Покупка на Toyota RAV4

Покупка на Toyota RAV4 с AutoCredit.bg

Зимата идва, а вие търсите повече сигурност на пътя и по-добра проходимост, но не знаете на коя марка да се спрете? Ето защо в поредица от материали ще говорим за 4х4 возила, които са подходящи и за градски условия. След като миналата седмица споделихме впечатления и мнение за Subaru Forester 2-ро поколение, днес идва ред на Toyota RAV4 (2000 – 2005 г.)

Моделът е доста по-приятен за шофиране от оригинала, произвеждан от 1994 до 2000 г. Стилистично също е доста по-приятен, макар че има доста еднакви форми. От второто поколение на RAV4 Toyota решават, че е време и за дизелов агрегат, което е огромна крачка напред. Независимо че много прилича на офроудър, RAV4 не е проектиран за извън пътя и се справя най-добре на асфалт с лошо сцепление. Всъщност автомобилът се усеща като хечбек, тъй като се накланя доста малко при ентусиазирано шофиране.

Интериорът е просторен и удобен. Всичко е добре „барнато“, а функцията на всеки един бутон е ясно обозначена. Да, факт е, че качването на задните седалки в 3-врата версия е трудно, но пък мястото там е предостатъчно. Причината е, че задните седалки могат да се плъзгат напред и назад, за да увеличат мястото за краката или съответно да дадат повече багажно пространство. Единственият недостатък, според нас, е непрактичната врата на багажника, която се отваря странично.

Покупка на Toyota RAV4 с AutoCredit.bg

Покупка на Toyota RAV4 с AutoCredit.bg

Ако искате автомобил с 4х4-външен вид, но без реално задвижване на четирите колела, значи за вас е RAV4 с 4х2 и 1.8-литров „бензин“ под капака. Според нас обаче по-добре заложете на класическото 4х4-задвижване и 2.0-литров бензин, който между другото се предлага и с автоматична трансмисия. През 2001 г. е представен и дизеловият агрегат, но… Има две „но“-та – не обича високи обороти и не се предлага с автоматична трансмисия. Иначе доставя огромен въртящ момент в ниските и е доста приятен за шофиране.

Покупка на Toyota RAV4 с AutoCredit.bg

Покупка на Toyota RAV4 с AutoCredit.bg

Тривратата версия изглежда доста по-добре, но купувайки си нея, ще вземете по-непрактичен автомобил. А и няма да имате толкова много екстри, защото за 3-вратия RAV4 се предлагали само NV и NRG-нива на оборудване.

NV означава базово ниво, но с климатик, а NRG добавя лети джанти, ABS и тракшън контрол. GX е най-добрият вариант, защото има и електрически стъкла и шибидах. Най-високото ниво VX предлага и кожен салон. В края на 2003 г. е представен полуфейскифт, който променя и нивата на оборудване. Тогава се появява ХТ3, който заменя NRG, XT4 и XT5 вместо GX и VX.

Принципно бензиновите варианти би трябвало да са по-евтини за покупка от дизеловите, но в България са трудни за намиране, тъй като повечето собственици предпочитат именно „бензинките“ за бъдещо газифициране. Изненадващо обаче цената на 3 и 5-врати модификации е идентича.

Покупка на Toyota RAV4 с AutoCredit.bg

Покупка на Toyota RAV4 с AutoCredit.bg

Репутацията на Toyota за здрави автомобили означава, че няма да сервизирате често вашия RAV4. Лошото е, че в редките моменти, когато нещо се разваля, цените за ремонти може да са прекалено високи. Със сигурност оторизираните сервизи ще дават по-високи цени за труд, но винаги можете да разчитате на добри частни майстори, които ще „обадят“ около 50% по-ниска сума за работа.

Добре известен факт е, че RAV4 печели всички сравнителни тестове малко след представянето си. Знаете, че автомобилните журналисти могат да са много критични и понякога дребнави, но това говори, че машината наистина е надеждна и няма да ви подведе. С времето на експлоатация собствениците на RAV4-ки вече са изолирали и описали подробно част от най-срещаните проблеми. За тях ще говорим по-изчерпателно утре. Сега само ще споменем, че трябва да изисквате сервизна история от продавача, както и да внимавате дали всичко по електрическите екстри работи.

Покупка на Toyota RAV4 с AutoCredit.bg

Покупка на Toyota RAV4 с AutoCredit.bg

Да, натиснете всеки бутон, който видите в купето, и се уверете, че изпълнява съответното действие. Съединител и маховик на по-ранните дизелови модели са част от неприятните за смяна неща. Лошото при тях е, че се скапват без предварителни признаци, тоест няма тропане, тресене или буксуване в повечето случаи. Това важи с огромна сила за Toyota RAV4, оборудвани с теглич, който е ползван често. Когато са били нови и гаранционни, дилърствата са сменяли безплатно съединителя с по-здрав, затова има надежда автомобилът, който сте си запюли, да е модифициран. Ако сте се спрели на дизелов агрегат, то внимателно тествайте мотора във всички работни диапазони. Ускоренията трябва да са плавни и константни през целия оборотомер. Усетите ли придръпване или загуба на мощност, най-вероятно дебитомерът ще трябва да бъде подменен.

На последно място оставяме съвета за проверка на шибидаха – в много от случаите той протича заради изгорели от слънцето уплътнения. Електромоторът може лесно да бъде увреден от водата, а ремонтът му не е евтин. Това важи и за механизмите на стъклоповдигачите. Пак напомняме да се уверите, че всичко работи коректно.

Виж обяви за употребявани модели на Toyota при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *