Семейният Kia Carnival първо поколение добра идея ли е?

Kia Carnival с AutoCredit.bg

Ще започнем по същество без да ви разсейваме с думи за броя на членовете на семейството и техния багаж за двуседмична ескурзия… Сами се досещате. Масата на семейния Carnival е 1.7-тона още преди да сте започнали да товарите, а с 2.5-литров двигател не очаквайте кой знае какво. Но принципно не би трябвало да ви пука, защото все пак сте си купили 7-местен просторен бус, а не 2-местно състезателно купе.

Малко история. Carnival започна да покорява пътищата в Европа в края на 90-те години и почти веднага се хареса на все повече семейства. V6-агрегаът му бил конкурентен на масово предлаганите 4-цилиндрови „малолитражки“, а автоматичната кутия го правела удобен и за в града. Оборудването включвало двузонален климатик, електрически предни стъкла и CD-плейър, а от 2000 г. и въздушни възглавници. През 2001 г. бил представен по-скъп и по-добре оборудван LE-модел с кожени едалки с електрозадвижване и лети джанти. Почти никой не обръщал внимание, че до 2006 г. Carnival не разполага с ABS система на спирачките. Никой не може да каже с точност колко са продажбите на Kia Carnival. Знаем само, че бързо започнали да се показват различни двигателни дефекти. Независимо за кой двигател говорим, навсякъде е имало проблеми, които били разрешавани срещу около 8000 лв. Оказва се, че през 2004 г. инженерите от Kia (явно са нахокани) променят разни неща, които правят агрегатите по-корави. Между другото Grand Carnival не влиза в списъка с проблемни модели, тъй като е с изцяло различен двигател.

Kia Carnival с AutoCredit.bg

Kia Carnival с AutoCredit.bg

От октомври 2003 г. се предлага фейслифт, който може да се идентифицира по по-големите фарове и по-различната решетка. Интериорът бил подобрен и вече започнало стандартното монтиране на задни дискови спирачки. LE-версията, за която говорихме по-горе, била прекъсната и замена от EX Luxury чак през 2006 г. Хиляди екземпляри от модела са били продадени на фирми, занимаващи се с автомобили под наем, а след това са поели към новите си собственици на пазара за втора ръка. Смятаме, че именно тези семейни бусове ще са поддържани по-добре и ще са моделите, които няма да разочароват потенциалните си купувачи.

Ако ви трябва нещо по-голямо, на разположение е Grand Carnival, който е с 40 см по-дълъг от „малкия“ си брат. Разликата при него е, че могат да се возят 8 души и има още повече място за багаж. 3.8-литров V6 вдигнал бариерата на мощността до 250 к.с. Той бил куплиран с 5-степенна автоматична трансмисия. Не го препоръчваме, тъй като е прекалено „жаден“ и разходът няма да се хареса на никого, дори да е на алтернативно гориво. Базовите екстри на „големия“ батко били ABS, централно заключване с дистанционно, електронно разпределение на спирачното усилие и CD-чейнджър за 6 диска. В луксозния пакет (срещу доплащане) влизали допълнителни въздушни възглавници и 17-инчови лети джанти. Platinum опцията добавяла парктроници и сензор за дъжд.

Kia Carnival с AutoCredit.bg

Kia Carnival с AutoCredit.bg

Малкият Carnival останал предпочитан сред семействата, особено с ревизирания си 2.5-литров агрегат със 184 к.с. и старомоден 4-степенен автоматик. Luxury версията предлагала Tiptronic автоматична трансмисия, кожена тапицерия на волана и дипълнителни въздушни възглавници. Как се кара? Критиците ще кажат, че е доста бавен. Родителите с по няколко деца ще го оценят, защото могат да транспортират семействата си и багажа им комфортно. Масово моделите са оборудвани с 4-степенен автоматик. Имайте предвид, че ръчната трансмисия ще свали разхода с около 15%. Подобрените спирачки и стандартно предлагания ABS определено са за предпочитане, което значи, че трябва да се спрете на по-късен модел Carnival. Тези с автоматична трансмисия и барабанни спирачки трябва да бъдат доста внимателно карани при продължителни спускания, понижаване на предавките и по-ранни спирания преди завоя. Новите задни дискови спирачки минимизират ефекта на прегряване на спирачките, но пак при натоварено състояние трябва да се внимава. Твърдения, че Carnival харчи 11/100 при извънградско шофиране са неверни. Автомобилът е тежък и аеродинамичността му не е от най-добрите. Горивният резервоар събира около 80 л и по-реалистичен разход е 15/100, при който няма нужда от презареждане в рамкитте на 500 км.

Какво да погледнете преди покупка? Търсете сервизна история. Голяма част от тези автомобили са имали проблеми с двигателите. Ако има отбелязан ремонт от Kia е добре, но ако не – не ви съветваме да купувате. Отворете капачката за наливане на масло. Виждате ли следи от охладителна течност, наподобяващи светъл крем или пък маслени петна в разширителния съд на радиатора? Ако да, просто затворете капака и си тръгнете. При автомобилите с задни барабанни спирачки предните дискове и накладки понасят по-голяма част от натоварването и се износват по-бързо. Уверете се, че някой преди вас се е погрижил за безпроблемното спиране. При автомобили без ABS износените дискове и накладки могат да блокират колелото на мокър път по-бързо, а и няма да можете да дозирате спирачното усилие толкова прецизно.

Kia Carnival с AutoCredit.bg

Kia Carnival с AutoCredit.bg

Климатичната система е доста важна за всички пасажери, особено за тези на задните седалки. Пуснете климатика и се уверете, че от вентилационните отвори излиза студен, а не хладен въздух. Ако климатикът изобщо не сработва, това може да се дължи не само на наламяло количество фреон, ами и на доста по-сериозни проблеми. Отворете плъзгащите се странични врати по няколко пъти, за да се уверие, че механизмите функционират изправно и няма заяждане.

Kia Carnival с AutoCredit.bg

Kia Carnival с AutoCredit.bg

Не ви съветваме да купувате 2.5-литров модел с теглич. Това означава, че е теглел нещо, а агрегатът никак няма сила да тегли тежки товари и трансмисията най-вероятно е много по-изстрадала.
Коланите на задните седалки лесно „изчезват“ между облегалката и седалката. Уверете се, че всички колани работят, т.е. заключващите им механизми са изправни.

Виж обяви за употребявани модели на Kia Carnival при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *