Поддръжка на Volvo S40 седан

Поддръжка на Volvo S40 седан

Volvo има за какво да благодари на S60. Моделът е първият автомобил, който направи „малките“ автомобили на марката уважавани от конкуренцията. S60 „асфалтира“ пътя, по който премина второто поколение S40, представено през 2004 г. Но какво се случи със S40 MK1? Независимо от старанието на Volvo, този автомобил не успя да се наложи така добре. За щастие МК2 е съвсем друго нещо – отлични пропорции, безупречна сигурност и добър комфорт. Покупката на втора ръка Volvo S40 MK2 определено си заслужава, стига предишният собственик да е инвестирал в повече екстри и да се е грижил добре за притежанието си.

Поддръжка на Volvo S40 седан

Поддръжка на Volvo S40 седан

Второто поколение S40 (седан) или V50 (комби версия) на Vоlvo са компактни „спортни“ автомобили, произвеждани между 2004 и 2012 г. от шведския конструктор. Те са изключително надеждно конструирани. И независимо че Volvo са известни с това, че залагат на отговорността и сигурността, точно този модел предлага отлично забавление зад волана и сравнително добър разход на гориво. Да, когато са били гаранционни, политиката на марката е давала право на всеки собственик да получи почти безплатен ремонт на каквото пожелае. Това означава, че е имало доста място за спекулации и симулиране на проблеми. Странното е, че собствениците не са имали нужда да разрешават кой знае колко сериозни проблеми, което най-вероятно означава, че автомобилът е перфектен.

Все пак ще изброим няколко повреди, които са ни известни:

Шибидах. За ужас, много собственици на S40/V50 установяват, че електрическият шибидах не функционира. Или ако го прави, то определено се чува, че електромоторът, отговорен за движението на „капандурата“ се товари повече от нормалното. Вариант за разрешаване на този малък проблем е почистването, смазването и регулирането на водачите на шибидаха. Почти наложителна операция, тъй като проблемът може да се прояви в най-неподходящия момент – когато трябва незабавно да бъде затворен панорамният покрив и при обилен валеж да наводните интериора.

Поддръжка на Volvo S40 седан

Поддръжка на Volvo S40 седан

Тракащ звук при спиране. Дори при ниски скорости и спиране при съвсем неекстремни условия може да се появи странен почукващ (тракащ) звук, най-често от задните спирачки. Обикновено това се дължи на разместени механизми на ръчната спирачка, намиращи се в барабанната част на спирачния диск. Ако звукът не ви дразни, можете спокойно да отложите ремонта с месец-два. Ако обаче сте перфекционисти и искате всичко да е наред, трябва да се подготвите за покупка и подмяна на голяма част от механизмите (или всички), отговорни за ръчната спирачка, включително и жилата, които стигат до ръчката между предните две седалки.

Приплъзващ обслужващ ремък или свирене на ремък при високи обороти. Шумно виене откъм двигателния отсек означава само едно – приплъзващ ремък. Обикновено това се случва след определен пробег, а не при първоначално палене (студен старт). Сервизен специалист трябва да провери колко точно е опънат ремъкът и евентуално да го охлаби или притегне. Важно е това да се случи навреме, тъй като заради прекомерното триене ремъкът може да се скъса.

Поддръжка на Volvo S40 седан

Поддръжка на Volvo S40 седан

Вибрации при високи скорости. Някои Volvo шофьори се оплакват от вибрации от задните колела, които могат да се усетят чак на волана. Проверете дали площите, които контактуват при монтиране на джанти (главините и вътрешните части на джантите), са чисти и гладки.

Неравномерен празен ход на двигателя. Той може да се появи от две неща: замърсена (износена) дроселова клапа (лекия вариант) или счупен демпферен маховик (тежкия вариант). Собственици на S40 твърдят, че сменят маховика на всеки 80,000 км. Ако по някаква случайност вашето Volvo проявява всички проблеми, препоръчваме ви да ги отстраните вкупом в оторизиран сервиз.

Като цяло S40 се оказва много надежден автомобил и това са малкото проблеми. Дори автожурналистите, които по традиция са по-враждебно настроени, оценяват колата като здрава и практична.

Скъпите части за подмяна са съединителят (около 400 лв. за комплект), катализаторите (около 600 лв.), а евтините са предни накладки за около 120 лв. и задни за около 100. Нов алтернатор може да струва около 400 лв., но рециклирането му излиза максимум 200. Нов стартер се продава за сравнително ниска цена – 250 лв. Рециклирането на повредения стар може да струва 100.

Поддръжка на Volvo S40 седан

Поддръжка на Volvo S40 седан

В крайна сметка можем да заключим, че МК2 Volvo S40 е вероятно първият стойностен компактен седан на Volvo. Независимо, че голяма част от невидимите компоненти са взаимствани от Ford Focus, комбинацията е отлична. Ако ви допадат усещанията зад волана на Focus, но желаете нещо по-практично и стилно, Volvo S40 е перфектният автомобил. Определено стойностна покупка!

Виж обяви за употребявани модели на Volvo при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *