не е – имайте едно на ум и не отлагайте проверката.
Също така направете визуална инспекция на спирачните апарати – ако са корозирали, има голям шанс и гумичките, уплътняващи буталата, да са се прокъсали и самите спирачки да не са адекватни. Това може да проверите и при тестовото шофиране преди покупка – просто намерете равен път, развийте 80 км/ч и започнете да спирате интензивно. Ако автомобилът хваща посока и усещате по-голямо от нормалното дърпане във волана, значи най-вероятно трябва да ревизирате спирачните апарати. Ако някога ви се случи да чуете стържещ звук, идващ само в движение откъм задницата, проверете ламарините зад спирачните дискове, имащи за цел да предпазват дисковете. Понякога при сваляне и качване на гумите, ламарините могат да бъдат докоснати по невнимание и изкривени, тъй като са сравнително тънки. Проблемът се решава лесно – просто ги натиснете и върнете в изходна позиция.
Важно послание от собствениците, касаещо употребата на качествени запалителни свещи. Тъй като Lexus/Toyota използват Denso Iridium свещи за бензиновите си агрегати (славят се с изключително добро качество и голям пробег), те предписват смяната им да става на около 100000 км. Проверете състоянието на свещите на вашия двигател и при нужда ги заменете със същите. Така и така сте отворили предния капак – през известен пробег обръщайте внимание дали ангренажният ремък е достатъчно стегнат, натискайки го с ръка. Често се случва обтегачът му да спре да функционира изправно, а знаете, че прескачането дори с един зъб може да е доста пагубно за двигателя. Както писахме вчера, често се случва водните помпи да протекат. Така че обръщайте внимание за течове при всяко отваряне на предния капак.
От собсвеници чуваме, че е нормално задните гуми да се износват за 2-3 сезона в зависимост от употребата на автомобила. Това се дължи на факта, че заводските настройки на страничен наклон на задните колела допускат по-големи стойности. Това от една страна дава необходимото сцепление при по-ентусиазирано шофиране, но е факт, че гумите се износват една идея по-бързо от нормалното. Е, ако сложите нови задни гуми и внимавате при всяко тръгване, но все пак в края на летния сезон вътрешните им краища са изядени, значи със сигурност автомобилът ви има проблем с окачването на задницата.
Фен на марката, каращ Lexus IS300 от 6 години сподели, че му се е налагало два пъти да сменя предните шарнири на носачите и външните накрайници. Дали това се дължи на комбинацията от недобри пътища и маниер на шофиране или просто е слаба точка на Lexus, не можем да кажем със сигурност. Не го определяме и за много нормално. Същият потребител каза, че не се притеснява, че всички глави на болтове и гайки са ръждясали безобразно. Според него това е нормално, като се имат предвид климатичните условия на България.
Като за край ще обърнем внимание на музикалния плейър: пробвайте да заредите 6-диска в класьора, превъртете всички и след това ги изкарайте. Това е имровизиран тест на CD-чейнджъра, който понякога дава грешка „Error 3″ заради „лоши дискове“.