Поддръжка и сервиз на Mercedes-Benz C-Class

2007_mercedes-benz_c-class_c230_sport-pic-4311621532135393753

Ако от баницата с късмети ви се е паднал „нов автомобил“ и сте решили това да е Mercedes-Benz C-Class (W203), то следва да ви честитим новата покупка и да ви дадем шепа полезни съвети, за да не сте в неведение какво ви очаква. Ще сме по-делови с идеите и ще дадем само тези, които наложително трябва да изпълните.

Най-напред идете в сервиз, в който бояджия и тенекеджия да огледат метала под праговете и вътрешната част на калниците. Да, както писахме вчера, Mercedes-Benz дават 30-годишна гаранция за издръжливост срещу корозия, но са редки случаите, в които предишни собственици са си търсили правата. Ремонтът на уврежданията зависи от степента на стадия им. В добрия случай всичко ще е наред, в лошия – ще е необходимо изкърпване или подмяна на детайли.

Ако новата ви придобивка е с дизелов двигател, почти задължително е да проверите подгревните свещи, както и релето, което ги управлява. В повечето случаи самото реле прави проблеми, които се отразяват върху коректната работа на свещите при студен старт. Ще изредим и задължителните за смяна компоненти при „дизелите“: пистов ремък, ролки, термостат, водна помпа и естествено моторно масло, маслен, горивен и въздушен филтри.

Merc w203

Поддръжка и сервиз на Mercedes-Benz C-Class

Ако сте се спрели на бензинов вариант, то там ще има по-малко работа. Отново задължителни за смяна са моторното масло с всички филтри, пистовият ремък и ролките му, водната помпа и термостатът. Имайте предвид, че често от дифтунгата на датчика за налягане на моторното масло започва да сълзи и от завихрянето на въздуха маслото се качва по кабелите, стигайки до компютъра на двигателя (така наречен „преден SAM модул“). Медната дифтунга е стотинки, а главоболията, които спестява, са за стотици левове. Ако бензиновият ви агрегат е с принудително пълнене (компресор), то е наложително проверката на маслото на самия компресор и смяната му при нужда. Нагнетателят на въздух е с отделна смазочна система, съдържаща 125 мл специално масло, продаващо се за около 100 лв.

Независимо от агрегата под капака, препоръчваме веднага да отидете в специализиран сервиз, в който да замерят данните от работата на алтернатора, тъй като той не се слави като надежден.

По окачването също има слаби места: вътрешните накрайници често не издържат на родните пътни настилки. Предните амортисьори слагаме в графата „слаби места“. Чудели ли сте се защо преминаващ покрай вас Mercedes скърца по неравности? Част от неприятните шумове идват от тампоните на стабилизиращата щанга. Звучи елементарно и евтино, но има уловка – вървят в комплект с цялата щанга.

mercedes-benz-c-class-w203-1

Поддръжка и сервиз на Mercedes-Benz C-Class

Желателно е да проверите маслото на автоматичната трансмисия и е препоръчителна смяната му. В зависимост от източването кутията може да побере между 5 и 7 литра. Задължително подменете и буксата, която се намира на кутията, тъй като често от там протича трансмисионно масло. Цената на буксата е около 15 лв.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *