Уникално преживяване зад волана – Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Уникално преживяване зад волана - Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Отлично изглеждащ двуместен кабриолет с предно разположен двигател и задвижване на задните колела с предостатъчно сцепление и прецизно управление. О, и е изключително забавен за каране! Вярно е, че от 1.6-литров агрегат със 100 к.с. някои хора няма да получат ускорението, което искат, но определено 1.8-литровият със 125 к.с. предлага доста повече. И двата са отлични, благодарение на добре подредените предавателни числа на скоростната кутия и директното управление.

Уникално преживяване зад волана - Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Уникално преживяване зад волана – Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Интересното при качването в Mazda MX-5 е, че реално не сядате на шофьорското място, а се плъзгате по седалката. Това не значи, че е некомфортно, дори при липсата на реглаж на волана и реглаж на височината на седалката. И докато говорим за липсата на елементарни екстри, трябва да кажем, че така общото тегло остава доста ниско, освен ако не предпочетете някой Sport модел с повече екстри.

Уникално преживяване зад волана - Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Уникално преживяване зад волана – Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Багажникът, както можете да се досетите, е малък, но формата му е прилична, а това е добре, защото наистина няма къде да оставяте нещата си в купето.
Когато мекият таван е вдигнат, возилото изглежда доста симпатично. Но за какво ви е кабриолет, ако ще го карате с покрив. Брезентът се сваля много лесно – откопчават се два клипса и се плъзга назад. Шофирането със свален таван означава огромно количество вятър в косите, но това е идеята на кабриолета. Колкото по-висока е скоростта, толкова по-силен е вятърът, който ви „блъска“ във врата.

Моделът се предлага в три модификации, започващи от 1.6-литрова, която е приемлива, но леко бавна. Повечето МХ-5 са с 1.8-литров двигател, който е доста по-бърз и се предлага при всички Sport модели. За нас най-добрият вариант е 1.8 Sport версията, която е ултимативната Mazda MX-5 по всяко едно отношение. Всички варианти разполагат с централно заключване с дистанционно, електрически стъкла и огледала, две въздушни възглавници и ABS, но Sport добавя кожени седалки и лети джанти (които между другото много се търсят). Стандартнтие модели „идвали“ със стоманени джанти, които можело лесно да бъдат заменени с алуминиеви още от шоурума.

Уникално преживяване зад волана - Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Уникално преживяване зад волана – Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Всъщност трябва да знаете, че всяка една MX-5 на пазара е уникална. Списъкът с фабрични и допълнително поставяни екстри е безкраен. Много кабриолети от модела разполагат със „спортни“ алуминиеви педали, „спортни“ волани, модифицирани ауспухови системи и озвучавания. Обикновено моделите с монтирани афтърмаркет части „страдат“ от липсата на каквато и да е сервизна история, затова бъдете нащрек!

Разходи? Като за спортна кола разходите по поддръжката и експлоатацията не са никак големи. Заради възрастта и сравнително малките си агрегати, задължителните застраховки и пътни такси ще са около 300 лв годишно. Цените на частите понякога може да са малко по-скъпи от тези на нормално семейно комби, например, но простотата на возилото и ниската обща маса значат, че окачването няма да се чупи често. Благодарение на лекото си тегло и разходът ще е доста приятен – около 8 на 100 за 1.6-литровата версия и около 9 за 1.8-двигателя. Но това е само ако всичко по моторите работи перфектно.

Най-добрите новини са, че MX-5 губи от цената си доста по-бавно от всеки един друг конкурент и може да сте сигурни, че ще я продадете на добри пари дори след време. От вас се иска само да я поддържате в добро състояние и да не прекалявате с тунинга. Дори 10-годишен, брезентът на нормално използваните MX-5-ци трябва да е здрав и да личат съвсем леки следи от употреба. Имайте предвид, че втора ръка здрави меки тавани не се намират никак лесно, а ушиването на нов може да струва хиляда лева. Ако мекият таван на автомобила, който гледате, вече е сменян с неоригинален, уверете се, че подгревният елемент на задното стъкло функционира.

Бъдете внимателни и при огледа за недобре извършени ремонти в следствие на катастрофи. Главният проблем е, че тези малки и непретенциозни автомобили се нуждаят от кадърен тенекеджия, който да ги ремонтира правилно. Уверете се, че вратите и капаците се затварят еднакво лесно и не отварят пролуки. Проверете и фугите между детайлите за неравности.

Летите джанти може да са корозирали, затова ги огледайте за балони под боята и други наранявания. Всеки специалист по джанти може да ви помогне с калкулацията на сумата, която трябва да отделите, за да изглеждат като нови.

Ако при тестовото шофиране усетите, че воланът се чувства недиректен, може би комплект тампони на носачите ще разреши проблемите. Двигателите и трансмисиите много рядко правят каквито и да е проблеми дори при сериозно навъртяни километри, стига предишният собственик да е сменял двигателното масло през поне 15,000 км. и това в скоростите на всеки 50,000 км.

Виж обяви за употребявани модели на Mazda при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *