Всемогъщият BMW M5 (F10) /2-ра част/

BMW M5 (F10)autocredit.bg7

Историята от първо лице за срещата с всемогъщия BMW M5 продължава…

ВОЗЕНЕТО…Както вече споменах, напълно комфортно се возим из софийските улици, обмисляйки идеалния начин да опровергаем съмненията ми относно принадлежността на колата в ръцете ни към пълнокръвните представители на М подразделението на мюнхенската компания. И до тук тази ни цел напълно се увенчава с успех – както споменах по-рано, „пеперудите“ в стомаха и вълнението са си напълно на място при срещата с тази кола, а това означава, че още преди да сме я изкарали от гаража, тя вече бе специална. Докато превземате градските улици, няма как да разберете какво всъщност се крие в черупката, която Ви е обвила – имате една супер комфортна кола, в която се чувствате като у дома си, около Вас са всички глезотийки, от които се нуждаете, а комфортните режими на управлението, окачването, предавателната кутия и двигателя правят всичко възможно да не почувствате нищо от недостатъците на обграждащата ви среда.

BMW M5 (F10)autocredit.bg

Шофьорската позиция е перфектна – седите ниско, седалката е изключително удобна и с перфектна опора за всяка една част от тялото, предлага абсолютно всички необходими настройки, за да достигнете нужното за комфортно пътуване и правилен контрол над волана положение, педалите са точно където трябва и където винаги са били в BMW, воланът е дебел и удобен, перата за предавките са разположени на правилното място и са оформени както трябва. Имате видимост навсякъде и всичко е лесно четимо и в обсега на зрението Ви. Звярът е кротък и подчинен, управлението е леко и неангажиращо, а окачването е точно каквото трябва да бъде за мен – не твърдо, но достатъчно стегнато, за да не предизвиква морска болест. Единствено липсата на конвенционалните тампони в окачването води до странно усещане; странно, но не неприятно, поне за мен. Ситните неравности и дефекти в настилката предизвикват звук, различен от този, с който сме свикнали и водят до предаване на много лека вибрация, която Ви напомня, че това не е точно лимузина и далеч не трябва да я приемате като такава;) На мен така ми харесва, обичам да съм колкото се може по-свързан с пътя и гумите, дори когато става въпрос за комфортен автомобил. Както споменах малко по-рано, тук говорим за многолик характер, който, както ще разберете малко по-късно, е съвсем възможно да комбинира в себе си коренно противоположни черти. До момента единственото, което ни подсказва за „тъмната“ страна на този звяр е фактът, че всяко по-нервно и убедително натискане на педала на газта по излъсканите столични улици води до… нищо!!! Да, нищо, или по-точно само до неистовото мигане на една жълта лампа измежду уредите на таблото… свидетелстваща за тотална липса на каквото и да е сцепление, способно да приведе въртящия момент на колелата в праволинейно движение! Наистина не съм предполагал колко може да е трудно (в добрия смисъл на думата) едно съвсем нормално наглед изпреварване на относително бавно движещ се автомобил. И то след като сте с нагласата, че сте се качили в много бърза кола! В нормалните автомобили е много просто – предавка или две надолу и крака в пода, нали?! Е, тук не става така – смисъл от връщането на предавка няма, а кракът трябва много плавно и внимателно да изминава пътя си надолу към крайно натиснато положение… защото в противен случай дори 295-милиметровите задни гуми, умният диференциал и системите за контрол на стабилността и сцеплението са безсилни срещу почти 700-те нютон метра въртящ момент и ускорение просто няма, или то поне е далеч от това, което потенциалът на колата гарантира! Та… просто си се возите спокойно и внимавате в картинката:) Както казах, всичко останало е комфортно, спокойно, без никакви драми или достойни за трилър сцени и не ангажира съзнанието Ви с абсолютно нищо – намирате се в среда на блажено спокойствие. Возим се кротко и спокойно, перфектно откъснати от заобикалящия ни свят, водейки приятен автомобилен разговор на фона на приятна музика от първокласната озвучителна система и в атмосфера с идеално поддържани от климатичната инсталация параметри. Знаете ли, сега започвам да осъзнавам, че може би заради тази черта от характера на този автомобил имах съмнения за неговата пълноценна М жилка… просто като говорим за бързи коли съм свикнал да са по-ясно изразени грубоватите маниери, пращящата отвсякъде мощ и агресия. Но това далеч не са качества, които трябва има едно М5; това далеч не е част от идеологията на вълка в овча кожа и като изключим Е60 М5, която бе прекалено недодялана и агресивна за ежедневието, никоя друга М5 не е била такава. Колко грешна представа могат да създадат погрешните очаквания. Оттук нататък започнах много да променям досегашните си мисли и „чувства“.

BMW M5 (F10)autocredit.bg9

ГОЛЯМОТО „ПОДАВАНЕ“…

Така сякаш неусетно градската среда започна да оредява и табелите, сочещи посоката към нашата дестинация придобиха зелен цвят – да… магистрала!!! Звярът вече се е поразсънил след кротката разходка из града и сега е време да се обърнем към неговите „скрити заложби“. За тази цел конструкторите са ни оставили възможност да избираме измежду различни режими на работа на двигателя, предавателната кутия, окачването и управлението, като спрямо тях се нагажда и активният диференциал, а черешката на тортата добавят различните степени на намеса на системите за стабилност. Всяка една от тези позиции за настройка има по три режима. Все още звучи сложно, нали?! Всъщност няма нищо сложно – просто имате възможност в зависимост от настроението си да настроите и своя автомобил, за да сте в пълен синхрон и пътуването и шофирането да се превърнат по-лесно в пословичното за BMW удоволствие от шофирането. За да изпитаме двете крайности и истинската „пълна промяна“ в характера, избираме най-агресивните настройки, като засега оставяме системите за сигурност да бдят над нас. Воланът става тежък, окачването безкомпромисно твърдо, смяната на предавките е мигновена, а моторът сякаш яростно Ви захапва при всяко дръзване да си поиграете с десния педал…

BMW M5 (F10)autocredit.bg15

ТУРБО ДУПКАТА…

Е… след кратко замисляне:( Да, колкото и да не ми се иска да е така, турбо дупка има! По-осезаема в ниските и слабо забележима във високите, но я има. Хубавото в случая е, че тя пък се компенсира от голямата мощ, която е на Ваше разположение още почти от празен ход… та, не е чак такава болка за умиране… но определено не е нещо, което очаквате от М кола! Или поне аз не очаквам… и не ми харесва. Ако се движите с определена скорост и „смачкате“ газта всичко Ви се струва наред, но ако сте на висока предавка и върнете за кратко педала и след това отново го върнете в положение „ON“, забелязвате неприятно изчакване, което трае може би повече от секунда. Това до някъде се променя в режимите на работа над 3-4000 об./мин., но все още се усеща инертността на турбо компресорите, което не е много приятно, когато карате по-здраво на пътя или на писта и очаквате всичко да се случва мигновено с остри като бръснач реакции от задвижващия агрегат на Вашите команди с педала на газта. Както казах, резервите от мощност и въртящ момент дори и в „атмосферен“ режим помагат в борбата с това, но преходите между режимите с различно налягане от турботата са малко коварни и изискват привикване, за да не оставате изненадани от непълната предвидимост на агрегата.

Следва продължение…

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *