Поддръжка на Volvo S60

Volvo S60 interior

Колкото и сигурни и надеждни да са автомобилите на шведите от Volvo, просто е неизбежно в процеса на експлоатация всички компоненти да запазят целостта и функционалността си. Износването и овехтяването са част от нещата, с които сме свикнали да се борим по един или друг начин. Ето кои са най-често срещаните проблеми на S60, за което говорихме във вчерашния материал:

Некоректна работа на автоматичната трансмисия. Скоростната кутия може да създава проблеми, от което на таблото да светне лампа Check Engine. Причините са две – софтуерна и хардуерна. За да сте по-сигурни, отидете в специализиран сервиз, в който актуализират софтуера на скоростите. Ако след тази операция проблемът все още е на лице (трудно превключване, дълго превключване, липса на реакция), значи нещата са по-сериозни. Специалисти от Volvo са публикували технически бюлетини, в които ясно се описват проблемите и причините. Регулярното сервизиране на скоростната кутия (подмяна на масло и филтър) в повечето случаи осигурява безпроблемно функциониране на трансмисията. Следвайте инструкциите за експлоатация, препоръчани от Volvo.

Предните опорни тампони на амортисьорите се разбиват от дупки и започват да издават звуци при дупки и въртене на волана. Общо взето се водят консуматив и години след подмяната им не би трябвало да имате проблеми. Освен тампоните, биалетките, свързани към края на стабилизиращите щанги отпред и отзад, често се разбиват, като симптомът им е същият – тропащи звуци при неравности. Цената им не е висока, затова ви съветваме да ги проверявате при всеки удобен момент. Анормални звукове от предния мост при движение по лош път може да значи и разбити шарнирни болтове на носачите. Заради тях освен тропането, ще усещате и теглене във волана, заради хода на носача.

Поддръжка на Volvo S60 safety

Поддръжка на Volvo S60 safety

Проблеми с антиблокиращата система на спирачките. Безпричинно светване на ABS-лампата на таблото. Най-често ABS-модулът е в основата на тази повреда. Подмяната му с нов (друг) е първото нещо, което трябва да направите, когато видите светещият ABS-символ.

Engine Light-лампа на таблото светва и когато бензиновият агрегат на автомобила изпитва проблеми с дебитомера (MAF-сензор). Вие може да ги усетите като неравномерен празен ход, влошени динамични характеристики и драстично покачване на разхода. Съветваме ви за покупката на нов, оригинален, колкото и стряскаща да е цената. Алтернативни варианти или дебитомери втора ръка почти винаги функционират коректно доста по-кратко.

Загуба на антифриз без видими следи. Това рядко се дължи на остарели водни маркучи, а по-често на миниатюрна дупка на водния радиатор. Когато двигателят загрее, съответно загрява и охладителната течност, която пък вместо да прокапва през малката цепнатина, се изпарява заради температурата си. Подмяната на воден радиатор излиза солена, но доста по-добър вариант е проверка и диагностициране на увреденото място. В голяма част от случаите дупките могат да бъдат заварени с агрон и радиаторът да продължи да функционира изрядно.

 Поддръжка на Volvo s60 2.5t

Поддръжка на Volvo S60 2.5t

Вибрации и неприятни звукове от износван горен тампон на двигателя. Той може да се скъса преждевременно и симптомите се допълват от резки тупкания при смяна на скорости и наистина неприятни вибрации при празен ход на двигателя.

Турбопътищата и маслени пътища около турбокомпресора могат да създадат маслени течове. Заради работната температура на турбото, близките до нея гумени маркучи с времето губят еластичността си и е възможно да се нацепят, в следствие на което да загубите мощност или да виждате маслени капки под паркирания автомобил. Съветваме инспектирането им във всеки удобен момент в сервиз.

Както писахме по-горе, софтуерните актуализации могат да разрешат проблеми с автоматичните трансмисии. Освен това с нов софтуер може да подобрите работата на студено на вашия двигател, както и поведението на кутията в зимните сезони. Най-различни други компоненти също заработват по-добре след намесата на специалист с подходяща компютърна апаратура и модерна версия на софтуера.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *