Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

Да, заглавието може и да звучи силно и да не се понрави на някои читатели, но е факт. Ако очаквате всеки 4х4 автомобил да се чувства несигурен по асфалтови пътища със завои, BMW X3 ще ви изненада доста приятно. На пътя има толкова малко накланяне на купето и такова страхотно поведение, че почти всеки шофьор забравя, че се е качил на автомобил със задвижване на четирите колела. Оф-роуд? Ами да. Защо не?

Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

Е, не прекалявайте и не очаквайте проходимост като на G-Class или Toyota Land Cruiser 120. Все пак Баварецът е кросоувър и е по-скоро подходящ за ежедневието и свободното време, а не е работен кон, предназначен за дълбоките калища. В момента, когато видя Х3, се сещам за два сериозни проблема. Първият от тях е цената. Когато е бил нов, кросоувърът е бил почти толкова скъп, колкото по-големия си брат Х5. В момента в сайтовете за употребявани автомобили се натъкваме на обяви на Х3-ки, които са с равна или по-висока цена от тази на Х5.

Вторият проблем е свързан с окачването. Прекалено е… да кажа стегнато и предава всяка неравност изявено в купето. И това е при вариантите със стандартно окачване, а да не забравяме и М-техник опцията, която снижава клиренса и втвърдява още повече возията. Ако се абстрахираме от некомфортното (понякога) окачване, возенето в Х3 е истински кеф. Място за багаж има повече от очакването, а просторът за пасажерите, независимо на кой ред седалки са, е отличен. Ще сравня Х3 с Х5 за последно: багажникът на „малкия Хикс“ е с по-голям обем от този на „големия“.

Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

Повечето Х3-ки на пазара са добре оборудвани откъм екстри, но качеството на материалите в купето не е на ниво. Независимо че всички сглобки са прецизни, изборът на пластмаси в автомобил от този ценови клас не е добър. Определено има какво повече да се желае. Оставете настрана всякакви слухове около пътното поведение, мощността и разхода. Ако сте фен на ниския разход, трябва да се насочите към дизелово Х3, и по-специално 2.0 литра. Ако изберете бензинов вариант, рядко ще падате под 10/100 (дори и извънградско), но вземете ли 2.0d, може да достигнете до 7/100 при спокойно извънградско шофиране. За сравнение, 2.0d харчи по-малко от дизелов Land Rover Freelander при едни и същи условия на шофиране и е еднакво икономичен с Nissan X-Trail.
Искате сравнително нисък разход, но повече мощност? 3.0d е вашият вариант с цифри около 8,5/100. Последният двигател кара Х3 да ускорява най-бързо – до 100 км/ч от място за малко под 8 секунди.

Както вече споделихме, повечето модели са добре оборудвани, но ви съветваме да инвестирате средства в малко повече екстри, като темпомат (автопилот), паркинг сензори и подгряване на седалките. Модели, натъпкани с повече глезотии, биха държали по-добра цена впоследствие. Спортните варианти предлагат специални седалки, по-големи джанти, но и още по-некомфортното окачване, за което говорихме по-горе. В края на 2005 г. е представен и вариант с външен М-пакет, но дори 10 години по-късно, автомобили с такива брони и прагове струват доста повече.

Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

Гледайки обяви за Х3 и най-вече цените им, сигурно се чудите защо стойността е толкова висока. А става и по-висока, ако предложенията са от оторизиран дилър, който гарантира за произхода и състоянието на въпросното возило. От друга страна, отделяне на малко повече пари за нещо наистина стойностно ще е плюс, когато един ден оформите обява за продажба на вашето Х3.

Почти за накрая си оставих да ви кажа да не си мислите, че купувайки си BMW, ще трябва да плащате повече за части или услуги. Напротив! Всички модели на марката са масови и на пазара се предлагат както оригинални части, така и по-евтини, но също толкова качествени еквиваленти. И не, не е задължително сервизирането да е само и единствено при официален дилър. Не сме чували за сериозни проблеми при Х3, различни от на другите модели BMW, за които сме писали. Единствената новост тук е раздатката, която някои собственици са сменяли/рециклирали. След около 200 000 км пробег електромоторът ѝ или някои от зъбните колела се износват и е необходимо обслужване или подмяна.

Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

Първото поколение BMW X3 – изненадващ автомобил!

При моделите с механична трансмисия можем да наречем „слаби“ демпферният маховик, който след около 100 000 км е с омекнали пружини и е необходима подмяна. При автоматиците, особено ако са с дизелови агрегати, не е добре да се потегля с пълна газ от място, защото драстично се скъсява живота на хидротрансформатора в кутията. Добре е да знаете, че BMW не са организирали грандиозни гаранционни ремонти на Х3 за 10 години. Това говори, че всичко е пипнато и ще служи вярно дълго време. Значи ли това, че Х3 е перфектният крос-кънтри семеен автомобил, подходящ за ежедневието? Според нас „да“.

Ако сте се спрели на BMW X3 и имате нужда от помощ или съвет при огледа, не се колебайте да ни потърсите. Нашите финансови съветници ще ви дадат най-добра оферта за кредит за употребяван автомобил.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *