Съвети при покупка на Seat Leon

SEAT_Leon_Cupra_Mk1

Сетете се за всичко, което харесвате на Volkswagen Golf. Представете си автомобил, който разполага със същия характер, но изглежда малко по-добре, управлява се по-директно и е значително по-евтин. Е, това е Seat Leon.

Първото нещо, с което се различава, е външният вид. Изглежда по-спретнат и хармоничен. Пътното му поведение е също такова. Доста по-добро от това на конкурентите от класа и годините на производство. А ако сте се спрели на Cupra, ще сте много приятно изненадан от пътното поведение и запаса от мощност.

Интериорът е логичен, като на Golf, но всичко е някак по-добре излято и по-солидно. Отпред е достатъчно просторно, отзад – не чак толкова. Все пак пасажерите на втория ред ще имат повече място от колкото ако се возят във Ford Focus. Багажникът, обаче е по-малък от този на Focus.

Cupra модификациите са изключителни! Задвижват се от 1.4 и 1.6-литрови двигатери, които имат достатъчно „кончета“. Да, леко по-скъпи са от нормален Leon.

В моделната гама между 2000 и 2005 г. общо взето няма лош двигател. Може да избирате между различни модификации на 1.9-литровия tdi, а защо не и турбо-бензин (Sport и Cupra)?

Както казахме, Leon ного прилича на Golf, но е доста по-евтин. Лошото е, че сравнено с конкурентите Opel Astra, Ford Focus и др. представителите на VAG са доста скъпи. Отново ще сравним Leon с Golf по отношение на консумацията на гориво, която е идентична. Нормално, след като двигателите са еднакви.

Цените за ремонти на Leon са идентични с тези на Astra, Folf, Renault Megane и доста по-евтини от Ford. Най-големи проблеми на модела създават токовете. След приключване на модела от Seat съобщават, че 1/3 от различните гаранционни ремонти са били електричарски. Най-чести „ядове“ създават компютрите на tdi-агрегатите с мощност 110 к.с.

Seat-Leon_Cupra_R

Seat Leon -съвети за покупка от AutoCredit.bg

Моделите, произведени между март и септември 2001 г. са извикани за гаранционен ремонт, свързан с проблем в ABS-системата. Следва второ повикване през 2005 г. заради проблеми със спирачната система и в частност загуба на спирачно усилие.

Който и двигател да изберете, уверете се, че ангренажите са сменяни навреме. Интервалът за смяна, даден от завода, е 4 години без значение от пробега. Заедно с него се сменят и водната помпа. Уверете се, че няма течове на вода в краката на шофьора и пасажера.

Aко сте се спрели на 1.4-литров модел… разколебайте се и си вземете 1.6-литров. Причината ли? Ами по-големият винаги е оборудван с климатична система, която е добре да имате през горещите летни дни.

Преди покупка огледайте пластмасовите капачета на всички бутони – тези на стъклата, климатика, реотана на задното стъкло и др. Проверете ключа на фаровете. Задължително свалете стъклата на предните две врати, за да проверите изправността им. Доста често свалените стъкла отказват да се върнат в затворено положение.

При пробното кръгче се постарайте да усетите работата на съединителя и маховика. Ако при полусъединител усещате странна вибрация, предаваща се от педала по крака ви, значи двумасовият маховик не е 100% изряден. Смяната му е неприятно скъпа и трудна. Ако усетите подобно нещо, говорете с продавача за ремонт или за сваляне от цената.

Проверете работата на климатика. Чест проблем е „гръмнал“ климатичен компресор. Ако времето навън е топло, веднага ще разберете дали климатикът функционира, но ако разглеждате автомобила по това време на годината, то отидете в специализиран сервиз.

SEAT-Leon

SEAT-Leon

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *