Сезонът на кабриолетите – /част 2/ Mercedes SLK Open първо поколение

Сезонът на кабриолетите – /част 2/ Mercedes SLK Open първо поколение

Подгответе се да сте център на вниманието, когато сте зад волана на SLK, защото автомобилът определено изглежда привлекателен.

Електрическото задвижване на твърдия таван превръща SLK от снобарско и скучно купе в стилен роудстър за около половин минута. Единственият недостатък е, че обемът на багажника сериозно намалява, когато покривът е свален. Интериорът е крачка напред в развитието на марката, както и външните линии и огледалата. Комфортът е на ниво, макар че има малко повече вятър при движение със свален таван. Но пък да не забравяме, че е кабриолет и това е едно от предназначенията му. По-високите водачи най-вероятно ще се чувстват натясно, особено когато покривът е вдигнат.

Сезонът на кабриолетите – /част 2/ Mercedes SLK Open първо поколение

Сезонът на кабриолетите – /част 2/ Mercedes SLK Open първо поколение

SLK определено е роудстър, а не спортно купе. Окачването е сравнително твърдо и автомобилът не се накланя прекалено много в завой, но дългите пътувания няма да са некомфортни. Усещането във волана не е на нивото, на което са всички други компоненти. Възприятията са малко притъпени, когато ръцете ни са на волана на SLK.

Всички стандартни модели издават приятен звук, идващ от двигателя, но след като SLK е предназначен за дълги пътувания, бихме предпочели 2.0-литровия Compressor модел, развиващ 163 к.с. Мощността е повече от достатъчна, за да можете да изпреварите почти всички кабриолети, но е малко по-скъпа за застраховане и „изхранване“.

Фейслифт на модела в началото на 2000 г. даде по-добре изглеждащи брони, подобрен интериор и емблематичните вече мигачи на огледалата. В същото време бяха представени 3.2-литров атмосферен V6 бензинов и нов 2.0-литров модел с компресор, наречен вече 230 Compressor. Първородният 200 Compressor остана за запълване на гамата. Който и двигател да изберете, ще се предлага с механична и автоматична трансмисия. Макар „ръчката“ да е за предпочитане, имайте предвид, че скоростните кутии не са особено надеждни и превключването на предавките не е най-прецизното.Пропуснахме да отбележим най-бързия от всички SLK32 AMG, разполагащ с 3.2-литров V6 двигател с механичен компресор.

Сезонът на кабриолетите – /част 2/ Mercedes SLK Open първо поколение

Сезонът на кабриолетите – /част 2/ Mercedes SLK Open първо поколение

Максималната му мощност е над 350 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч става за малко над 5 секунди. Според по-запознати фенове на Mercedes-Benz, AMG-версията е доста рядка и не е кой знае колко по-добра за управление, което общо взето обезсмисля покупката ѝ.

В днешно време цените на SLK първо поколение падат доста и покупката на модела става все по-лесна. Но това не означава, че качеството на предлаганите возила втора ръка се подобрява. Франчайз дилърите на Mercedes-Benz понякога взимат повече пари за преглед и сервизиране от колкото официалните представители, а това невинаги означава, че можете да разчитате на работата им. Определено сервизната книжка с печати на оторизиран сервиз ще се цени повече, но заслужава ли си? В този ред на мисли си имаме предостатъчно независими специалисти по Mercedes-Benz, които ще ви свършат същата работа на доста по-поносими цени. Имайте предвид, че всеки ремонт по вашия SLK Open ще ви дръпне доста назад в сравнение с който и да е друг кабриолет от този калибър.

Разходът на гориво общо взето се препокрива с горното твърдение. 320 изразходва около 11/100 в смесени условия, 200 Compressor се върти около 10.2, а по-мощният му събрат е с около половин литър нагоре. Всички SLK имат нужда от качествени и скъпи гуми, за да запазят пътното поведение и комфорта си.

Има някои неща, на които трябва да обърнете внимание преди покупка на SLK Open, които ще ви помогнат да я поддържате по-лесно и евентуално да я продадете за по-висока цена впоследствие. Като за начало предпочетете светъл кожен салон, като задължително обърнете внимание на състоянието му към момента на покупката. Имайте предвид, че кожените салони на кабриолетите се нуждаят от повече грижа от тези на обикновените автомобили, тъй като слънцето и прахта оказват сериозно въздействие върху материята.

Сезонът на кабриолетите – /част 2/ Mercedes SLK Open първо поколение

Сезонът на кабриолетите – /част 2/ Mercedes SLK Open първо поколение

Според по-запознати Mercedes-Benz специалисти автоматичните трансмисии са за предпочитане и се търсят повече, тъй като SLK с механична трансмисия не е толкова приятен за шофиране, колкото конкурент от BMW.

Както споменахме по-горе, сервизната книжка е нещо, което е ценно и дава зелена светлина при покупката, но обърнете внимание какво, как и от кого е попълвано в нея. Задължително проследете всички сервизни интервали, особено на модификациите с механичен компресор, които трябва да се обслужват на всеки 15 000 км пробег.

Освен салона и сервизната книжка, проверете дали покривът функционира коректно. Електрозадвижването му не е най-силната страна на Mercedes и евентуални проблеми биха ви създали много неприятни разходи. При тестовото шофиране на автоматик се уверете, че скоростите превключват плавно и без излишно забавяне във всякакви режими. Излишно е да споменаваме да се заслушате при преминаване по неравности, но напомняме задължително да разгледате гумите и начинът им на износване до момента, защото всякакви неестествени претривания на грайфера издават явни или добре прикрити проблеми.

Виж обяви за употребявани модели на Mercedes при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *