Поддръжка на Suzuki Swift

Поддръжка на Suzuki Swift

Ако трябва да сме честни, Suzuki Swift е доста надежден автомобил. Не са много проблемите, които съпътстват притежаването на градското возило. Да, трябва да се наблюдава и проверява маслото често, защото форсирането на двигателите без добро мазане може да е фатално. Трябва и да се обслужва и поддържа охладителната система, защото алуминиевите блокове (на всички двигателни модификации) никак не обичат да се претоплят. Но въпреки това няма ангренажен ремък, който да се сменя на всеки три смени на маслото. В материала ще ви запознаем с редките проблеми, които могат сериозно да ви издразнят.

Какво се износва най-бързо?

Тампоните на предните носачи. Когато се разбият започват да издават почукващи звукове, а и управлението определено става по-шантаво (в лошия смисъл). Принципно е най-добре да се смени целия носач от проблемната страна. Ако правите ремонта сами, подгответе се големия болт от задната страна на носача да ви изнерви до краен предел с нежеланието си да излезе. Най-ефективният начин за смяна (особено ако купувате нов комплект носачи) е да махнете гайката и да срежете с флекса главата на болта, след което да го избиете.

Биалетките на предната стабилизираща щанга. Не се износват (разбиват) бързо, но случи ли се, започват да издават звуци сякаш някое колеко ще изпадне. Цената на биалетките е двуцифрена (и обикновенно започва с 2), а подмяната им става в почти полеви условия.
Неравномерно износване на задните гуми. Това си е масов проблем за Swift (особено за коли, произведени през 2002/2003 г.) Проблемът се корени в изкривен заден мост или разбити тампони на моста. Ако ще подменяте тампоните, подменете и големите им болтове, защото и те понасят тежестта на автомобила и се износват. Ремонтът е сравнително лесен. Ако ще оперирате сами, ще се справите. Само не оставяйте моста да виси само на спирачните маркучи, защото първо, че може да се скъсат и да се олеете в спирачна течност и второ, че мостът ще падне върху вас и ще ви заболи.

Електрическите стъкла ви дразнят, защото се движат бавно и видимо се тормозят? Каналите, в които се плъзга стъклото, най-вероятно са извъхнали. Намажете ги с вазелин няколко пъти и проверете дали работят по-леко. Ако и това не оправя проблема, ще ви се наложи да махнете кората на вратата, за да регулирате позицията на стъклото. Ако единият му край е по-високо от другия, електромеханизмът се затормозява прекомерно.

Поддръжка на Suzuki Swift

Поддръжка на Suzuki Swift

Какво се чупи най-често?

Съединителят не работи или по-иначе казано педалът не се връща обратно нагоре след натискане. Преди няколко години Suzuki организира гаранционно сервизиране заради този проблем. Малка метална тръбичка с недобра устойчивост се премазвала и спирала потока на хидравлично масло, което не можело да бъде избутано от помпата. Най-често се случва след смяна на съединител и течност, когато системата не е обезвъздушена добре. За отличното обезвъздушаване съветваме да се полза вакуум машина.

Светнала ABS-лампа на таблото (при Sport моделите). ABS-ът работи чрез гривна и магнит, поставени на всяко едно от колелата. Ако гривната се износи или при демонтаж поради някаква причина бъде сложена неправилно (да, случва се), светва ABS-лампата и съответно системата спира да функционира.
Светнала лампа за двигателя (отново при Sport моделите) и EGR грешки при диагностика. Датчикът, монтиран в смукателния колектор, има гумено уплътнение. Ако то изгори от температурата и се разпадне (лесно и често се случва), сензорът спира да отчита коректно и кara EGR-клапанът да се отваря когато не трябва.

Светнала лампа за двигателя (при дизелови агрегати). Ако оставите вашия дизелов Suzuki Swift да работи на празен ход прекалено дълго време или не сменяте маслото често, MAP-сензорът спира да функционира коректно. Не е много скъп и никак не е труден за подмяна, но обикновено в дилърството смятат, че проблемът се дължи на неработещ датчик за налягането. На вас ви трябва друго, затова настоявайте за малко черно пластмасово нещо с дупка за болт за прикрепване към всмукателния колектор.

Поддръжка на Suzuki Swift

Поддръжка на Suzuki Swift

Теч на масло от пасажерската страна на дизеловия агрегат. Кората над балансьорите трябва да е перфектно прилепнала към цилиндровата глава зад кората на ангренажа. От Suzuki препоръчват монтаж и завиване с динамометричен ключ. По този начин елементите се пристягат коректно един към друг и течът би трябвало да спре.

Стържене от предние спирачки. Шумовете от предните колела най-често се получават заради триенето между накладките и диска дори когато не ползвате спирачката. Причината е, че прахта от накладките и други мръсотии заклещват накладките в апарата и спират движението им. Можете да махнете накладките и да изчистите корозията и мръсотията. Най-добре е да монтирате нови накладки в последствие.
Дреболии.

Водни течове откъм предницата. Уплътненията на челното стъкло не са най-добрите на света. Ако забележите капки вода около арматурното табло или в краката на водача и пасажера отпред, задължително трябва да отидете в сервиз за стъкла, в който да махнат челното стъкло и да сменят уплътненията със свежи такива.

Електрически проблеми и неработещи екстри. След като проверите всички отговорни бушони, най-добре проверете и кабелите, които свързват модулите и бушониерата. Добре известно на механиците в Suzuki е, че този, който е отговорен за свързването на жичките и обличането им в изолираща лента, не е перфекционист. Повечето електропроблеми се разрешават чрез пренареждане на кабелите по местата им.

Поддръжка на Suzuki Swift

Поддръжка на Suzuki Swift

Свръзвате си навигацията и бушонът за запалката изгаря? Причината е, че окабеляването към запалката е предназначено за слаб консуматор, какъвто е самата запалка. Ако свържете навигацията или зарядното за телефона и ги ползвате повече от час, бушонът ще изгори отново. Не можете да направите почти нищо, освен да си поръчате оригинална част „допълнителни 12-волтови изводи“ от дилърството. И не, не се опитвайте да сложите по-голям бушон, защото има голям шанс да подпалите автомобила си.

Скърцания от интериора. Всеки Swift скърца. Те просто са си такива. Различните видове пластмаса в купето, положена навсякъде, повишава шанса за появяване на досадни паразитни звукове почти от всякъде. Много оплаквания са постъпили в дилърствата, но проблемът остава нерешен. Все пак карате малък автомобил, пълен с пластмасови детайли и монокок купе. Ще поскръцва, няма как. Ако шофирате по нормални и здрави пътища и радиото е увеличено малко повече, най-вероятно няма да чувате нищо досадно. Можете да поотпуснете някой болт тук-там – този на таблото или този на регулаторите на стъклата. Повечето крепежни гайки са с размер 10 мм и кръстати винтчета, така че може да експериментирате.

Поддръжка на Suzuki Swift

Поддръжка на Suzuki Swift

Както казахме по-горе, като цяло Swift са надеждни автомобили, но ако имате някакви проблеми, най-вероятно ще са описани в материала.

Виж обяви за употребявани модели на Suzuki при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *