Scoda Octavia (2004 – 2013) – мечтаният автомобил

Scoda Octavia (2004 - 2013) - с AutoCredit.bg

Докато предишното поколение Octavia (Octavia комби) не беше най-добрата опция за всекидневен семеен автомобил, за тази вече сме сигурни, че е едно от най-добрите предложения. Всички варианти на модела се управляват отлично и возят пътниците си комфортно. Двигателната гама е с добри опции, предлагащи икономични дизели и мощен 200 к.с. vRS-модел. Звукът им при пълна газ е малко неприятен, но при равно темпо комфортът е на ниво.

Пластмасовото арматурно табло не е топ изработка, която е типична за Volkswagen, но все пак е доста добро. Багажникът на комби версията осигурява 540 л обем, а ако задните седалки „паднат“, то обемът нараства на 1620 л. Ако често ще се възползвате от големия обем на багажника, избягвайте покупката на Classic и Ambiente версиите, защото подовете на техните багажници са с 5 см по-високи.

115 к.с. 1.6-литровият бензинов агрегат според нас е маломощен и не е особено комфортен при дълъг път. 2.0-литровият „бензин“ е доста по-добър във всяко едно отношение. vRS предлага същия 2.0-литров мотор, но с турбокомпресор, като при Golf GTI. Ако сте фен на дизела, то за вас е 140 к.с. 2.0TDi. Ако не сте фен на дизела, ще станете такъв заради обидно ниския разход на 1.9-литровия TDi със 105 к.с. Като заговорихме за разход, държим да го отбележим – стойности от 7 л/100 км в градски цикъл са нещо обичайно, а спокойното шофиране извън града може да ви донесе още по-ниски стойности. Абсолютен контраст прави vRS-моделът, който с лекота ще прескочи 14 л/100 км в града. „Малкият“ дизел, както и 2.0-литровият атмосферен бензинов двигател, се предлагат с 4х4 задвижване на колелата.

Странно е, че Octavia не е толкова скъпа, колкото Passat на същите години, но е по-ценена от колкото Mondeo и Vectra. Не се учудваме, защото и нашите погледи биха се насочили към немските автомобили от VAG, които се славят с прецизност и надеждност.

Scoda Octavia (2004 - 2013) - с AutoCredit.bg

Scoda Octavia (2004 – 2013) – с AutoCredit.bg

При избора си най-много трябва да се концентрирате около маховиците на моделите с ръчна скоростна кутия, особено дизелите, тъй като са с по-голям въртящ момент. От последната стойност често се случва пружините на демпферния маховик да се разбият, което пък започва да рефлектира върху плавните потегляния (особено в градски цикъл),  вибрациите и неприятните шумове. Също обърнете внимание на съединителя. Артикулът е издръжлив и не е нещо, което се сменя всяка година, но може на избрания от вас модел да е точно за смяна. Проверете състоянието му като в движение подавате пълна газ на 4-та или 5-та предавка и съвсем леко облягате левия си крак на педала на съединителя. Друг вариант е да симулирате рязко ускорение от място, при което сменяте предавки бързо и също толкова бързо пускате съединителя. Ако при последната операция оборотите падат плавно и автомобилът не „подскача“ напред, значи със сигурност скоро ще ви се наложи да обърнете внимание на този компонент. Skoda използва DSG-скоростната кутия на VW. От нея оплаквания няма, но за всеки случай бъдете внимателни с начина, по който сменя предавки. Всичко трябва да е плавно и почти неусетно. Ако имате дори най-малки съмнения, съветваме ви да не предприемате покупка, правейки компромис, защото ремонтът на този вид автоматична трансмисия е неприятно скъп.

Scoda Octavia (2004 - 2013) - с AutoCredit.bg

Scoda Octavia (2004 – 2013) – с AutoCredit.bg

Окачването е нещо, което е неизбежно и ще трябва да се ремонтира, особено на модели с по-голям пробег. Дори и да е здраво към момента на покупка, недобрите ни пътища за нула време ще разбият привидно здравите, но износени компоненти. При тестовото шофиране не се срамувайте да изберете по-неравен път и внимателно наострете слух. Ако наистина чуете нещо нетипично, не се притеснявайте. Ремонтите не са безбожно скъпи, но непременно не пропускайте да отбележите фактите пред продавача, след което да си поискате по-ниска цена.

 Ако вече сте се спрeли на този автомобил и не искате да чакате още една година, за да съберeте цялата сума за покупката му,  свържете се с нашите специалисти от AutoCredit.

 AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *