10 чудесни автомобила, които вече никой не помни

От Daihatsu Charade GTti до Citroen GS – това са колите, за които никога не би се сетил
Почти липсва компания, която през цялата си история да не е създала поне един интересен модел. Проблемът е, че ако компанията не се казва BMW, Mercedes, Lamborghini или Ferrari, вероятността същият този модел да потъне в забрава скоро след края на своето производство, е голям. Точно за такива модели ще стане въпрос по-долу. Това са десетте страхотни автомобила, които не заслужават да бъдат забравени.
Peugeot 309 GTI
Като един от най-добрите хотхечове, Peugeot 205 GTI продължава да се къпе в слава. Но къде се изгуби леко недодяланият му събрат 309 GTI. Никъде, продължава да е тук, просто никой не се сеща за него. 309 GTI е едно към едно с 205 GTI, само че има по-голям багажник.
Opel Kadett GTE
Преди да се появи емблематичният през 80-те Kadett E GSI, феновете на Opel се прекланяха пред Kadett D GTE, който има 1.8-литров двигател и 115 к.с. Доста добър резултат за масов хечбек от края на 70-те, който тежи малко над 800 кг.
Audi V8
Не сме допуснали правописна грешка. Преди на пазара да излязат A8 и S8, от Audi пускат на пазара модела V8. Това се случва през 1988 г., когато автомобилът е обявен за новия флагмански модел на компанията. V8 прилича много на Audi 200, въпреки че всички външни панели са различни. Интересна е и историята на 3.6-литровия V8 двигател, който бил създаден от инженерите чрез съединяване на два 1.8-литрови двигателя от Golf GTI. Мощността на Audi V8 достига 250 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 7.6 секунди, преди суперседанът да достигне максимална сокрост от 250 км/ч. Каква тогава е причината никой вече да не се сеща за този модел?
Citroen AX GTi
Голям френски чаровник с малки размери. Тази кола тежи около 700 килограма и е оборудвана с 1.4-литров 8-клапанов бензинов мотор със 100 к.с. Нужно ли е да казваме, че е забавна за каране и има куп странности, с които да ти стане още по-симпатична. Например факта, че задният капак е пластмасов и се отваря с въртеливо движение, а окачването е учудващо комфортно за автомобил с тези размери.
Renault Espace
Моделът, който утвърди французите като лидери при минивановете. Оригиналният Espace (чете се “Еспас”) наскоро навърши 30 години, но и той отдавна е забравен. Именно Espace е причината в момента толкова хора да обмислят покупката на 7-местно семейно возило.
Daihatsu Charade GTi
В славните си години Daihatsu Charade GTti (забележете допълнителното “t”) е най-бързият 1.0-литров автомобил в света. Той можел да ускори до 100 км/ч за 8 секунди, което не е никак лош резултат за кола с едва 130 Нм максимален въртящ момент и тегло от 790 кг. Заради скучноватия си външен вид обаче, както и заради големия интерес от страна на увлечените по тунинга, в момента много трудно може да бъде открит оригинален екземпляр.
Lancia Thema 8.32
Това е лимитирана серия, състояща се от едва 32 автомобила, подготвени от германския клон на Lancia. Всяка една от тези коли се е предлагала в акрилен червен цвят Rosso Monza (вдъхновен от Ferrari Mondial). За повечето хора колата може би изглежда безлична, но същите едва ли биха реагириали така, когато разберат, че под капака е монтиран V8 двигател на Ferrari. Към всичко това се добавя и изключително стилен интериор.
Volvo 480 Turbo
Ако Volvo C30 ви изглежда чудат, погледнете това 480 Turbo, което излиза през 80-те. С клиновидното си купе, отварящите се нагоре фарове и пъргавия си 1.7-литров турбо двигател със 120 к.с., Volvo 480 Turbo бързо печели почитателска маса. Но не за дълго.
Citroen GS
Все още е мистерия защо Citroen GS така и не получава вниманието, което заслужава. Автомобилът е представен през 1971 г., когато е признат от обществеността като технологично произведение на изкуството. Иновацията в случая е в това, че французите предлагат технологии, които до този момент са запазена марка на топ моделите на Citroen, в масов модел за обикновения човек.
Fiat Ritmo
Fiat Ritmo излиза на пазара с един интересен рекламен слоган: “ръчно сглобен от роботи”. Ritmo e хечбек с екстравагантен дизайн, който, подобно на повечето италиански коли от 70-те и 80-те, е изправен пред изчезване. А това е доста тъжно, особено имайки предвид “горещата” версия Abarth.