Съвети за експлоатация на Passat B6

VW-Passat-wagon-TDI-engine-600x535

Здравейте, драги собственици на Volkswagen Passat B6. В продължение на материала от вчера, днес ще загатнем скритите компоненти по автомобила, които трябва задължително да бъдат подменени. Не, тук няма да прочетете за спирачните дискове и накладките им, нито за маслото и филтрите (макар че трябва да отбележим да внимавате с покупката на моторно масло, защото VW имат собствени сертификати, които дават на производителите. Купете масло със сертификат WAG 505.0 или 502.00).

Независимо какво пише в сервизната история на автомобила, задължително подменете облужващите ремъци и ролките им. Термостатът и водната помпа са още два компонента, които непременно трябва да се подменят, за да сте спокойни, че всичко по охлаждането е изрядно. За да продължим с общите за двата вида гориво агрегати, проверете дали електрическата перка за принудително охлаждане работи изправно.

Ако сте закупил автомобил с по-стария 2.0 TDi агрегат, веднага дайте задача на механика си да свали картера и да провери състоянието на маслената помпа. Както писахме вчера, тя е проблемно звено, което може да създаде доста главоболия и да натрупа излишни разходи.

Старият 1.8-турбо бензинов агрегат също се нуждае от малко повече внимание заради принудителното пълнене. Добре е да прегледате за маслени наслагвания или течове в турбопътищата. Евентуални такива издават проблем с турбокомпресора. Решение за проблема сме дали в предишния материал. За да работи турбото изправно, му е необходимо добро смазване. Голям е шансът финните маслени магистрали да са се запушили. Преди да предприемете дейност по отпушването им, сипете добра добавка за прочистване на смазочната система и следвайте упътването й. Заместителят на този двигател е 2.0 FSI, който предвид атмосферното си пълнене е доста по-некапризен в поддръжката си.

Време е да обърнем внимание на автоматичната DSG-кутия. Непременно отидете в специализиран сервиз, където тя да бъде обслужена. Подмяната на маслото не би трябвало да е много скъпa. Сумата набъбва, ако изберете да подмените масления й филтър, тъй като той е почти недостъпен и се налага сваляне на кутията.

При всяка една от тези манипулации е хубаво да направите оглед на компонентите по окачването, които е възможно скоро след стъпването на родната недобра пътна настилка да започнат един по един да се износват и дефектират. Следете за течове по амортисьорите, скъсани тампони и износени шарнири. За такива неща често сигнализира появяването на шумове, вибрации и хлабини в ходовата част.

2 Коментара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *