Volvo S40 седан, ще ви хареса!

Volvo S40 седан, ще ви хареса!

След години, прекарани във внимание към сигурността, комфортът и… някак си скучните неща в автомобилите, Volvo преосмислиха стратегията си и решиха да разработят по-стилни и по-привлекателни модели. Популярният компактен седан S40 е голяма част от тази трансформация. Той заменя леко скования 440 в края на 90-те години. През 2004 пък идва второто поколение – изцяло нов S40, който е голяма крачка напред във всяко едно отношение. Всеки автотъгровец може да продаде стегнато и на малко километри Volvo S50 без дори автомобилът да излиза от автокъщата за пробно шофиране. Само след като сме се разходили около подобен екземпляр и вече сме сигурни, че е привлекателен седан, който си заслужава. А 5-те звезди за сигурност от Euro NCAP дават допълнително увереност, че ще сме в безопасност.

След като купувачът седне зад волана, всичко ще дойде на място. Благодарение на „плаващата“ централна конзола S40 разполага с един от най-стилните интериори. На тънкия панел са разположени контролните уреди на стереоуредбата, климатроника, сателитната навигация и телефона. Самият панел е „закачен“ за таблото само отгоре и отдолу.

Volvo S40 седан, ще ви хареса!

Volvo S40 седан, ще ви хареса!

Дори потенциалният купувач да настоява за пробно шофиране, малко вероятно е да усети нещо нередно. Да, окачването може да е малко по-твърдо (ние го наричаме стегнато), но има защо – управлението и поведението са отлични. Единствените два минуса, за който се сещам, са мястото във височина на втория ред седалки и сравнително компактният багажник.

Volvo S40 седан, ще ви хареса!

Volvo S40 седан, ще ви хареса!

От 2006 г. Volvo S40 се предлага с 8 двигателни опции, започващи от 1.6-литров бензин със 100 к.с. и завършващи с 5-цилиндров бензинов T5 с турбокомпресор и 220 к.с. Ако трябва да избираме бензинов агрегат, то той най-вероятно ще е 1.8-литровият, предлагащ 120 к.с. Но не зачерквайте дизелите, защото са отлични. Най-добрият е 2.4-литров 5-цилиндров турбо-дизел със 130 к.с. и 320 Nm въртящ момент. 2-литровият и дори най-малкият 1.6-литров дизел (108 к.с.) също вършат отлична работа.

Предлаганите нива на оборудване са четири – S, SE, Sport и SE Sport. Всяко S40 е прилично оборудвано: електрически стъкла, климатроник и лети джанти дори за най-ниското ниво на оборудване. В този ред на мисли си заслужава да потърсите SE, който ще предложи CD-чейнджър и кожен салон.

Най-доброто място за „лов“ на S40 в модели S или SE е официалното дилърство. Там возилата ще са подбирани внимателно и ще са със сервизна история, която е важна. Volvo S40 не държи цената си както еквивалентите Audi A4 или BMW 3-та серия, но определено не е от евтините покупки.

Феновете на вискоите скорости ще помислят за покупка на T5 модела, но да се има предвид, че не е никак евтин за поддръжка и експлоатация. Застраховката му, както и разходът на гориво (9/100 извънградско) определено не са от най-приятните разходи. В градски цикъл въпросните 200 „кончета“ могат да изпият и 15 литра за 100 км без проблем. От високата мощност и сравнително „мазните“ ни настилки предните гуми лесно ще пребоксуват, което означава, че за 2 години от чисто нови ще са годни само за изхвърляне. Ако сте се запалили по бензинов вариант, придържайте се към съвета ни за 1.8-литровия двигател. Застраховките му са далеч по-ниски, а разходът извън града ще е под 8, стига да карате по-внимателно.

С дизеловите двигатели ще регистрирате най-добра икономия на гориво, но ще „избиете“ разликата в цената само ако сте нон-стоп зад волана. D5 харчи около 7/100, 2.0D достига 5.8/100, а 1.6D може да падне и под 5 на 100.
За разлика от предшественика си, който беше плод на кооператорство с Mitsubishi и асемблиран в Холандия, този модел S40 е разработен изцяло от Volvo и е базиран на Ford Focus. И докато предишният модел имаше много проблеми с качеството на интериора и екстериора, както и неприятно пътно поведение, модерният S40 се радва на страхотна репутация.

Volvo S40 седан, ще ви хареса!

Volvo S40 седан, ще ви хареса!
AutoCrеdit – така вече се кара!

Това не значи, че не страда от разни детски болести, дори напротив. Както всички модерни коли, натъпкани с различни технологии, така и тази страда от проблеми с тях. Голяма част от собствениците мразят (буквално) екелтронния пластмасов ключ и заклещването му в таблото. Чували сме за проблеми с ръчната спирачка. 5-цилиндровите бензинови двигатели, куплирани с автоматична трансмисия, задължително трябва да минат през оторизиран сервиз за подмяна на софтуера на скоростите и агрегата с цел по-нисък разход на гориво. Други проблеми, които са ни известни, са гаранционните сервизни извиквания за проблеми с крепежите на челното стъкло, както и вероятност за теч на гориво.

Задължжително покарайте избраната кола. Преминете и по неравен път. Маневрирайте я в тесни паркоместа. Докато правите изброените неща се заслушайте за странни звукове, почуквания, вибрации и всякакви ненормални признаци. Проверете сервизната книжка за историята на автомобила. Регулярните смени на двигателно масло са изключително важни за живота на двигателя. Ангренажните ремъци също са нещо, което се сменя редовно (на около 110,000 км) и е важно да им бъде обърнато внимание.

Виж обяви за употребявани модели на Volvo при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *