Покупка на Renault Clio II

Покупка на Renault Clio II

Японските и корейските автомобилни производители сякаш завладяват сегмента за малки градски автомобили. Правят го от години, но нека поговорим за европейските конкуренти. Renault е един от тях, опитващ се със зъби и нокти да се бори за пазарен дял. Ако върнем времето назад с 30 години, ще проследим еуфорията и уважението, с които Renault печелеха клиенти и фенове. Но марката загуби дела си на пазара в края на 80-те до средата на 90-те години. Купувачите не бяха сигурни в това колко са надеждни автомобилите и не бяха уверени в сервизите, където се извършваха по-големите ремонти. С такова нечисто минало трябват много усилия, за да изплуваш отново, но през 1998 г. това се случи. Новото тогава, Renault Clio II стана любим автомобил на много семейства.

Покупка на Renault Clio II

Покупка на Renault Clio II

Както знаете, Renault Clio II е малък хечбек, който бил натоварен с тежка задача ‒ да се бори с всичките конкуренти в сегмента, и то не само по качество, ами и ценово. За да прокопса, Renault трябвало да убеди купувачите, че наистина си заслужава да дадат малко повече пари, но да получат европейско качество. Проблемът бил, че повечето японски конкуренти вдигнали летвата високо с бюджетни марки като Mazda и Honda. Но Clio имал какво да представи на всички, които благоволили да му обърнат внимание. Атрактивен външен вид, компактни размери и доста екстри. Компанията „ударила“ пазара през 2001 г. с Clio Sport ‒ 2.0-литрови тривратки със страхотно поведение и предостатъчна мощност. Две години по-късно е представен фейслифт и по-богата двигателна гама. Моделът вече разполагал с 3 и 5-врати хечбеци, 4-врат седан, всичките с три нива на оборудване. В последствие дошли и лимитираните серии.

Покупка на Renault Clio II

Покупка на Renault Clio II

Двигателните опции били 1.4, 1.6 и 2.0-литрови бензини, но само най-малкият се предлага с автоматична трансмисия. Агрегатите били с по два разпределителни вала и се форсирали прекрасно до прекъсвач. Най-малкият, 1.4-литров, предлагал 98 к.с. и 127 Nm. 1.6-литровият доставял повече мощ ‒ 107 к.с. и 148 Nm, докато 2-литровият осигурявал „конете“, на които голяма част от младите фенове се надявали ‒ 169 к.с. и 200 Nm.

Силата му е в слабостите. Приятните линии и компактният дизайн го направили предпочитано превозно средство за градски условия. Но това означавало, че багажникът и просторът в купето не били от най-големите. Регулируемият само на височина волан и неудобните седалки правели нещата още по-тежки… особено за по-високи шофьори. За щастие, комфортът бил налице при всички модели без Renaultsport, който бил осакатен, за да е по-стабилен. Меките амортисьори абсорбирали всякакви неравности, но по-ентусиазираните шофьори бързо усетили прекаленото накланяне на купето и липсата на връзка между волана и предните колелета.

През април 2001 г. е представен фейслифт и ви препоръчваме да си закупите автомобил, произведен след тази дата. Двигателната гама е още по-богата и вече включва оптималният градски вариант ‒ 1.2-литров с 16 клапана. В същото време модерните dCi-дизелови двигатели (представени на фейслифтовите Clio) са доста по-добри от дотогава използвания 1.9-дизел, славещ се като доста нерафиниран. На този етап бил подобрен и интериорът, както и обогатено стандартното оборудване. Четири въздушни възглавници, централно заключване с дистанционно управление и ABS-системата станали стандартни, а климатикът, летите джанти и CD-плейърът били опция.

Препоръчваме ви да изберете ниво на оборудване Expression или по-високо, тъй като базовото Authentique не е добре оборудвано. Така ще се наслаждавате на шибидах, CD-плейър и регулиране във височина на шофьорската седалка. Следващото ниво Dynamique дава заводски лети джанти, а Privilege разполага с климатик. Най-високо в стълбицата се нарежда Initiale с електрически стъкла на всички врати и електрически шибидах, освен горепосочените екстри.

Покупка на Renault Clio II

Покупка на Renault Clio II

От всяко Clio II може да се очаква отличен разход на гориво, особено при по-рафинираните модели след 2001 г. 1.2 и 1.4-литровите бензини, когато са 100% изправни, ще харчат около 7 л в градски условия. 1.6-литровият не успява да се впише в тази граница и изразходва до два литра на 100 повече. За тези, търсещи оптималната икономия, е 1.5-литровият модерен dCi, представен през 2001 г. Официалният му разход на гориво е под 5 на 100, докато 1.9-литровият дизел отива на 8-9/100.

Независимо, че официалните бюлетини изкарват Clio II по-надежден от средното ниво, когато нещо се повреди, то може да е изключително скъпо за подмяна. В годините сме станали свидетели на много тестове за надеждност, а и често срещаме модела по улиците, което означава, че е добър автомобил. Най-честите оплаквания от собствениците са свързани с проблеми с двигателя, макар че според Renault най-големи проблеми създават окачването, спирачките и електросистемата. Автоматичните трансмисии също не са от най-здравите. По време на жизнения си цикъл, Renault Clio II е бил извикван няколко пъти за гаранционно сервизиране, като три от масовите ремонти са свързани със спирачната система. Най-голям брой извикани автомобили обхваща всички произведени през 1998 и 1999 г. заради проблеми с жилото на газта. Често се срещат оплаквания за скъсване на другото жило ‒ това, което управлява освобождаването на предния капак. От Renault обаче отказали да направят масово сервизиране и предложили на всеки собственик да отиде за безплатна ревизия на заключващия механизъм.

Покупка на Renault Clio II

Покупка на Renault Clio II

Клиентските отзиви от Clio са в двете крайности ‒ безкрайно лоши и супер доволни. По-капризните откриват проблеми във всеки детайл: от шибидаха, през уплътненията на вратите, разхода на гориво и компактния интериор, докато непретенциозните собственици продължават да се радват на придобивките си. Споделяме тези факти, защото вече следейки рубриката ни, сте по-запознати как да инспектирате автомобила преди покупка и за какво да внимавате при първия ви тест-драйв. Ако сте пропуснали темата как да тествате автомобила, наваксайте тук .

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *