Топ 10 на легендарните Тойоти

toyota-hilux

Това са моделите, превърнали марката в това, което е днес.

Колко автомобилни компании могат да измерят продажбите си със стотици милиони? Toyota е една от тях. От началото на съществуването си през 1935 г. японската фирма е успяла да произведе и пласира повече от 200 милиона автомобила. Струва си да се говори за този успех и затова подбрахме десетте най-важни автомобила в историята и настоящето на марката.

Toyota Hilux

Този пикап е толкова известен, че го дават дори по телевизията. Може да бъде видян във всеки новинарски репортаж за бунтовници, изследователи или експедиционери. В задната му част често се монтира триножник за тежка картечница, за да разхожда мъже със съмнителна репутация и цели. Често може да бъде видян и в миротворчески мисии. Знаем само, че това е истински издръжливо куче, което може да те измъкне от всяка ситуация, без да се оплаква. Освен в Япония, този пикап е произвеждан още в САЩ, Колумбия, Нова Зеландия и Германия. Основното му качество е, че е неразрушим и лесен за поддръжка.

Toyota Land Cruiser

До голяма степен историята му се припокрива с тази на Hilux. Toyota Land Cruiser се произвежда от началото на 50-те и продължава да радва феновете на офроуда и до днес. Това е най-дълго произвеждания модел на Toyota! Известен е с десетките си версии, които е трудно да прослeдиш. В по-слабо развити държави, Land Cruiser е приеман като автомобил на елита с акцент върху комфорта и сигурността и в същото време способен да задоволи селскостопанските нужди на елитния си притежател. На българския пазар могат да бъдат открити десетки Land Cruiser-и от различни поколения.

Toyota-Land_Cruiser

Toyota 2000 GT

Произвеждан в последните три години на 60-те, този автомобил доказва, че Toyota има потенциала да създаде достоен конкурент на европейските суперавтомобили. 2000GT е разработен съвместно с Yamaha, които по това време изпълняват поръчки за различни компании. Един от истинските примери, че японците могат да създават не само практични и здрави коли, но и такива, които да радват окото. Предлаган е с 2.0-литров, а по-късно и с 2.3-литров шестцилиндров редови бензинов двигател. От тази кола са произведени само 351 бройки , поради което тя вече е колекционерска рядкост.

toyota-2000-gt

Toyota Corolla

Безапелационният суперхит на Toyota е притежание на толкова много хора по света, че чак е странно как японците все още не са му издигнали паметник. Факт е, че повечето поколения не впечатляват с нищо особено, а някои от тях са откровено скучни, но една от генерациите се доказва като истинска легенда сред хората, занимаващи се с дрифт. Казва се AE86  и представлява невзрачна кола с двигател отпред и задно предаване. Предлагането на Toyota Corolla у нас е солидно.

Toyota_Corolla_Sedan

Toyota Celica

Първото поколение на Celica се появява още през 1970 г., като по-достъпна алтернатива на 2000GT. Именно с този модел Toyota печели 16 титли при пилотите и 2 титли при конструкторите в Световния шампионат за издръжливост. За съжаление моделът вече не се предлага от Toyota. В България има доста фенове на японската класика, които са впечатлени от състезателното й минало, издръжливостта и поведението в завой.

toyota-celica-gt-cs-le-and-rally-car

Toyota MR2

MR2 e Ferrari-то на обикновения човек. Мек сгъваем покрив, средно разположен двигател, задно предаване, лека конструкция (само 996 кг) и компактен, но див двигател. Основен недостатък на колата е именно позицията на двигателя, която принуждава механиците да вадят сърцето при нужда от каквато и да е манипулация, заради ограниченото пространство в двигателния отсек. Моделът започва живота си през 1976 г., след което следват много години набиране на фенска маса, доработки и три поколения. Третият MR2 е единственият, който може да бъде открит в България. Той е оборудван с 1.8-литров двигател със 144 к.с.

toyota-mr2

Toyota Supra MKIV

Supra произлиза от Celica – първите две поколения на модела са базирани на същата платформа и дори носят името Celica Supra. Едва от третата генерация моделът заживява свой собствен живот и става известен просто като Supra. Производството е спряно през 1998 г., но колата продължава да живее в сърцата и гаражите на много улични състезатели. Репутацията си Supra дължи до голяма степен на първия филм от поредицата „Бързи и яростни”. В най-мощната си версия машината разполага с 324 к.с.

toyota-supra

Toyota Prius

Безспорно един от най-противоречивите модели на Toyota. Ако се концентрираме върху външния вид и пътното поведение, този автомобил дори не би намерил място в класацията. Философията зад него обаче е коренно различна. С излизането си през 1997 г., Prius се превръща в първия масов хибрид. Той комбинира компактен бензинов двигател и електромотор. Въпреки опасенията, свързани с издръжливостта на новата технология, в момента за модела не е известен с някакъв сериозен недостатък на задвижващата система.

toyota-prius

Toyota TF105

Най-успешният болид в кампанията на Toyota във Формула 1, който за жалост не се продава. Въпреки неуспешната си история в най-престижния шампионат на планетата, където няма нито една победа, Toyota печели много повече с TF105. Реклама и репутация. Всяка компания, която има заводски отбор във Формула 1, се смята за поръсена със светена вода. А ако имаш 140 завършени състезания, 13 подиума и три полпозишъна като Toyota, определено  печелиш уважение.

toyota-tf105

Toyota GT86

Разработен съвместно със Subaru, автомобилът иска да претвори славните години на Corolla AE86. Задвижван от 2.0-литров боксерен двигател с 200 к.с., които ускоряват задните колела и двама възрастни, GT86 се опитва да заличи тъжните последни години за Toyota, когато компанията не можеше да се похвали с нито един ентусиазиращ модел.

Toyota-GT86

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *