Renault Scenic 96-2003 втора ръка. Заслужава ли си?

Renault Scenic -AutoCredit.bg

Откриването на най-доброто транспортно средство за семейството винаги е трудно. Определено трябва да е комби, за да е просторно. Но трябва и да е масово, за да има резервни части. Хубаво би било да е 4х4, но с такова задвижване идва по-оскъдният интериор, а и рядко семейните 4х4 бусчета са с добри нива на сигурност.

Този въпрос винаги е бил с не много конкретен отговор. Ето защо автоконструкторите осъзнали, че нуждата от просторни и сигурни семейни автомобили е огромна. Японците правили опити, след това американците, но сякаш европейските автомобилостроители са се справили най-добре.

Renault Scenic е точен пример за това. Автомобилът е сравнително голям, но не прекалено – все пак е удобен за шофиране в града.

Renault Scenic -AutoCredit.bg

Renault Scenic -AutoCredit.bg

Първото поколение на модела е представено в Европа през 1996 г. За нула време се навъдили всякакви имитации. Никой не очаквал, че Scenic ще се продава толкова успешно през годините, за които е на пазара. Причините са няколко: гъвкавият интериор (всяка седалка може да се използва или да бъде завъртяна, или демонтирана), добрият комфорт, приличното усещане зад волана, отличните двигатели и ниският разход на гориво. Всъщност инженерите от Renault взимат малък хечбек, който превръщат в по-гъвкав автомобил, благодарение на вътрешния обем.

Шофьорската позиция леко наподобява тази в автобус заради странния ъгъл на волана, но комфортът за останалите пасажери е добър. И дори с наличието на всички 5 седалки, багажникът все още ще позволява побирането на всичко необходимо.

Renault Scenic -AutoCredit.bg

Renault Scenic -AutoCredit.bg

Всеки шофьор ще получи най-доброто от модела, защото има най-различни нива на оборудване и двигателни опции. Да, Scenic може би няма да е толкова пипнат, колкото Opel Zafira, но определено заслужава вниманието ви.

В началото на 1999 г. е представен фейслифт на модела, разграничаващ го на външен вид. При него вече се предлагат предни и странични въздушни възглавници (серийно монтирани), което го прави по-сигурен (ако това е определящо за вас).

Точно тогава са представени по-„напомпани“ 1.4 и 1.6-литрови бензинови двигатели, които задвижват купето значително по-лесно. Все пак винаги ще се спрем на 1.9-литровия dCi турбо-дизел, защото е изключително икономичен и със значително повече въртящ момент. Средното ниво на оборудване Expression предлага добър баланс от екстри и комфорт. При него получавате климатик, а по-късните модели имат CD-плейър.

Един Scenic, който ви съветваме да избягвате, независимо, че звучи привлекателно – RX4 4х4. Независимо, че има задвижване на четирите колела, никак не го бива по оф-роуд терени.

Renault Scenic -AutoCredit.bg

Renault Scenic -AutoCredit.bg

Частите му са доста по-скъпи от тези на нормален Scenic, а и далеч не е толкова здрав и надежден.

Като цяло Renault Scenic ще се „побере“ в повечето джобове благодарение на нивата на оборудване и двигателите. Който и агрегат да изберете, разходът няма да е проблемен, но дизелите за предпочитане. Преди покупка направете цялостна инспекция на желания автомобил и ако нещо не ви допада, просто пропуснете. Хубавото е, че има стотици читави Renault Scenic, търсещи новия си собственик. Уверете се, че сервизната история е налице и е водена грижливо, като в нея са упоменати всякакви ремонти.

Независимо че Megane Scenic е един от добрите Renault модели от тази ера, интериорът може да поскръцва и попуква при движение по неравности. Задните седалки може да похлопват, защото някой не е захванал както трябва шините им при предишния демонтаж. Двигателите са здрави, но трансмисиите не се славят със същото. Хубавото е, че смяна на всички гумени тампони и части около скоростната кутия излиза доста по-евтино от колкото на кой да е конкурентен автомобил.

Renault Scenic -AutoCredit.bg

Renault Scenic -AutoCredit.bg

Автоматичните скорости също създават неприятности понякога, а ремонтите им почти никога не са безобидни и евтини.

Счупените моторчета на чистачките не са рядко срещано явление. Електромоторът се сменя сложно.

Направете пробно шофиране и буквално търсете най-малките проблеми. Благодарение на тях може да намалите цената или да се предпазите от неразумна покупка.

 

 

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *