Покупка на Citroën C4

Покупка на Citroen C4

Стилистите на Citroën показаха смелост преди премиерата на C4 през есента на 2005 г. И независимо, че не отива и не се нрави на всеки, има предостатъчно фенове на странния хечбек с 5 врати и спортно купе. Вътре C4 е радикално различен и отново мултифункционалното дигитално инструментално табло не е любимо на голяма част от автомобилните фенове. Воланът е с въртящ се „геврек“ и фиксирана централна част, което означава, че прикачените за нея бутони са винаги статични. Бая време трябва, за да свикнем с този факт. Скосените колонки карат купето да се усеща тясно, а багажникът не е най-големият в класа. За сметка на това, безопасността е на абсолютно високо ниво, благодарение на електрониките, подпомагащи водача и шестте въздушни възглавници.

Покупка на Citroën C4

Покупка на Citroën C4

Макар 1.4-литровият бензинов агрегат да се усеща някак слаб, останалата част от гамата е адекватна. Нетипично за Citroën возията е доста твърда. „Лекият“ волан определено се нуждае от повече връзка с колелетата, но все пак свикнете ли с този факт, ще може да подкарате C4 прецизно в завои. Като модели, предлагани на пазара втора ръка, има доста избор. Определено бихме зачеркнали от списъка 1.4 LX хечбека и 1.4 VT купе и то не само защото са с най-неадекватния агрегат за това купе, ами страдат от липса на климатична система и лети джанти. Е, все пак притежават различни екстри, но всички те са стандартни: темпомат, електрически предни стъкла и огледала и CD плейър.
Ако оглеждате нивата на оборудване LX, SX, VT, VTR, VTR Plus, VTS и Exclusive, ще започнете да откривате доста хай-тек джаджи като паркинг сензори, черни странични стъкла и автоматични чистачки на челното стъкло.

Покупка на Citroën C4

Покупка на Citroën C4

C4 продължава традицията на Citroën, като разполага с наистина здрави дизелови агрегати. 1.6-литровият HDI (110 к.с.) е добър компромисен вариант между по-слабия 92 к.с. и по-жадния 2.0 TDI, осигурявайки достатъчна мощ. Най-бързият C4 (сериен, естествено) е 180 к.с. 2.0 16v VTS, който е и най-лаком. 1.6 16v VTR изразходва около 7.5 литра в смесени условия, което не е зле. Но дизеловите направо смайват: 1.6-литровият HDI по каталожни данни би трябвало да гори под 5 на 100, но в реални условия 5.6 е добро постижение.

Цените за сервизиране и обслужване са по-високи от тези на Ford Focus, например, но C4 все пак остава един от по-евтините варианти за ремонти.
Преди представянето Citroën обещаха доста подобрения и влагане на качествени материали в този модел. Тестът на времето си казва думата: почти няма оплаквания от сглобките и материалите. С течение на времето и изминатите километри интериорът на част от продаваните C4 се е доказал като не особено издръжлив, затова огледайте внимателно за следи от претапициране или ремонти на седалките и волана. Те ще издадат как е бил използван автомобилът преди продажбата.

В сравнително краткия си живот C4 е бил извикван пет пъти за гаранционни ремонти. Късо съединение и риск от пожар, възможна загуба на спирачно усилие и възможно несработване на предните въздушни възглавници са били част от нещата, за които механиците би трябвало да са се погрижили. Преди покупка се уверете, че в сервизната история са отбелязани подобни манипулации.

Покупка на Citroën C4

Покупка на Citroën C4

Освен регулярните „ослушвания“ и проби на място и в движение, за които вече сме писали, обърнете внимание на функционалността на всяка екстра, независимо колко често ще я ползвате в бъдеще – от сензора на предните чистачки през радиоуредбата, та до задната чистачка.

Задължително обърнете внимание на ограничителя на скоростта и темпомата (автопилота), защото според някои собственици електрически проблеми не ви позволяват да развиете по-висока скорост от 80 км/ч и не може да се възползвате от автопилота на дълъг път. Ако автомобилът, на който сте се спрели, е с EGS-скоростна кутия (механична, но оперираща електронно, а не типичен автоматик), то задължително се заслушайте за шумове в движение. Чуете ли потракване или виене, увеличаващо се заедно със скоростта на движение (и звук, идващ от пасажерската страна на моторния отсек), значи определено може да има проблем. Извънгаранционните ремонти на подобен вид трансмисии може да са истински преразход, затова съветваме да избягвате покупка на автомобил с шумна скоростна кутия.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *