За почитателите на Fiat Punto

Fiat Punto на изплащане с AutoCredit.bg

Италианският конструктор Fiat е с доста добри позиции на европейския пазар за леки автомобили. Част от приятните отзиви се дължат на компактния хечбек Punto. За времето си автомобилът е бил с малко завишена цена и не се продавал добре, но тези, които са си го купили, са останали доволни от сделката.

Когато бил представен по-малкият брат на Punto – Fiat 500, всички луднали по мъника и сякаш загубили разумния си разум, спрели да купуват Punto.

Външният вид на Fiat Punto е елегантен и опростен. Според нас само италиански дизайнери могат да накарат простите форми да изглеждат толкова привлекателно.

Fiat Punto на изплащане с AutoCredit.bg

Fiat Punto на изплащане с AutoCredit.bg

Най-вероятно точно този външен вид никога няма да остарее и ще е основа за много други модерни модели. Кой знае…?

Ако сте пробвали почти всички японски автомобили от този калибър и в тази ценова група, но нито един не ви е спечелил, съветваме ви да опитате с Fiat Punto. Автомобилът е приятен и занимателен за каране. Воланът дава обратна връзка за това, което се случва с предните колела и настилката, а този факт е жизненоважен за повечето ентусиасти-шофьори. Моделът определено може да ви покаже, че можете да изпитате удоволствие от шофирането, макар и в компактен семеен автомобил. Освен добрите характеристики при шофиране, Punto дава на пътниците си нужната доза комфорт. Шумът от движение е изолиран добре ако се движите по нови и равни пътища. По стари, осеяни с кръпки и дупки лунни пейзажи, ще чувате тупкане оттук и оттам. Интериорът се усеща просторен, но това е благодарение на широките линии, които дават впечатление, че Punto се разширява във всяка посока, в която погледнете.

Fiat Punto на изплащане с AutoCredit.bg

Fiat Punto на изплащане с AutoCredit.bg

Мястото на предния ред седалки в стандартно Punto е предостатъчно, но ако е монтиран опционалният шибидах, просторът нагоре става по-малко. Таванът на задния ред остава все така висок, но понякога се налага возещите се отпред да „отпуснат“ малко място за краката на тези отзад. Багажникът е отличен, благодарение на дълбочината си.

Три от четирите двигателя на Punto са турбо-дизели. Единият е 1.3-литров, другите два са 1.9-литрови с различни настройки. Единственият бензинов мотор е с работен обем 1.4-литра. Той също се предлага в две версии – атмосферен със 78 к.с. и от февруари 2008 с принудително пълнене и 130 к.с .

Нивата на оборудване, с които се е продавал Fiat Punto, също са три: Dynamic, Emotion и Sport. Dynamic върви с 1.3-литров дизел или 1.4-литров атмосферен мотор. Edition е със 120 к.с. 1.9-литровия дизел, а Sport пък с 130 к.с. модификацията на същия мотор.

Механичните трансмисии са 5-степенни при Punto бензин, но имате опция за 6-степенна, когато изберете „големия“ дизел. Автоматизираната механична трансмисия, известна като Dualogic, е добавена към гамата Punto Dynamic няколко месеца след представянето на модела. Съветваме ви да тествате Dualogic и да прецените дали ви устройва начина на работа, защото определено трябва да свикнете.

Fiat Punto на изплащане с AutoCredit.bg

Fiat Punto на изплащане с AutoCredit.bg

Всеки Fiat Punto се е предлагал добре оборудван с круиз контрол (темпомат), бордови компютър, електрическо задвижване на стъклата и огледалата, централно заключване с дистанционно, CD-плейър, мултифункционален волан и ABS система на спирачките с електронен разпределител на спирачното усилие. Различни били летите джанти (и големината им) и коженият салон.

Поддържането на модела би трябвало да е лесно при оторизирания дилър, но е добре да проверите цените за определени ремонти в независим сервиз, тъй като вероятността да спестите прилична сума пари, е голяма. Разочаровани ползватели на марката твърдят, че в официалния сервиз колата ви може да преседи толкова време, че да спечелите от тотото и да си купите друга.

Резервните части за Punto са по-скъпи от тези на автомобили от същия клас, но не прекалено. Хубавото е, че освен нови оригинални, се намират и алтернативни предложения, като качеството им пряко зависи от цената, която плащате. Като цяло има ремонти, с които се обзалагаме, че ще се справите и сами, но бъдете сигурни, че знаете какво правите, защото сигурността е на първо място.

Модерните Fiat машини определено са доста по-надеждни от тези от миналото, но все пак е добра идея да закарате потенциалния си Fiat Punto някъде, където определено разбират от марката. Инспекцията от сервизен специалист е почти задължителна. Уверете се, че всички електро-джаджи работят коректно. Натиснете всеки един бутон, огледайте всяка една крушка в интериора и екстериора.

При пробното шофиране се заслушайте за тупкащи звуци при движение по лош път. Прекалено явното им издаване показва, че нещо не е прикрепено така, както трябва. На прав и равен участък направете няколко по-интензивни спирания, за да прецените дали предницата не „тегли“ нанякъде.

Проверете състоянието на съединителя, като в движение с натиснат до долу педал на газта натиснете бързо съединителя и го пуснете. Действието е по-познато като „ритане“ на педала. Ако съединителят е наред, моторът веднага ще започне да работи на предишните си обороти и автомобилът ще продължи ускорението си. Ако съединителят е „тръгнал“, то моторът ще продължи да се форсира, а ускорение няма да усетите.

При пробното шофиране хвърляйте по един поглед на уреда за измерване на температурата на охладителната течност. Ако стрелката показва прекалено високи стойности, това индикира, че в най-скоро време двигателят ще „погълне“ четирицифрена сума за ремонт. Ръждата не би трябвало да ви притеснява, освен ако са извършвани нескопосани тенекеджийски ремонти.

Виж обяви за употребявани модели на Fiat Punto при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *