Преди да купим Subaru Forester (2002 – 2008)

Subaru Forester на изплащане с AutoCredit.bg

С идването на зимния сезон в поредица от материали ще говорим за най-добрите 4х4 семейни автомобили, на които можем да разчитаме в снеговити условия. Ще започнем със Subaru Forester (2002 – 2008), което често се сравнява с други 4х4-автомобили като Toyota Rav4 и Land Rover Freelander, за които ще говорим в идните седмици. Между другото, отричаме тези сравнения, тъй като Forester е друг калибър автомобил – по-скоро комби, отколкото джип.

forester rear

Колата е доста по-ниска от конвенционално 4х4, но това я прави изключително добра за шофиране. Бихме казали, че нито един от двигателите не е маломощен, а окачването е добро – в средата между комфортно и прилично за шофиране. Позицията на водача също е добра, както и видимостта от нея. За съжаление, на втория ред седалки нещата не седят така –мястото за крака е сравнително тясно и трима възрастни ще се измъчат при по-дълго пътуване.

forester interior

Багажникът е достатъчно просторен за повечето семейства, а падащите задни седалки помагат, ако трябва да качите нещо извънгабаритно. Subaru Forester 2-ро поколение се появява в Европа през средата на 2002 г. и 3 години по-късно претърпява фейслифт, който предлага нови агрегати. Най-добрият вариант според нас е 2.0 X-моделът, който разполага с всичко, от което се нуждаете. Започваме с мощността – 123 к.с. В последствие двигателят е заменен от 2.5-литров със 160 к.с. Той прави автомобила по-бърз, но консумира повече гориво, затова се придържаме към 2-литровия.

forester driving position

При представянето на Forester единствената алтернатива била 2-литровия турбо-бензин, който правел комбито бързо колкото повечето „хот-хеч“ возила. През 2005 г. фейслифтът носи и нов 2.5-литров 6-цилиндров, който пък е още по-жесток и е почти толкова добър колкото двигателя на Impreza WRX. Имайте предвид, че е доста скъп за покупка, поддръжка и шофиране, така че по-добре го избягвайте. За съжаление, цените на повечето Subaru Forester на пазара все още са прекалено високи. Да, ако търсите алтернатива на Rav4 или Freelander, Forester ще е една идея по-евтин. Между другото, атмосферният 2-литров бензинов агрегат на Subaru ще дава доста по-добър разход от еквивалентните на Rav4 и Freelander, a 2.5-литровият ще е една идея по-лаком, но пък ще върви доста повече. Рутинните сервизни манипулации са по-скъпи, но непредвидените ремонти могат да излязат доста солени. Японската марка константно се представя добре при анкетиране на клиенти (и ползватели на модела) и не бихме поставяли под въпрос здравината й.

Добрите новини за потенциалните купувачи са, че сравнително малко собственици се оплакват от лоши сглобки в екстериора и интериора, както и от здравината като цяло. Факт е, че не обръщаме внимание на вметки от типа „Аудиосистемата не е качествена и колоните не издържат на усилването“, тъй като преди години технологиите са били различни, каквито са били и очакванията от тях.

Интересен факт е, че второто поколение Subaru Forester никога не е бил извикван за масови гаранционни ремонти в дилърствата на марката по цял свят. Единствените оплаквания, които бихме отразили в този материал, тъй като смятаме за резонни, са, че съединителите и полуоските „сдават багажа“ на около 100 000 км пробег, а резервните части могат да излязат доста скъпо.

Виж обяви за употребявани модели на Subaru Forester при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *