Покупката на Hyundai Santa-Fe първо поколение (2000 – 2006 г.) е добра идея

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Четейки нашите и чужди автомобилни форуми, осъзнавам, че собствениците на първо поколение Hyundai Santa-Fe до голяма степен са щастливи от притежанието им. И май има защо… Списъкът с плюсове включва надеждност, функционалност, място за възрастни и багажа им, както и безупречна работа.

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Продължаваме с многото екстри, които се грижат за комфорта и сигурността, сравнително добрата шофьорска позиция и естествено 4х4-системата за задвижване на колелата, която на теория трябва да даде проходимост почти навсякъде.

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Е, не очаквайте чудеса извън пътя, тъй като Santa-Fe е от калибъра на Land Rover Freelander, който не се слави с кой знае какви оф-роуд характеристики. Ако трябва да сравним пътното поведение на „корееца“ с това на Freelander, може би ще стигнем до заключението, че са еднакво добри.

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Santa-Fe се накланя малко повече в завои, но ако нямате кой знае какви изисквания за „спортно“ шофиране, това няма да ви направи впечатление. Даже ще ви се хареса мекото окачване при по-неравни пътища. V6-бензиновият агрегат и турбо-дизелът правят Santa-Fe прекрасен автомобил за дълги извънградски пътувания.

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

2.4-литровият 4-цилиндров „бензин“ е най-евтин за покупка, но определено разполага с най-малко мощност и въртящ момент в ниските. А и е некомфортно шумен при високи обороти, които често трябва да вдигате, за да ускорите бързо. Бихме доплатили известна сума повече, за да си купим 2.7 V6 бензин или 2.0 турбо-дизел. „Големият“ бензин разполага със 170 к.с. и презапас от въртящ момент. Минусът му е градският разход на гориво, който рядко ще падне под 12/100. Ето защо 2.0-литровата „печка“ остава най-добрият избор. Да, 115 к.с. е мощността, което не звучи много, но въртящият момент достига 260 Nm, които идват рано-рано в работния диапазон. Благодарение на тях в града ще се придвижвате по-лесно и със значително по-малко гориво.

Колкото до екстри, всички модели са „натъпкани“ с най-необходимите климатик, ABS и електрически стъкла. V6-моделите даже разполагат с автоматична трансмисия и кожен салон.

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Покупката на Hyundai Santa-Fe с AutoCredit.bg

Като нов Santa-Fe не се продаваше на ниска цена, но рязко стойността на модела се сгромоляса, което значи, че на вторичния пазар би трябвало да има богат избор. Недостатък е, че цената за регулярна поддръжка е по-висока, съпоставимо с Kia Sorento, Honda CR-V, Nissan X-Trail и повечето Land Rover Freelander-и. 5-годишната гаранция на Santa-Fe (като нови), би трябвало да минимизира рисковете от нежелани и изненадващи ремонти.

Надеждността е един от най-силните козове на Hyundai Santa-Fe. При по-ранните модели съединителите на механичните скоростни кутии понякога скърцат, но проблемът е разрешен в средата на 2003 г., когато инженерите започват да внедряват модифициран маховик. Това горе-долу изчерпва важните проблеми при модела. Независимо, че моделът не е предназначен за сериозен оф-роуд, предишният собственик на конкретното возило може да се е възползвал от по-високия клиренс и задвижването на четирите колела, затова внимателно огледайте „корема“ и по-уязвимите компоненти по окачването за следи от удари. Купето и интериорът може да не са най-красивите, но пък са изработени от здрави и скъпи материали. Малко са известните електрически проблеми, което е добре, но все пак тествайте всяка една екстра за това дали работи коректно. Съветваме ви да не купувате автомобили, които са със съмнително попълвани сервизни книжки. Както казахме, изненадващите ремонти могат да излязат скъпи, а не желаете да загубите много пари от овехтяването и ремонтирането на автомобила си. Търсете сервизни книжки, в които първите 5 години са подпечатвани от оторизиран сервиз и намесите на механици са ставали по гаранция.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *