Всемогъщият BMW M5 (F10) /1-ва част/

04

История от първо лице за срещата с всемогъщия BMW M5 

С нескрито вълнение очаквах „сблъсъка“ си с последното поколение М5 (F10) още от момента, в който бе представено официално на света. Това ми нетърпение се засилваше и от изключително приятната среща с Е60 М5 малко преди това – кола, която ми припомни какво всъщност стои зад най-мощната буква на света – ///М. Въпреки това, изливайки мислите си около новата кола, още от самото начало в мен се прокрадваше нотка скептицизъм около това поколение на най-бързия седан в света. Може би тези съмнения се основаваха на несигурността ми в коректността на цялостната посока, в която пое Motorsport подразделението на любимата компания.

За съжаление обаче напоследък много от качествата и особеностите, на които се основават емоциите ми към М моделите, са на път да се променят или дори изчезнат. Така е и с „новороденото“ М5 – да, имаме брутално красива кола, с характерните дизайнерски отличителни белези, изключителни нива на качеството на изработката и вниманието към детайлите, и естествено забележително технологично ниво с всичките необходими характеристики на хартия, като на всичкото отгоре цялата ходова част е хваната към купето без нито един тампон, смекчаващ връзката на гумите с волана и седалката ви. И тук стигаме до уловката, в която се крие моето недоверие, че този автомобил би могъл да задоволи фенския ми „нагон“ – за първи път в историята на компанията по-малък задвижващ агрегат от този в предишното поколение, наличието на принудително пълнене (макар и изцяло издържано в технологичното съвършенство, характерно за BMW) и за капак на всичко – активна система за модулиране на звука на двигателя, достигащ в купето. Добре – тенденциите са към опазване на околната среда и намаляване на разходите, съгласих се, че по-малкият работен обем е задължителен в случая, съответно нямам нищо против конфигурацията V8 под предния капак (въпреки невероятния V10 в предишното поколение), но принудителното пълнене и изкуственият звук (защо по дяволите се налага това при V8 двигател?!) ми дойдоха в повече…

BMW M5 (F10) - 1

Нещата не се промениха и при първите срещи с колата от близо – звукът не ми харесваше изобщо, не успя да ме впечатли и с динамика или нещо друго. „Просто бърза F10-ка“, казвах си аз. Толкова харесвам това поколение 5-та серия, за пръв път да харесвам повече 5-цата от 3-ката в гамата (принципно си падам по по-младежки, компактни и динамични коли), а чисто новата М5-ца не ме завладяваше като другите М автомобили. Четях, слушах, какви ли не неща и мнения около новата кола, но нищо не се променяше – поредната консуматорска кола на пазара, която хората, имащи възможност да си позволят, ще изкупуват като топъл хляб, просто защото пазарът това предлага, без нещо съществено да я различава от останалите. Но нещо отвътре ме човъркаше, не можех да се примиря, че BMW ще направят такава кола и ще сложат М в означението ѝ. Не мислех, че биха си позволили да продадат душата на такава икона като М5, само за да задоволят изискванията и нуждите на по-голяма част от пазарния сегмент. Точно поради тази причина реших, че трябва по-обстойно да се запозная с колата от първа ръка, за да затвърдя или отрека съмненията си относно принадлежността на този автомобил към истинските представители на BMW M!

BMW M5 (F10) - 5

СРЕЩАТА… И сега стигаме до същината на нещата… Денят е неделя, часът е около 11 сутринта, а слънцето вече пече безпощадно. Всичко е спокойно и сякаш замряло в стремежа си да избяга от тази августовска жега… но не и това, което ни очаква. Посрещнат съм от бавно отваряща се гаражна врата… отвътре прозира червена светлина… и тишина! Тишина, внезапно прорязана сякаш от събуждането на чудовище, обезпокоено в собственото му леговище, което още преди да успея да зърна вече ме бе усетило… настръхнах!!! Отвътре от тъмнината бааавно започнаха да изплуват две нереално широки гуми, четири ауспуха и два светловодни стопа… сигурен съм, че ако се бях срещал с дявола, очите му щяха да изглеждат точно така, а и да звучи по същия начин! Иска ми се да можех по-поетично да пресъздам всичко това за Вас, но уви, до тук се простира многообразието от изразни средства в главата ми… а и откровено казано, предполагам, че за всеки би било трудно! Всяка една М кола е неописуемо „кисела“ след сън, работи „богато“, бучи дълбоко и гърлено с леко завишени обороти, но стабилно, изключително стабилно и могъщо… да, правилната дума е „могъщо“… представете си го… всеки, който поне веднъж е чувал някое Могъщо създание, знае за какво говоря!!! За бога, зад вратата ме чака четириврата лимузина, тежаща почти два тона с нормален външен вид, комфорт и оборудване, напълно пригодна за ежедневието и – както се разбра по-късно, без нито една забележка в това отношение… а всичко това ме накара да притрепервам в очакване да се срещна с нея!

BMW M5 (F10) - 3BMW M5 (F10) - 2

Първото опровержение на излятите по-горе съмнения за наличието на характер в колата – характер има, и то какъв. Има го и старателно прикритото могъщо излъчване, което трябва да притежава един вълк в овча кожа… ясно осъзнавате, че това далеч не е просто поредната петица. Бавно показващата се от леговището М5-ца сякаш нарочно се разкрива детайл по детайл на слънцето, за да мога да оценя всеки един пълноценно… сигурен съм, че и Вие вече сте го направили… мамка му, много е красива! И така… всичко това се случва благодарение на Владислав Димитров (известен в BMW и Motorsport средите като Sharo), който имах удоволствието след няколко телефонни разговора да ме посрещне по този начин! Вече стояхме удобно настанени в проветряващите се седалки зад 560-коньовия впряг и небрежно се прокрадвахме из спокойния град. Ще Ви спестя приказките за дизайна, качеството на изработката, материалите в интериора и вниманието към детайлите в него, както и за изключително богатото оборудване, в което, повярвайте ми, няма нещо, от което да имате нужда и да не можете да поръчате. Всичко е на мястото си, всичко работи перфектно, всяко копче щрака както трябва и всяка повърхност и детайл Ви карат да се чувствате добре в тази кола. Наистина, не случайно F10 поколението спечели толкова награди и признания – колата наистина е направена така, че и най-претенциозните да се затруднят в намирането на кусури!

BMW M5 (F10) - 4

 Следва продължение…
Тагове:, ,

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *