Проблеми при SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

Проблеми при  SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

След появата си през 2002 г. второто поколене Forester на Subaru имаше доста тежка задача – да се представя толкова добре, колкото предшественика си. И според нас мисията е изпълнена.

Все така приятен за шофиране, със стегнато, но не и некомфортно окачване, отлична 4х4 система и функционалност на класическо комби. А с наближаването на зимния сезон този автомобил ще носи не само сигурност за вас и семейството ви, ами и невероятни шофьорски емоции, ако търсите такива. Но с какво се сблъскват най-често собствениците на Forester? Синтезирали сме накратко най-често срещаните проблеми, за да не се окажете неподготвени.

Проблеми при  SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

Проблеми при SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

Check Engine индикатор на таблото – може да светне поради няколко причини. Която и да е от тях, трябва да обърнете внимание. Единият вариант е запушен катализатор. При него ще усетите спад на мощността, завишен разход на гориво и странна миризма от ауспуха. Там решението е просто – нови катализатори. Втората причина, поради която може да светне индикацията на двигателя, е некоректно функциониращ датчик за количество входящ въздух. Когато той не измери навлизащия въздух, компютърът на двигателя не знае колко гориво да подаде за перфектно горене и сместа се обърква. В този случай е добре да намерите сензор за проба, преди да купувате нов. Ако вашият не работи, ще усетите намалена мощност, завишен разход и ще виждате изпушване от ауспуха. Третата причина, поради която може да светне Check Engine, е детонационният датчик на блока. Той дава информация на компютъра на двигателя за качеството на детонацията в цилиндъра. Лошото при него е, че може да работи в един момент, а в следващия просто да спре да функционира. Ако вашият Forester прегрее, това най-вероятно се дължи на дефектирала гарнитура на главата. От Subaru са били запознати с проблема и вместо да организират гаранционен ремонт за подмяна на гарнитурата на главата, те удължили гаранцията на точно този компонент до 8 години (или 160 000 км), през които ремонтирали безплатно проблемните автомобили.

Проблеми при  SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

Проблеми при SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

Маслени течове от уплътненията покрай свещите могат да зацапат свещите и заради това двигателят да започне да прекъсва. Техниците ни споделят, че проблемът може да бъде елиминиран след смяна на гарнитурата на капака на клапаните и въпросните уплътнения, които са част от нея. Почти задължителна е подмяната на свещи след това, а препоръчителна е и подмяната на лули и кабели. Оплаквания за неадекватно поведение на инструменталното табло, премигващи аварийни мигачи, нефунциониращ коректно уред за измерване на горивото и скоростомер се дължат на сноп от кабели, минаващ под почиващия педал. В голяма част от случаите кабелите там се износват и изолацията им пада, което ги кара да окъсят. И след като споменахме думата масло, не пропускайте да сменяте двигателното масло на вашия Forester редовно. Тънките маслени магистрали са доста уязвими на запушване, каквото може да се случи със стария лубрикант. Запуши ли се някоя, има шанс мазането да не е добро и да счупите двигателя си.

Проблеми при  SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

Проблеми при SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

Друг досаден проблем, за който знаем, е бутонът, управляващ шибидаха. Ако искате да го отворите, но не успявате, по-добре не продължавайте с опитите, тъй като копчето може да проработи на отваряне, но да не можете така лесно да затворите капандурата при нужда.

Някои собственици изпитват проблеми със съединителите на своите возила.

Проблеми при  SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

Проблеми при SUBARU FORESTER (2002 – 2008)

Това подсказва, че предишният водач е използвал Forester-а си основно в града. Имайте предвид, че ако усетите вибрации при потегляне, има вероятност съединителят да издава признаци на износване.

Виж обяви за употребявани модели на Subaru Forester при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *