За тези,които искат да си купят Honda FR-V

Honda_FRV_001

Honda FR-V представлява компактен многофункционален автомобил, произвеждан от японския конструктор от 2004 до 2009 г. и продаван до 2011 г. Той разполага с 6 седалки и заедно с Fiat Multipla споделят пазара от 6-местни возила в Европа. Но чакайте, това вие го знаете отлично! Защо изобщо го пиша? Да започнем отначало!

FR-V, на който сте се спрели, се предлага с три бензинови и един дизелов агрегати. Те са както следва: 1.7i (125 к.с.), 1.8i (140 к.с.), 2.0i (150 к.с.) и 2.2 CDTi (140 к.с.) Разликата в най-силните бензинов и дизелов е 10 „коня“ повече за бензиновия, но 148 Nm повече за „дизела“ (340 Nm). Не е зле, а? „Малкият“ и „големият“ бензинови са сменени през 2007 г. с изцяло нов 1.8 i-VTEC от Civic. Тогава е бил и така нареченият фейслифт, при който FR-V получава минимални козметични промени.

Общо взето автомобилът разполага с два реда по три седалки всеки. Комфортът вътре е на ниво. Материалите са качествени. Всичко свидетелства, че вие и семейството ви ще пътувате спокойно и сигурно. Лошото е, че за багаж няма да има много място.

honda-fr-v

Купи с AutoCredit.bg

Да започнем с агрегатите. 1.7-литровият бензин ще е най-евтин, но е и силно непрепоръчителен. Едно, че ще намерите такава версия сравнително трудно, и второ, че в движение извън града буквално ще го измъчвате (и той вас съответно). 2.0-литровият бензин е доста по-лесен за намиране, по-мощен е и предлага повече комфорт при пътуване. Фейслифтът подменя точно тези два агрегата с 1.8-литров, който се държи добре.

Общото при тях е, че са бензинови и атмосферни. Това гарантира, че няма да имате проблеми с турбокомпресор, въздушни пътища и маслени магистрали. Единственото, което препоръчваме да направите, е да отидете в добър сервиз за измерване на компресията в цилиндрите и проверка на основните елементарни неща – масло, антифриз, състояние на свещите, ремъците и т.н. Обожаваме бензинови атмосферни двигатели – няма какво да им се счупи при нормална употреба.

2.2-литровият турбодизел определено остава най-добрият вариант за този автомобил. Отличният двигател предлага нисък разход на гориво, но е и по-капризен на обслужване. Интервалите за смяна на масло трябва да се спазват стриктно. Работа със старо масло може да създаде излишни проблеми с турбокомпресора, а тръгне ли да се счупва той, голям е шансът и двигателят да „замине“. Задължително обърнете внимание на студения старт. Несигурен такъв издава проблем с подгревни свещи. Веднъж запален, оставете двигателя да загрее добре и го загасете, след което го запалете отново. Топлият старт е също толкова важен, колкото студеният. Ако има проблеми на топло, значи нещо по аванса и моментите на впръскване на гориво не е наред, което алармира за износен ангренаж. Компресията също е важна, както и състоянието на горивните разпръсквачи.

honda_fr_v

Купи с AutoCredit.bg

При покупка на кой да е вариант, проверете дали продавачът случайно не е забравил сервизната книжка. Ако в нея има вписан гаранционния пакет „Honda Happiness“, може да сте малко по-спокойни при покупката. Когато автомобилът е бил нов, първият му собственик е имал опция за такъв пакет, който дава 5 години/100000 км абсолютно безплатни ремонти на каквото се сетите. Звучи добре, нали?

В историята си FR-V е бил доста надежден, тъй като моделът никога не е извикван в дилърствата за гаранционно отстраняване на проблеми. Материалите, вложени в екстериора и интериора, ни карат да мислим, че е проектиран да е вечен. Все пак огледайте за козметични забележки. Малко вероятно е да откриете ръжди, освен в резултат от работата на някой недобър тенекеджия. Огледайте добре багажника. Надрани кори, липсващи елементи и всякакъв вид малки проблеми издават, че автомобилът е бил използван за работен кон.

 

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *