За вас ли е животът с Mini Cooper?

MINI Coupe, 2012

Mini винаги са предлагали прекрасни сервизни условия за клиентите си. Ако предишният собственик е закупил новото Mini с TLC-пакет, може да сте по-спокойни. Той включва 80 000 км или 5 години пълно обслужване. Mini с такъв пакет издава съвестен собственик, който е глезил автомобила си. За по-сигурно проверете сервизната история след изтичането на TLC-пакета.

Независимо че има добра репутация за качество, като всички други автомобили и Mini страда от различни проблеми. Най-напред да огледаме интериора. Повредите на уредите не са чести, но централното заключване на по-ранните модели прави неприятни номерца. Окабеляването е слабо място и несветенето на различни подсветки е знак, че някъде има проблеми с окъсяващи кабели. ABS-помпата и по-скоро захранването ѝ окъсяват и изгарят модула, което ви принуждава да смените цялата композиция. Първите модели на „новото“ Mini изпитват проблеми с окабеляването на въздушните възглавници, затова проверете за светеща предупредителна лампа на инструменталното табло.

mini-service-1

Mini Cooper

На пътя Mini (в добро състояние) се усеща стегнато и отзивчиво. При теста проверете дали автомобилът „тегли“ наляво. Ако проблемът се проявява, значи има проблем с геометрията на окачването и е необходимо да отидете на реглаж за сходимост. Когато завивате, заслушайте се за шумове, идващи от задницата.

EPAS електроусилвателят на волана също не се слави като най-надеждното звено в Mini. Шумове при въртене на волана на място са нормални, но не и прекалено силните. Проверете количеството на масло в рейката. Ако има проблем с електроинсталацията, значи ви предстои ремонт. Пригответе около 1 100 лв. Не са редки проблемите с износени лагери на кормилната колона. Те са евтини, но отнемат доста време за подмяна.

Независимо от тези проблеми, притежанието на Mini ще ви донесе много радост. Само ви съветваме да не го оставяте на самотек, защото бързо може да се превърне в развалина.

Проблеми със скоростната кутия. Вчера споменахме за проблемите с маховика и CVT-вариаторната трансмисия. Ако сте закупили автомобил с проблемна механична трансмисия, освен съединителя подменете и маслото в скоростите. Лостът управлява жила, чиито нормален ход е плавен. Задната предавка принципно е трудна за включване заради липсата на синхронизатор и това не трябва да ви притеснява.

mini-service-2.jpg

Mini Cooper

Окачване и управление. Амортисьорите на повечето модели, дори да са били „тероризирани“ на писта, би трябвало да са здрави. Чукащи звуци от задния мост издават закъсани тампони там. Съветваме ви да отремонтирате всички на куп, а не да правите поетапни ремонти. Същото важи и за предницата. Отпред не забравяйте да подмените и тампоните на стабилизиращата щанга, както и биалетките ѝ. В голяма част от случаите окачването е здраво, но изнервящите тупкащи звуци при движение по неравности идват точно от последните два компонента (всъщност четири), които изброихме. Биалетките и тампоните не са никак скъпи и след подмяната им не се изисква реглаж на преден мост. Когато автомобилчето е паркирано и двигателят работи, въртете волана от пълен ляв към пълен десен и обратно. Заслушайте се за звуци, различни от тези на електроусилвателя. Ако има такива, най-вероятно карето на кормилния прът е износено. Ако не ви дразни пукането, можете да карате така, не е опасно и няма да се влоши кой знае колко повече.

Независимо че Mini продължава да разработва и продава нови модели, марката все още е предпочитана на пазара втора ръка, особено от дамите шофьори. И да ви кажем честно, има защо. Mini винаги са били готини на вид, отлични за шофиране и не знаем за вас, но почти винаги, когато сме виждали Mini в града, зад волана е седяла готина мадама. И все пак за нас най-важно е пътното поведение, което прави притежаването на Mini почти задължително за всеки. Да, има технически проблеми, но ако сте внимателни при подбора и поддръжката, всичко ще е наред.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *