13 автомобила, които все още се произвеждат в Англия

Английската индустрия имаше лоша съдба, но въпреки това на Острова продължат да се сглобяват качествени автомобили
Великобритания винаги се е гордяла със своята автомобилна култура. От Острова са излезли десетки успешни пилоти, почти всички военни летища от Втората световна война са превърнати в писти, а реставрацията на автомобили е силно разпространено хоби, както и бизнес. Откъде започва всичко това? Преди години Англия произвеждаше много и всякакви автомобили. Но с течение на времето, неправилното управление си каза своето и голяма част от изконните британски марки попаднаха във владението на корпорации от Индия, Малайзия, Германия, Катар и тн. Въпреки това британците продължават да произвеждат коли, дори да не са техни като концепция. Което ни накара да “класираме” 13-те най-добри коли, произвеждани на Острова?
Honda Civic
Завод: Суиндън, Уилтшър
Японците от Honda избраха Суиндън за производството на своя атрактивен семеен хечбек. Известен със своята надеждност, Civic е колата с един от най-големите багажници в своя клас. Стартовата цена на Civic в Англия е около 17 000 паунда.
Toyota Auris
Завод: Бърнастън, Дарбишър
В завода в Бърнастън се сглобява както компактния Auris, който винаги е имал репутацията на доста надежден автомобил, така и неговия батко Avensis. В момента Toyota Auris се продава в Англия за 12 145 паунда.
Nissan Qashqai
Завод: Съндърланд, Тайн енд Уеър
Eдин от най-популярните SUV модели у нас се сглобява в Англия. Nissan Qashqai бе представен за пръв път през 2007 г. и оттогава е фаворит и за английските клиенти, особено за тези които имат каравана или държат на 7-местния интериор на версията Qashqai+2, която вече не се продава. Интересното е, че в Англия Qashqai се съревновава по продажби с доста по-масови и компактни автомобили. В същия завод се произвеждат и моделите Micra и Note.
Vauxhall Astra
Завод: Елсмир, Чешър
Докато Opel Astra се произвежда в централата на Opel в Рюселсхайм, близнакът на модела с десен волан се сглобява в Елсмир, Чешър. Според изследванията на организацията SMMT, която проучва автомобилния бранш в Англия, Astra винаги е сред фаворитите по продажби в Англия. И има защо, това е автомобилът, който най-много се доближава до лидера в сегмента на хечбеците – Volkswagen Golf. Astra е изгодна, здрава и атрактивна. Пък и вече не ръждясва, както преди.
MINI
Завод:Оксфорд, Оксфордшър
MINI отдавна е собственост на BMW, но германците подходиха разумно и запазиха производството на английската икона в Англия. MINI вече не е мини, няма го онзи чар от миналото, а двигателят не е с размерите на нещо, което може да задвижи най-много косачка за трева, но въпреки това, тази кола е обичана от милиони хора по целия свят.
Lotus Elise
Завод: Хетел, Норфолк
Lotus отдавна е собственост на малайзийския автомобилен гигант Proton, но подобно на MINI продължава да се произвежда в Англия, където е и родното му място. Тази кола е спартанска, но въпреки това може да размаже доста натъпкани с екстри модели на писта. Както добре помним, идеологът в ранните години на Лотус – инженерът Колин Чапман, някога бе казал, че е редно първо да опростиш концепцията, а след това да направиш колата лека. Доста успешна рецепта, ако съдим по Elise.
Range Rover Evoque
Завод: Хейлууд, Мърсисайд
Колкото и странно да звучи, Land Rover отдавна не е собственост на англичани. Зад компанията, която създаде куп офроуд икони, в момента стои индийския концерн Tata Motors. Хубавото на индийците обаче е, че освен богати, са и разумни, тъй като запазиха ръководните кадри и производството в Англия. Един от последните модели на Land Rover е този Range Rover Evoque, който не обича калта и офроуда, като вместо тях предпочита скъпите заведения и паркингите на лъскави хотели.
Jaguar XF
Завод: Касъл Бромуич, Бирмингам
Jaguar и Land Rover бяха продадени в пакет, така че “лошите котки” също са собственост на Tata. Още от излизането си XF привлече погледите като красив и потентен спортен автомобил, подходящ за дълги пътувания.
Land Rover Range Rover
Завод: Солихъл, Бирмингам
Няма как да пропуснем и истинския любимец на британските футболисти, или поне на футболистите, които играят на Острова. Лукс и спорт на асфалта, технологии и висока проходимост в калта. Range Rover е абсолютна класика.
Jaguar F-Type
Завод: Касъл Бромуич, Бирмингам
Двуместен спортен Jaguar, който в базовата си версия има 3.0-литров V6 с 340 к.с. Изобщо не е нужно да се сещаме за върховия 5.0-литров V8 мотор с близо 600 к.с. И всичко това комбинирано с 8-степенна автоматична скоростна кутия или 6-скоростни “ръчки”.
Aston Martin V8 Vantage
Завод: Гейдън, Уоруикшър
Няма как една класация за британски коли да е пълна без поне един модел на Aston Martin – колата на Агент 007. Партньорството на Aston Martin и Джеймс Бонд започна с DB5 през 70-те, след това прекъсна за кратко, когато шпионинът моментно се беше заблудил и караше други коли, а сега отново всичко е наред. В света на Aston, V8 Vantage е изкушаващо достъпен, без да жертва и троха от удоволствието зад волана. От Top Gear веднъж бяха казали, че звукът на V8 двигателя на Aston може да побърка от вълнение душата ви.
Rolls-Royce Phantom
Завод: Гудууд, Уест Съсекс
Какво ли е било през Втората световна война, когато Германия е била бомбардирана със самолети, използващи двигатели на Rolls-Royce? А сега нека се замислим, какво ли им е било на Rolls-Royce, когато от BMW са обявили, че ги купуват. Phantom е идеален за всеки рапърски клип, но истинското му предназначение е доста по-изтънчено – да вози цинични английски аристократи, които са способни да ти се усмихнат, показвайки ти среден пръст.
McLaren P1
Завод: Уокинг, Съри
Завършваме с един космически кораб, защото който нарече McLaren P1 “просто кола”, не заслужава сериозно отношение. Този звяр може да се ускори от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди, а шасито и конструкцията на колата е карбоново произведение на изкуството. Тази кола е наследник на легендарния McLaren F1, който доста време бе най-бързият сериен автомобил на планетата.
Виж обяви за употребявани модели автомобили при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.
AutoCrеdit – така вече се кара!