Съвети за покупка: BMW 5-серия Е39 на старо

https://www.autocredit.bg/

Търсите си автомобил втора ръка и сте спрели на BMW E39? Значи тази статия е за вас. В материала ще прочетете какво точно да гледате при евентуална покупка на модела.

Четейки текста, следва да си отговорите на два въпроса.

Седан или комби?

Въпрос на личен избор и въпрос на функционалност. Субективният фактор „външен вид” оставям за най-накрая, тъй като не е определящ. Независимо дали ще изберете седан или комби версия Е39, знайте, че окачването отпред е идентично, а отзад има два модела: типичните пружини с амортисьори или сфери и амортисьори (второто е най-често срещано при комбитата). Преди да сте огледали вашето бъдещо комби, хвърлете един поглед около задницата от двете страни. Важно е сферите да не са изпуснали и автомобилът да е полегнал на някоя страна. При паленето му се заслушайте за монотонно бръмчене откъм багажника. Там се намира компресорът, който при проблем ще започне незабавно да помпа въздух, за да компенсира спадналата възглавница. При тестовото каране се ослушвайте за тупкащи шумове отпред. Предното окачване е с по два алуминиеви носача от всяка страна, които имат кратък живот поради метала, от който са изработени, и общата маса на возилото. Рейката нерядко е „тръгнала”. Не е нещо непоправимо, но е разход и разправия. Внимателно слушайте звуци при по-рязко потегляне. Задният мост на кой да е вариант окачване се държи чрез четири големи тампона за купето. Те са доста издръжливи и животът им е около 150-200000 км, но не изключвам варианта точно на Вас да се падне да ги подмените. Цената им не е приятна.

Който и вариант купе да изберете, бъдете спокойни за корозионната защита. При Е39 тя е перфектна. Рядко се наблюдават ръждясали прагове и калници и е по-вероятно на проблемния детайл да е имало ремонт, за съжаление некачествен. Единствено капакът на багажника на комби версията страда от недобра корозионна издръжливост, но е поносимо, а и е рядко срещано.

За интериорното оборудване и състояние няма да давам съвети, тъй като всеки може да прецени по вида и състоянието на тапицерията и бутоните  цялостната експлоатация на возилото. Няколко препоръки: преди запалване обърнете внимание дали всички сигнални лампи по таблото светят, тъй като често се случва родните търговци да отстраняват проблем, махайки сигналната лампа, предупреждаваща за съществуването му. Другото важно нещо е проверката на всички екстри и аксесоари –  чистачки, бутони на мултифункционалния волан, климатичната система и др.

Бензинов или дизелов автомобил?

Какъвто и избор да направите, Е39 е достатъчно модерен автомобил, с който лесно можете да комуникирате чрез диагностичната букса. Във всеки по-реномиран сервиз има оборудване, което лесно и безпроблемно да прочете бъдещото ви Е39, а то само по себе си ще разкаже за голяма част от болежките си.

Ако предпочетете дизеловия вариант, закачайки автомобила на компютър, освен регулярните проверки (подгревни свещи, температурни датчици и др.), отидете на меню „живи данни” и прочетете на запален двигател стойностите на шестте разпръсквателни дюзи. Дали ще има компенсация или изправна работа зависи от начина на експлоатация на двигателя и качеството на използваното гориво.

Ако сте се спрели на бензинов вариант – диагностиката задължително трябва да премине през менюта за живи данни на четирите ламбда сонди (при някои по-стари модели са само две), дебитомера и температурните датчици.

Компютърната диагностика ще е много полезна при четене на стари грешки, които са се натрупали с времето на използване. Често се случва автоматичната скоростна кутия да издава, записвайки грешка, стила на каране до момента.

Добър екземпляр от моделното поколение Е39 се търгува в ценовия диапазон от 4000 до 12000 лв в зависимост от годината, оборудването и монтирания агрегат. Повечето автомобили под тази стойност не си заслужават и надали ще са годни за каране без сериозни ремонти.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *