Покупка на Peugeot 307 CC

Покупка на Peugeot 307 CC

Летният сезон наближава, затова в поредица от материали ще поговорим за кабриолети. Защото какво са слънчевият пролетен ден или прохладната лятна нощ без един кабриолет? Следвайки популярността на Peugeot 306 кабрио и успешната комбинация от метално-стъклен падащ таван на 206 CC, марката представи лицеприятния 307 CC. CC е съкратено от Coupe Convertible (купе-кабриолет). За съжаление добавеното в 307 CC тегло (на механизма на покрива и самият той) са противопоказни и влошават динамиката и управляемостта. Все пак кабриото може да се кара за кеф, но е по-скоро автомобил за пътуване, а не за състезания. За щастие дори когато покривът е свален нивото на шум при движение е толкова незначително, че определено всеки един пътник ще остане приятно изненадан. Странното е, че когато таванът е вдигнат, т.е. когато шофьорът управлява купе, ръмженето на агрегата и шумът на гумите се предават в купето повече от нормалното.

Покупка на Peugeot  307 CC

Покупка на Peugeot 307 CC

За разлика от някои купе-кабриолети, 307 CC предлага четири пълноразмерни седалки. За съжаление мястото за краката на втория ред не е достатъчно за спокойно пътуване, особено ако отпред се возят по-високи хора.

Покупка на Peugeot  307 CC

Покупка на Peugeot 307 CC

Типично за всеки автомобил от този клас, когато покривът е свален (и прибран), багажното пространство драстично намалява, но при 307 СС все пак остава достатъчно място за ръчна чанта и две раници. Като цяло сглобките навсякъде изглеждат надеждни, а материалите – качествени.

Покупка на Peugeot  307 CC

Покупка на Peugeot 307 CC

Двигателната гама започва от 1.6-литров бензинов мотор със 110 к.с., продължава през два 2-литрови бензини със 140 и 180 к.с., а от 2005 г. започва внедряването на 2.0-литров турбо-дизел със 136 к.с.

Както можете да се досетите, 1.6-литровият агрегат не е достатчъно мощен, за да задвижва толкова тежък автомобил. Ако трябва да сме честни дори 2-та 2.0-литрови не са бързи, особено комбинирани с автоматична трансмисия (предлагана само за 140 к.с. версия). А най-слабият двигател също се предлага с автоматична трансмисия и не искаме да се опитваме да обясним какво е чувството при шофиране. Малко странно, но най-добрата опция остава 2.0-литровият дизелов двигател, защото разполага с отличен въртящ момент и перфектно задвижва 307 CC. Странно е, защото не сме свикнали да ни допадат дизелови кабриолети. Обикновено си падаме по комбинация от прекрасно звучащи 4,5 или 6 (а защо не и 8)-цилиндрови бензини и свален покрив.

Нивата на оборудване са приятни. Всички модели се предлагат с лети джанти, климатик и CD-плейър, както и електрическо задвижване на покрива, стъклата и огледалата. „Най-наточеният“ модел върви с полукожен салон и CD-чейнджър. Желателно е да търсите возило, оборудвано с кожен салон и сателитна навигация.

За съжаление 307 CC е малко по-скъп от основния си конкурент Renault Megane, но според нас си заслужава повече. Опитайте се да намерите модел, който е разполагал с опционалния пакет 3 години/100,000 км пълна гаранция срещу доплащане. Откриването на такъв кабриолет ще ви направи една идея по-спокойни, че правите правилната покупка.

Покупка на Peugeot 307 CC

Покупка на Peugeot 307 CC

Разходът на гориво не е безкрайно лош. Дори най-мощният бензинов агрегат не е по-лаком от най-маломощния, но определено предпочитаме дизела, защото харчи около 6,5/100 в смесени условия (и с разумно шофиране, естествено). Повечето собственици се оплакват, че не се доближават дори малко до обявените заводски данни за разход, но всичко зависи от стила на каране и условията, в които се използва кабриолетът.

Сервизирането и поддръжката общо взето са идентични като цени с тези на останалите членове на 307-фамилията. Определено може да спестите доста от работа и части, ако посещавате независим (добър) сервиз. Като цяло намеренията за надеждност на Peugeot относно 307 фамилията не са оправдани. Всичките им модели имат малки, но за сметка на това значително много проблемчета, повечето от които – електрически. Задължително натиснете всяко бутонче, което виждате и се уверете, че извършва операцията, за която е предназначено. Интериорното оборудване може да създава проблеми, както и механизма на тавана, който е дискутиран по всички Peugeot форуми.

За жалост дори последните произведени 307 СС вече са извън гаранция (кабрио версията се произвежда от 2001 до 2009 г.), което означава, че не можете да разчитате на безплатни ремонти, но както вече казахме, силно препоръчваме да закупите автомобил, който е бил с удължена гаранция.

Най-алармираща е бройката не гаранционни повиквания за ремонти. Някои от тях са били доста сериозни, включително потенциална опасност от пожар в двигателния отсек. Уверете се, че всички услуги, извършени от оторозирани сервизи, са записани в сервизната книжка. За успокоение ще кажем, че фейслифтът на 307 CC е свършил идеална работа. Освен, че екстериорът е освежен, същото се е случило и с доста голяма част от скритите механизми на автомобила, което го прави по-сигурен от първородните му събратя.

Сервизната книжка винаги е важна, но ако ще купувате 307 CC и то с дизелов агрегат, определено трябва да наблегнете на редовната сервизна история, описана грижливо в книжката.

Виж обяви за употребявани модели на Peugeot при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *