СЪВЕТИ ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА AUDI A4

198121_248035938659058_1268372276_n

След като уточнихме важните “точки” за отмятане при избора на употребявано Audi A4 от генерацията B6, дойде време и да обхванем основните възли, изискващи повече внимание при експлоатация и обслужване.

Да започнем с обслужването – след покупка е хубаво освен стандартните масла и филтри да се погрижите за ангренажа (независимо дали е осъществен с ремък или верига), защото не се знае кога това е правено за последно, а евентуална “щета” на някой от елементите му би изпратила двигателя ви в графа “труден за рисуване”, а връщането му към нормална работа би струвало доста по-скъпо от споменатата интервенция.

3-3

Огледайте гофрирания маркуч от дебитомера към дроселовата клапа и ако е напукан го сменете, за да не се стигне до некоректна работа на двигателя при нарушаване на неговата цялост.

Както споменахме и в предишния материал, сериозна препоръка е да оправите окачването накуп предварително! Особено нововнесените у нас автомобили, предвид добрите пътища, по които са се движили, е възможно да са на ръба на ресурса на гумените и метални подвижни части от окачването и в момента, в който стъпите на родния асфалт, могат да започнат един по един да дефектират. Ако смените всичко, ще мине доста време, преди да се обади каквото и да е. Сумата не е малка за части и работа, но ще ви спести главоболия и регулярно посещаване на сервиза за отстраняването на болежките.

Често похарчващите масълце бензинови агрегати могат да ви изненадат и да се окажат неподготвени на дълъг път, затова е хубаво да имате подръка някой и друг литър за доливане. Този разход в допустими норми не би трябвало да ви притеснява, тъй като е характерен за доста от агрегатите и варира в зависимост от стила ви на шофиране.

2617144656_5a42f400fd_b

Задължително проверете диагностично дюзите на дизеловите двигатели, за да може да отстраните евентуални проблеми, преди да ви оставят безпомощен на пътя. Същото се отнася и за елементите от газоразпределението за споменатите проблеми. При съмнения за прекомерно износване или умора подменете разпределителните валове и кобилиците, за да си спестите по-сериозни ремонти на блок, глава и бутална група, ако счупване на някой компонент “забърка салатата”.

Стигайки до силовото предаване и имайки предвид често характеризираните като чупливи автоматични предавателни кутии на 2,5 TDI, вариантите е задължително да направите пълна инспекция и обслужване и на този възел. Смяна на маслото и неговия филтър би могла да удължи живота й значително. Тази операция няма да навреди и на ръчните скоростни кутии и на диференциалите (когато сте избрали Quattro) на задвижването.

Ако спазите тези насоки при експлоатацията и поддръжката на Audi A4 B6, то ще ви се отблагодари с комфортни километри зад волана и приятни моменти.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *