За вас ли е първото поколение BMW X3?

За вас ли е първото поколение BMW X3?

Първородният BMW X3 (E83) е бил на пазара от 2004 до 2010 г. и представлява първо поколение на кросоувъра със система за задвижване на четирите колела, купе, оборудвано с най-модерни технологии и отлична двигателна гама. X3 е базиран на популярното BMW 3-серия. Вместо да го нарекат SUV, oт BMW решили да дадат титла Sport Activity Vehicle (спортяга, идеален за свободното време), за да привлекат повече клиенти. 10 години след представянето на първото поколение започват да се обаждат „детските“ болести, открити от собственици на возилото. Преди всичко, запомнете, че когато дойде време за закупуване на употребявано BMW, механичното състояние е доста по-важно от възрастта или пробега. Избягвайте автомобили, които преди са били засегнати в различни катастрофи. Преди да подпишете сделката, уверете се, че автомобилът е изряден технически, доверявайки се на специализиран BMW-сервиз.

За проблемите с двигателите и скоростните кутии може да се запознаете с по-старите материали за BMW, защото са идентични. Когато заговорим за резервни части при двигателите, няма какво да ни изненада или затрудни, защото в едни и същи години и различни модели са полагани еднакви мотори. Общо взето, същото важи и за трансмисиите, независимо дали са автоматични или механични, с тази разлика, че при X3 собствениците разполагат и с раздатътна кутия заради 4х4 системата. Раздатките са едно от слабите места на E83 X3. Когато раздатката на вашия кросоувър започне да се скапва, ще започне да издава виещи звуци. Добра новина е, че може да се рециклира на сравнително добра цена (като се има предвид колко струва нова). Алтернативни варианти са закупуване на раздатка втора ръка, но не препоръчваме тази опция, защото никой не може да гарантира за състоянието й. Симптомът с движение на бавни предавки и късно превключване на бързи също значи, че електромоторът в раздатката не сработва нормално. Него препоръчваме да си вземете нов, колкото и „солен“ да е.
Говорейки за 4х4 задвижване, трябва да споменем, че е задължително да карате с препоръчаните от BMW размери на гуми и джанти, както и да спазвате (и често да проверявате, ако автомобилът ви не разполага с автоматизирана система) налягането на гумите.

За вас ли е първото поколение BMW X3?

За вас ли е първото поколение BMW X3?

Проблеми с пасажерската въздушна възглавница и шуменето на шибидаха според нас не са болка за умиране, но все пак и за тях има лек. Много често кантарът (фина лента, която усеща човешкото тегло) в дясната седалка се прекъсва от по-рязко сядане на седалката или подпиране с коляно. Когато това се случи, на таблото светва лампа, показваща, че има проблем в системата с въздушните възглавници, което пък от своя страна означава, че при евентуална нужда те няма да сработят. Компютърни специалисти, запознати с марката и разполагащи с нужната апаратура, могат да накарат системата да забрави, че й трябва въпросния кантар на седалката и да работи безупречно, а цената на услугата е под 40 лв.

„Забравянето“ на ключа също е нещо, което сме чували. EWS-системата (имобилайзерът) работят, когато ключът (със специално програмиран чип) контактува с EWS-четеца, който пък от своя страна разрешава на двигателния компютър да запали автомобила. Когато едно от трите звена забрави (буквално) настройките си, паленето става невъзможно. Следва обучаване на автомобила и ключа отново, за да можете да запалите и да потеглите.
Ако искате да притежавате BMW-то си по-дълго, ще трябва да му обръщате повече внимание, когато идва ред на сервизните интервали. Опознайте най-често срещаните проблеми, споменати по-горе, за да знаете какво е обяснението на нещата, които усещате и ви се струват нередни. По този начин ще ги „хванете“ по-рано и ще може да спестите време, нерви и пари от по-сериозни ремонти.

За вас ли е първото поколение BMW X3?

За вас ли е първото поколение BMW X3?

На всеки се случва да разлее течности в купето, по седалките или по пода. Задължително предприемете мерки по изсушаване на намокреното, защото под мокета на вашето X3 се крият снопове с кабели, а под тапицерията на седалките, както вече казахме, има „кантар“ или подгряване, които със сигурност трябва да останат сухи. В противен случай, има голяма вероятност някой от стотиците модули на автомобила да изгори, което пък ще доведе до „солен“ електроремонт.
При всякакви въпроси относно покупката или поддръжката на BMW X3, не се притеснявайте да ни попитате за съвет. Ще се постараем да вникнем в проблема ви и да открием решението му.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Един коментар

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *