Семейното возило Chrysler Voyager (2001-2008)

Семейното возило Chrysler Voyager (2001-2008) - AutoCredit.bg

Да, голям е, изглежда тромав, а така и се шофира. Задвижването става от два бензинови и един дизелов агрегати. Атмосферните бензинови опредлено изискват повече обороти, за да пътувате комфортно. Турбо-дизелът има повече въртящ момент, който прави шофирането по-приятно. Но повече за двигателите след малко.
Chrysler Voyager не е най-прецизният за шофиране автомобил, но е сравнително стегнат. Това, обаче е мотив за някои собственици да кажат, че е некомфортен, определяйки листовите ресори отзад като „друсащи“ особено по неравни пътища. Въпреки всичко семейният бус е добре обезшумен – нито двигателят, нито вятърът при пътуване с по-висока скорост не се усещат в кабината.
Няма целият материал да е само с негативи. Макар големите си размери Voyager е изключително лесен за паркиране. Шофьорската позиция също е добра, а при каране може да управлявате почти всички екстри без да отделяте поглед от пътя.

Семейното возило Chrysler Voyager (2001-2008) - AutoCredit.bg

На волана за позиционирани контролните бутони на аудиосистемата и автопилота, в ляво са електрическите стъкла и заключването, а горе в средата на конзолата на тавана се намира бордовият компютър.
Тук идва въпросът Grand Voyager или Voyager?

Семейното возило Chrysler Voyager (2001-2008) - AutoCredit.bg

Разликата е, че когато са поставени седалките за 7 души, в голямата версия има място за багажа им, докато в „омаления“ вариант нещата не седят по този начин. Като цяло ако наистина ви е необходим голям круизер, Grand със своите падащи в пода задни седалки е по-добрият избор. Chrysler ги наричат „Stow and Go“ седалки. Те се монтират на всички Grand-модели от октомври 2004 г. и няма да ги намерите при нормалния Voyager.

Семейното возило Chrysler Voyager (2001-2008) - AutoCredit.bg

Истинският плюс на системата от седалки е, че когато не ви трябват, просто ще ги катурнете, за да не пречат на багажа, докато при по-старите модификации трябва да се преборите за демонтирането и прибирането им за съхранение. А те, за съжаление не са никак лекички.
Да се върнем на двигателите. Каквото и да правите, изберете дизелов. 2.5 CRD или по-добрият вариант 2.8 CRD. Не си помисляйте за 3.3 V6 бензиновите, тъй като разходът на гориво при тях никак не е оправдан.
Къде да намерите добър екземпляр и колко да платите? Това е широка тема на разговор. Не можем да определим сумата, която да отделите за такъв пътнически круизер, но ви съветваме да не взимате най-евтиния. Драстично занижени цени определено говорят за изтезаван или „закрепен“ за продажба автомобил. Почти нито един просторен семеен ван в повече от добро техническо състояние не е евтин, но дори по тези стандарти Grand Voyager ще ви се стори със завишена цена. Да, за парите, които ще дадете за точно този модел, най-вероятно ще можете да си купите по-нов екземпляр от друга марка, но имайте предвид, че Voyager ще се обезценява доста по-бавно от повечето си конкуренти.
Сервизирането и цените за поддръжка и ремонти, също няма да са по джоба на всеки. Използвайки оторизирания сервиз за всякакви ремонтни дейности, ще заплащате по-високи сметки от собствениците на Mercedes-Benz Viano, например. Няма смисъл да казваме, че Citroen C8, Renault Grand Espace или Peugeot 807 ще са доста по-лесни (и евтини) за поддръжка. Открийте частен сервизен специалист, който е минал по пътя с ремонтите на Voyager или е готов да отдели необходимото време, за да извърши ремонтите качествено и му поверете новия си семеен автомобил. Със сигурност ще ви спести голяма част от разходите, обявявайки по-ниски цени за работа. Резервните части за модела като цяло не са скъпи. Двата обслужващи ремъка, обтяжните им ролки, всички филтри, маслото на мотора и на скоростите (заедно с прилежащите гарнитурки и филтър на кутията) заедно с труда по смяната им ще „стъпят“ на около 500 лв. Като за първа инспекция след покупка на автомобил втора ръка не е зле.
На бензиностанцията очаквайте около 15/100 за бензиновите V6-агрегати и около 9-10 при дизелите. И това са стойности при внимателно шофиране. За нас разходът на дизеловия вариант е поносим (и нормален), като се има предвид общата му маса и функционалност.
Още преди огледа се уверете, че знаете на кое поколение Voyager/Grand Voyager искате, защото ви съветваме да избягвате модела, произвеждан между 1997 и 2001 г. Той не се шофира толкова добре, а и е с един от най-лошите резултати в историята на тестовете за безопасност. Версията, за която говорим в този материал, определено е доста по-добра и надеждна!
След като изчистихме тази подробност, трябва да ви информираме да обърнете особено внимание на автоматичната трансмисия (най-вече при дизелите) при пробното шофиране. Много собственици са „злоупотребили“ и са заменили трансмисиите си безплатно в срока на 3-годишната гаранция, но на някого може да му е обягнала тази опция.
Окачването и спирачките са другите компоненти, на които трябва да обърнете внимание. Заради големия и масивен автомобил, който носят и спират (дори и ненатоварен), изтезанието върху тях е голямо. Износени спирачни дискове и накладки, както и омаслени (изпуснали) амортисьори не са рядкост
Огледайте и купето за по-сериозни следи от употреба, особено ако Voyager е бил използван по предназначение – като семейно комби. Малките деца на предишните собственици може да са оставили почти непоправими следи. Уверете се, че всяка екстра, с която е оборудван бъдещият ви автомобил, функционира изправно.

Семейното возило Chrysler Voyager (2001-2008) - AutoCredit.bg

Като цяло Chrysler Voyager и Grand Voyager са солидно изработени и не дават дефекти, ако са полагани грижи за тях. Затова изисквайте и пълна сервизна история, в която ясно и точно да са опоменати ремонтите.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *