6 достъпни и страхотни коли от 90-те години, които със сигурност ще поскъпват

90-те години на миналия век бяха страхотно време за бензиновите ентусиасти. Най-сложното, което можеха да открият в колата си беше пълната инжекция, в комбинация с ABS система. Много компании извадиха машини с характер, чието време отмина и цените им се гмурнаха надолу. Малко екземпляри оцеляха за тези 20 години и сега е добър момент да купиш една преди тя да се превърне в 90-рската версия на Peugeot 205 GTI и BMW E30, чиито цени в момента са високо в космоса.
Alfa Romeo 145 QV
147-та беше колата, която превърна Alfa Romeo в модерна автомобилна марка. С нова технологична платформа и с интересните форми, създадени от общаващия млад дизайнер Крис Бенгъл, 147 дебютира като атрактивен автомобил. В комплект с легендарния Tiwn Spark двигател на Alfa Romeo, 147 Quadrifoglio Verde (QV) беше хот хеч и то от готините. С 2-литровия мотор с мощност от 150 к.с., тази кола ускоряваше до първите 100 км/час по-бързо, отколкото VW Golf IV GTi.
Виж обяви за Alfa Romeo 145 QV от 1500 лв. при нашите партньори Mobile.bg и финансирай с AutoCredit.
Citroen Xsara VTS
Тази кола остана в сянката на много по-известния си близнак – Peugeot 306 GTI. Xsara VTS не е толкова популярна, но е с идентична механика и това я превръща в много добра сделка. Освен това, рали миналото на Xsara е неоспоримо, точно както и титлите на Себастиан Льоб. За разлика от 306 GTI-6, рядко бива подложена на тунинг изпълнения, но пък е предпочитан донор на части за тях. Ето защо, сега е моментът да се купи такава кола и да бъде върната до първоначалния й блясък.
Виж обяви за Citroen Xsara VTS от 1999 лв. при нашите партньори Mobile.bg и финансирай с AutoCredit.
Fiat Bravo HGT
Също като Alfa 145 и Fiat Bravo е базиран на Tipo платформата, но за разлика от него има 5-цилиндрово турбо сърце, кацнало директно от двигателния отсек на Fiat Coupe. Проблемът с тази кола е да намериш една от тях. Bravo HGT никога не са били кой знае колко популярни, но сега са истински дефицит. В mobile.bg има само една и за съжаление, не прилича на себе си.
Виж обява за Fiat Bravo HGT от 1690 лв. при нашите партньори Mobile.bg и финансирай с AutoCredit.
Ford Puma
По своята същност Puma е Fiesta в засукани дрешки. Този модел е известен в автомобилната индустрия с факта, че пътуването й от чертожните дъски до влизането в производство се случва за по-малко от 1 година. 1,7-литровият Zetec е проектиран от Yamaha и е най-добрият двигател за тази кола. За съжаление, големият проблем на този автомобил е корозионната защита на каросерията, която е под всякаква критика. Добрата новина е, че на пътя Puma оправдава името си и демонстрира перфектно поведение.
Виж обява за Ford Puma от 950 лв. при нашите партньори Mobile.bg и финансирай с AutoCredit
Saab 900 NG
Това е последният 900 и дори и днес е изключителна кола, когато е с 2-литровия турбомотор с интеркулер. Той дава на шведската машина мощност от 185/200 к.с. и обяснява изцяло близостта на SAAB с производството на бойни самолети. Макар NG поколението да не е толкова ценно, колкото първия модел на 900, стойността на турбо версията на тази кола ще върви само в една посока и тя е нагоре. Добрата новина е, че вторичният пазар е богат на такива коли, особено във версия кабриолет, а именно те са добрата инвестиция.
Виж обява за Saab 90 NG от 950 лв. при нашите партньори Mobile.bg и финансирай с AutoCredit
Renault 19 16V
Любимецът на масите безспорно е Renault Clio, особено в неговата Williams версия. 19-ката обаче получава неговия двигател, но без британската му титла. Renault 19 16V не е скоростен шампион, но на пътя стои с класи над базовите изпълнения. Това се дължи на различните макферсони, 4-торсионния мост и дисковете отзад. Освен това кабрио версията е истински красива. Не се лъжете да купувате Renault 19 Williams, такива коли не съществуват.
Виж обява за Renault 19 16V от 950 лв. при нашите партньори Mobile.bg и финансирай с AutoCredit
Като фен на Рено само да ви коригирам.Renault Clio Williams е със 2.0L 16V 145hp F7R двигател който после се монтира на новият Renault Megane Coupe (Coach).Двигателя няма абсолютно нищо общо със 1.8L 16V 133hp F7P който се монтира на Renault 19 16V и Renault Clio 16V.Съответно няма Renault 19 със 2.0L 16V мотор и няма Williams.Както и не всяко синьо Clio 16V със златисти джанти е Williams.