Volkswagen EOS – типично-надежден VW или не точно?

Volkswagen EOS - типично-надежден VW или не точно? - AutoCredit.bg

Всеки знае и е чувал за репутацията на Volkswagen относно надеждност, „народни“ цени за резервни части и лесно обслужване. Важи ли това, обаче, за новите модели? Да, донякъде фактите все още са в сила, в часност тези за здравината. Но откакто автомобилните конструктори започват да внедряват електроника и модерни технологии, нещата не отиват на добре. Новите ни коли стават все по-уязвими и все по-често започват да създават малки, но досадни проблеми. Дали ще е датчик, дали ще е цяла електрическа система, отговорна за някоя от екстрите… Така и „бронирана“ марка като VW става крехка и автомобилите й са способни да разочароват (понякога) дори най-търпеливите собственици.
Да започнем с най-често срещаните „ядове“ при VW EOS.

Volkswagen EOS - типично-надежден VW или не точно? - AutoCredit.bg

1. Check Engine лампа, грееща на таблото. 2.0 турбо-дизелите могат да ви се сторят малко мудни при ускорение или да видите светеща Check Engine лампа. И в двата случая обясненията на проблема са еднакви: некоректно работеща помпа за високото налягане на горивото или износен водач на разпределителния водал. Техниците ни подсказват, че всеки път, когато помпата за високо налягане се сменя, механикът трябва задължително да провери разпределителния вал за износвания. Въртенето на вала кара оста на помпата да ротира и така тя прави налягане. Честата смяна на двигателно масло и употребата на синтетично такова могат да редуцират износването до минимум.

Volkswagen EOS - типично-надежден VW или не точно? - AutoCredit.bg

2. Електрическите стъклоповдигачи могат да не сработват при команда за затваряне на стъклата. Проблемът може да се дължи на грешка в комфорт модула – нещо, за което говорихме по-горе. Модулът се рестартира като заключите автомобила от дистанционното и повторите заключването чрез ключалката. След тази операция би трябвало всичко да е наред.

Volkswagen EOS - типично-надежден VW или не точно? - AutoCredit.bg

3. Неприятна миризма, идваща от климатичната система. От температурните разлики през лятото и употребата на климатик в парното може да се образува конденз. Самата кутия би трябвало да има дренажи, които често се запушват от мръсотия и боклуци. Техниците ни препоръчват честа смяна на филтрите на купето, почистване на филтърната кутия и употреба на препарати за почистване на цялата система. Повече за климатиците и употребата им можете да прочетете тук.

Volkswagen EOS - типично-надежден VW или не точно? - AutoCredit.bg

4. Пулсация на спирачния педал при спиране, причинена от недобре завити спирачни апарати или супорти. Механици определят проблема като често срещан. В основата му седи факта, че майсторите често стягат апаратите и супортите с гайковерт. Предписанието от VW е тези болтове и гайки да се стягат с динамометричен ключ и специфично определеното натоварване (Nm).

Volkswagen EOS - типично-надежден VW или не точно? - AutoCredit.bg

5. Автоматичната трансмисия превключва на неутрална без никакво предупреждение. Буксите на температурните сензори в DSG-скоростите често корозират и спират да контактуват. По този начин компютърът на кутията получава грешна информация относно температурата на маслото в скоростите и автоматично влиза в авариен режим, освобожодавайки от скорост. Индикаторът за скорости на таблото ще започне да премигва, придружен от надпис „Натиснете спирачния педал“. VW и Audi дилърствата отстраняват гаранционно проблема, като качват по-нова версия на TCM (контролния модул на трансмисията). Гаранционните ремонти започнали в края на октомври 2009 г.

Volkswagen EOS - типично-надежден VW или не точно? - AutoCredit.bg

6. Вода в багажника. От къде идва? Според няколко собственика на EOS течът на вода в багажника не се дължи на уплътненията на капака, а на тънките гумички около стоповете. След почистване и внимателно намазване със силикон течът би трябвало да спре.
За да не се изненадате неприятно, оставайки със свален таван без опция да го затворите, редовно проверявайте изправността на системата. Електрозадвижването на твърдия таван и стъклата има отделен „умен“ модул, който може да изгори заради течове на вода. Капка вода върху кое да е копче на електростъклата може да ви създаде изключително големи главоболия. Поддържайте гумените уплътнения в кондиция, използвайки препарати за целта. Смазвайте всички „стави“ на твърдия таван в началото на сезона, като не забравяйте и да ги почистите преди смазването.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *