Suzuki Swift второ поколение

Suzuki Swift второ поколение

Suzuki Swift е забавен за шофиране, а и като се замислим колко е ниска стойността му, няма много други автомобили, които да го бият. Всъщност второто поколение Swift дава ужасно чувство във волана, но то се компенсира от отличното купе и окачване. Возията е стегната и сравнително твърда, а по-големите неравности се усещат доста некомфортно. В купето нещата са наред. Интериорът е компактен и стилен (нещо, което се случва рядко при автомобили от този ценови диапазон), а всички уреди са лесни за употреба. Swift предлага място за четирима възрастни, но багажникът е доста малък и би събрал багажа само на двама. Това важи както за 3-вратата, така и за 5-вратата версия. Всички модели са добре оборудвани и единствената критика е, че Suzuki не рафинират Swift една идея повече. Високооборотните двигатели предлагат достатъчно мощност, но са малко по-шумни при движение по магистрала, а и там вече вятърът и пътната настилка дооформят акустиката и нарушават спокойствието.

1.5-литровият бензинов агрегат е най-добре балансиран между мощност и възможност за ежедневна употреба. Той се предлага само за ниво на оборудване GLX, в което са включени безключов достъп, лети джанти, климатик, четири електрически стъкла и CD плейър.
1.3-литровият е идеален за градски условия, но никак не му се нравят извънградските пътувания, където трябва да се поддържа скорост. Двигателят се предлага в ниво на оборудване GL, което е без лети джанти и климатикът е опция. Централно заключване с дистанционно на ключа замества безключовият достъп.
Дизеловият агрегат 1.3 DDiS се усеща бърз, но е и много рафиниран и ефективен. Предлага се като GLX, но е добавена и система за следене на сцеплението. Лошата новина е, че е голяма рядкост на пазара и продавачите често спекулират с цените му.

Suzuki Swift второ поколение

Suzuki Swift второ поколение

Ако кефът зад волана е определящ за вас при покупката на автомобил Swift, значи Sport е вашата модификация. Той разполага с 1.6-литров бензинов агрегат, развиващ 125 к.с., по-твърдо окачване и по-директно управление.
В началото на 2010 г. са анонсирани три нови нива на оборудване: SZ2, SZ3 и SZ4. Първото е малко по-базово и не предлага лети джанти или климатик, докато SZ2 има климатична система, а SZ3 е с пълен набор от екстри.
Дори като нов, една от най-добрите екстри на Swift е била съотношението между качество и цена. Независимо от това, цените на употребяваните модели Swift от второ поколение падат все по-надолу.

Suzuki Swift второ поколение

Suzuki Swift второ поколение

Дизеловият двигател ще радва собствениците си със среден разход от 4.5 литра за 100 км пробег. Бензиновите също могат да се похвалят със завидни икономии – 6.3 литра смесено за 1.3-литровия и 6.8 литра за 100 км смесен цикъл за 1.5-литровия мотор. Sport модификацията с 1.6-литров бензин пък харчи около 7.5 литра на 100 км, но определено си заслужава завишения разход. Имайте предвид, че ако се възползвате от всичките ѝ 125 к.с., рядко ще калкулирате такива стойности на разхода.

Suzuki Swift второ поколение

Suzuki Swift второ поколение

И между другото, давайки повече пари за дизелов Swift с надеждата, че бързо ще избиете разликата в цените спрямо бензинов, е грешка. Ще ви се наложи да карате по 100 км на ден в града в продължение на 2 години, за да покриете разликата.

Качеството на боята и лаковото покритие на Swift е тема на дебат от самото му представяне. Според някои това е заради грубите пътища, по които се управлява, но според други (и ние сме в тази графа) просто покритието не е достатъчно здраво. Често се срещат Swift-ове на по 100 000 км пробег с пребоядисани предници (капак, броня и маска) заради малки точки от камъчета. Друг момент пък е, че известно количество Swift-ове са предадени на първите си собственици със заводски дефекти при боядисването. Бъдете внимателни при огледа на вашето ново возило, за да не ви се налага да похарчите повече пари от излишното, за да заличите недобре свършената работа на някой бояджия. Според собственици на Swift от второ поколение, предните гуми привършват по-бързо от нормалното. Това се случва при по-големите (ако може да се изразим така) мотори. Бъдете внимателни и хвърлете едно око на целия протектор на гумата. Ако е равномерно износен, всичко изглежда наред, но ако от вътрешните или външните страни има повече грайфер, значи има и друг проблем с ходовата част.

Suzuki Swift второ поколение

Suzuki Swift второ поколение

Някои собственици се оплакват и от дразнещо свирещи спирачки. След хиляди уговорки единични бройки автомобили са влизали в оторизиран сервиз за гаранционна смяна на дисковете и накладките. Механичните трансмисии са друг проблем, проявяващ се като трудна смяна на скорости и сигнална лампа на таблото. Няма да се изненадаме, ако 80% от Swift-овете на пазара ни са с поскръцващи интериорни кори. С времето пластмасата губи еластичността си и започва да се допира до други компоненти (пластмасови или метални) и да издава неприятни шумове. Огледайте и за предишни сблъсъци отпред и отзад. Сметката в сервиза за козметичен челен удар може да достигне 3 000 лв., които да са се свидели на предишния собственик, вследствие на което да е закърпил положението временно. Бъдете нащрек и за челното стъкло – големината и неестественият ъгъл, под който е поставено, го прави лесна мишена за всякакви камъчета, летящи от предните автомобили.

Виж обяви за употребявани модели на Suzuki при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *