Toyota Avensis – ниска цена и висока стойност

avensis mk2-1

Какво да гледаме, преди да купим Toyota Avensis?

Повечето модели на Toyota се славят с безотказност за голям период от време. Да, може да не са най-красивите автомобили на земята и да не са оборудвани с последни технологии, но това е добре, защото разходите по поддръжка няма да са скъпи. Фактът, че са лесни за ремонтиране, шофиране и са сравнително удобни, ги прави добър избор. Добре поддържан Avensis може да гарантира десетки хиляди безотказни километри. Ако сте се спрели на МК2 Avensis, този материал e за вас.

Имайте предвид, че няма да сте очаровани от дизайна и автомобилът няма да ви дава толкова „кеф от шофирането“, колкото очаквате, но ще превозва семейството ви комфортно и безопасно. Общо взето ще е надежден и точен като швейцарски часовник. Изберете хечбек, седан или комби, изпробвайте всички възможни двигателни опции и преценете коя ви устройва най-много.

Малко история. Второто поколение Avensis излезе на пазара в средата на 2003 г. в няколко спецификации. Клиентите имаха шанса да избират между 1.8 или 2.0-литрови бензинови агрегати с опция за механична или секвенциална автоматична трансмисия или 2.0-литров дизел. Малко по-късно се появи 2.4-литровият бензин, но от Toyota все още пазеха най-доброто за накрая. Това бе 2.2-литровият D-4D дизелов агрегат, представен през юни 2005 г. В началото той бе само с една модификация, развиваща 150 к.с., но в последствие се появи и версия с 180 к.с. Няколко месеца по-късно, през юли 2006 г., бе представен фейслифт на модела, който носеше нови муцуна, стопове, брони, подобрено окачване и кормилна система, както и по-ефективни D-4D агрегати.

Колко да заплатите? Ами това е доста обширна тема. Естествено, не се хвърляйте на най-евтиното на пазара, но не гонете и най-скъпото. Имайте предвид, че комби версиите са малко по-скъпи, а ако са с автоматична трансмисия, цената се повишава с още една идея.

avensis mk2-2

С какво да внимаваме?

Всички двигатели на модела са задвижвани от ангренажни вериги и няма от какво да се притеснявате, стига да има сервизна история, описваща приблизителните километри или смяната на ангренажа. Имайте предвид, че той се сменя на около 150-160 000 км и е добре да не сте този, на когото му се падне ремонтът.

При дизеловите агрегати трябва да сте нащрек за състоянието на подгревните свещи. Лош студен старт издава недобрата им работа, а комплект нови плюс смяната им струва около 500 лв. Излезте на тестово кръгче и не се притеснявайте да дадете газ до долу (разбира се, с едно наум заради трафика). Мощността трябва да се разгръща плавно в работния диапазон. Ако усетите най-малко придърпване или видите пушек в задното огледало, значи турбокомпресорът на този двигател не е наред. „Дизелите“ страдат от „издухали“ гарнитури на главите и неизправни водни помпи. Оставете двигателя да загрее и проверете парното.

Бензиновите агрегати могат да ви се сторят слаби, дори 2.0-литровият, който е осезаемо по-мощен от „малкия“ си брат. Ако все пак сте се спрели на бензинов вариант, задължително проверете компресията на цилиндрите в специализиран сервиз. Там могат да отговорят на въпросите за охладителната система и електрониката по двигателя. Важно е всеки елемент да работи коректно – от дебитома, през свещите, та до ламбда сондата. Общо взето, „бензинките“ са доста по-непретенциозни (както откъм поддръжка, така и качество на използваните горива), така че сами трябва да вземете важното решение за типа гориво.

С автоматик или с механична трансмисия?

Въпрос на личен избор. След като прочетохме коментарите ви за материала по темата, не смеем да даваме съвети, тъй като всеки знае най-добре за себе си. В кой да е от случаите трябва да сте внимателни. Автоматичната трансмисия трябва да превключва плавно. Възможно е при студен старт първите няколко километра преминаването през предавките да е „по-грубо“, но това не бива да се проявява на топло (след пробег от 10 км например). Механичните трансмисии не страдат от сериозни проблеми. При тях най-голямо главоболие създават съединителите и то най-често при дизеловите агрегати. Все пак преминете през всички предавки в движение и се уверете, че влизат точно и без излишно усилие.

Независимо че репутацията на Toyota обещава надеждни автомобили, моделът Avensis е бил „извикван“ гаранционно в дилърствата десет пъти и то за какви ли не неща: проблеми с въздушните възглавници, течове на гориво от гумени съединения, проблеми със спирачките, кормилната система и окачването, неадекватно работеща система за стабилност (VSC). Последният така наречен проблем, може би си го спомняте, бе през 2010 г., когато заседнал педал на газта (на натиснато положение) предизвика катастрофа. При огледа на вашия автомобил поискайте сервизната книжка, за да се уверите дали той е преминал всички гаранционни ремонти.

 avensis mk2-3

 

Един коментар

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *