Да си купим Volkswagen Passat B6

volkswagen-passat-variant

Здравейте, драги читателю! Здравейте и вие, бъдещи собственици на VW Passat B6. В следващия материал ще се опитам да разкрия част от нещата, които задължително трябва да проверите при покупката на Passat. Дано съветите ми намерят приложение и ви предпазят от евентуална лоша сделка!

Поколение В6 на модела Passat излиза на пазара през 2005 г. За разлика от по-стария си брат, той вече не е на една платформа с еквивалента на Audi – A4. Това от една страна е отлично, защото вече ги няма проблемите с безбройните предни носачи, които при В5 съсипваха здравето и раздираха джоба на собствениците си. Плафтормата на В6 е изцяло от Volkswagen, като е взаимствана от тази на МК5 Golf. Естествено, модифицирана е, заради по-големия товар, по-дългото купе и т.н. Да започнем по същество. Пред вас в автокъщата седи модел от поколението, който сте харесали много. Дали да го закупите? На този въпрос, надявам се, ще можете да си отговорите сами, след като прочетете статията.

Независимо дали се „оглеждате“ в седан или комби, не би трябвало да откриете следи от корозия никъде по купето. Технологиите отпреди 10 години се оказаха адекватни и третирането на всяка метална част на автомобила успява да я предпази до ден днешен. Метеорологичните условия, колкото и сурови да са те, не оказват влияние нито на калниците, нито на вратите на Passat B6. Естествено, не е изключено по екстериорните детайли да е имало тенекеджийски ремонт и майсторът да „си е оставил ръцете“, затова все пак хвърлете едно око на долните ръбове на вратите и опипайте арките на калниците. Ако всичко изглежда наред, продължете с огледа.

Ако избраният от вас Passat е с автоматичната DSG-кутия, наострете слуха си при студения старт. Именно тогава евентуални проблеми с маховика биха се издали. Ще ги познаете по всякакви паразитни звуци откъм скоростите. Чуете ли подобно нещо, знайте, че ремонтът му е около 2000 лв. За изрядността на кутията подсказват плавните (дори неусетни) смени на предавки в движение независимо от работната температура. Най-масово използваните агрегати са 2-литров дизелов и 1.8-литров бензинов, затова ще поговорим за тях.

voklswagen-passat-sedan

Ако автомобилът е с механична трансмисия, при пробата минете през всички предавки. Усетете дали лостът се движи и влиза плавно при всяка предавка. Passat 2.0 TDi е паркиран пред вас и се колебаете дали е вашият автомобил. Ако двигателят е от ранните (от 2005 до 2007 г.), то той е с помпа-дюза. Често срещан проблем при него е износването на маслената помпа (в частност един шестостен в нея). При подобно износване помпата спира да подкачва масло и двигателят няма достатъчно добро смазване. Именно автомобили, произведени в тези години, са извиквани в представителствата за гаранционен превантивен ремонт. Дали вашият бъдещ Passat е минал през сервиза? Ще ви дам отговор как да проверите малко по-долу. 2.0TDi „от първите“ също страда от прекомерно износване на балансиращите валове. Признак за това са вибрации при палене, гасене и ускорение. Дизеловите агрегати след 2007 г. вече са с отстранени „детски болести“ и не би трябвало да проявяват подобни проблеми. Който и дизелов двигател да сте избрали, задължително проверете чрез компютър в сервиз живите данни, които връща управлението му. Обърнете внимание на работата на гориворазпръсквателните дюзи и корекциите, които правят. Важно е всички да работят в един диапазон. Ако ли не, лесно могат да бъдат рециклирани. Цената за услугата е около 100 лв за брой.

През февруари 2008 г. 2.0FSI бензинов двигател заменя предлагания до тогава 1.8-литров бензин с турбокомпресор. При по-ранния вариант е важно да се проследи сервизната история на турбокомпресора, ако е имало такава. Ако не е – имайте превдид, че турбото се износва на около 150,000 км. Добрата новина е, че подлежи на рециклиране, ако се хване навреме. Цената за услугата е около 1000 лв с монтажа и демонтажа му. Лошо е, ако турбото е непоправимо износено (т.е. предишният водач не е предприел мерки навреме). Тогава единственото разумно решение е компресор втора ръка и рециклирането му. При този вариант също не забравяйте да отидете в сервиз, който предлага компютърна диагностика. Живите данни на мотора са от значение и издават до голяма степен как е бил поддържан при предишния си собственик.

Добра новина за всички, които са се спрели на автомобил от VAG-групата. След като дадете на служител от кое да е официално представителство на марката данни (рама) на бъдещия ви автомобил, той лесно може да направи справка в изградената от VAG сервизна мрежа. Във всеки един оторизиран сервиз се допълва досието на автомобила, влязъл там. Това значи, че лесно може да добиете информация за предишни сервизни манипулации, независимо дали са гаранционни или не. Смятам, че усилията не са кой знае какви, а нещата, които ще прочетете, могат да ви дадат сигурност в покупката или да ви откажат тотално.

Когато се настаните на шофьорското място, преди да запалите, обърнете внимание дали при даване на контакт светят всички важни лампи на таблото. Липсата им би издала евентуален проблем, който е „добре“ замаскиран от продавача. Не забравяйте да пуснете климатика, да проверите парното, аудиосистемата и електрическите стъкла. В следващия материал ще ви запозная с тънкостите около поддръжката на Passat B6.

4 Коментара

Вашият отговор на Хърко Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *