Поддръжка на Skoda Octavia

octavia2-service

Ако възнамерявате да си закупите употребяван автомобил Skoda Octavia 2, добре е да се запознаете с най-често срещаните проблеми за модела. След направена консултация със Skoda-собственици, ето как може да систематизираме болежките на Octavia.

Проблемите със задните врати са често срещани. Неприятни скърцащи звуци при сваляне и вдигане на стъклата означават, че уплътненията са изсъхнали и се нуждаят от смазване. Ако не предприемете мерки, има шанс стъклото да излезе от водачите си, уплътнението да се протрие и скъса и машинката на стъклото да изгори и да спре да функционира. Неприятни шумове, идващи от задните врати, при движение с висока скорост. Част от собствениците изпитват този проблем и явно моделите, произведени между 2005 и 2006 г. страдат от него. Препоръчваме смяна на уплътненията и добро подлепване на новите.

Темпоматът често се изключва сам. При по-ранните модели бутоните за круиз-контрола често правят проблеми, които шашкат собствениците. Вариантите за решение на проблема са два: почистване на контролните бутони или подмяната им с такива от по-късна версия Octavia.

През 2004 г. Skoda правят неразумен опит да променят местоположението на бушониерата. Извеждайки я на ново място, те сякаш забравят да я изолират от вода. Това, както можете да се досетите, може да доведе до сериозни проблеми. Собственици на Skoda правят модификация на кутията с бушоните, поставяйки й предпазно „чадърче“.

Возила, произведени през 2005 г. и оборудвани с хром-пакет в интериора, страдат от обелване на хромираните детайли. Лайстната над жабката, дръжките за отваряне на вратите отвътре и всички подобни просто се обелват. Отремонтирането им е ставало по гаранция.

Ненадеждни кори на вратите. Ако шофьорът и пасажерът пътуват с лакът, опрян на кората точно под стъклото, самата кора се пречупва от тежестта. Този проблем също е отремонтиран според гаранционните условия. Счупените интериорни кори са често срещани при Passat и Audi.

Тропащи звуци при въртене на волана. Първите модели до 2005 г. изпитват този проблем. Това е и първия повод за гаранционно повикване на всички возила, произведени до тогава. Ремонтът е ставал абсолютно безнплатно. Между другото Golf 5 от същите години страда от абсолютно същия проблем.

Разбиващ се демпферен маховик на моделите с 2.0 TDI агрегат. Единият от двата доставчика на демпферни маховици, произвеждал такива за 2.0 TDI агрегатите между 2004 и 2005 г. Всички проблемни маховици са били подменени по гаранция, независимо дали пружините им вече са създали проблем или още не са.

Грешно настроен механизъм за затваряне на багажника. Някои модели, произведени през 2005 г., са с неточно монтирани механизми за затваряне на задния капак. Разликата е малка, 1-2 мм, но ефектът е налице – необходимо е по-силно „тряскане“ на капака (понякога повторно), за да се затвори.

Сензори за парктроник на автомобили, произведени до 2005 г. 3 от 4 собственика на такива возила са били принудени да подменят поне по два сензора (от четири). Между другото неправилно сложена подложка за предния номер може да афектира върху работата на предните датчици.

Проблеми с малката охлаждаща перка. 1.6 8V BGU-агрегатите са оборудвани с две перки за охлаждане. По-маката от тях често спира да функционира заради износване на четките. Причината е ясна: замърсяване на перката поради това, че отворите й сочат към предницата на автомобила и при работа на перката, тя засмуква мръсотия към себе си. За съжаление проблемът не се вижда и не може да бъде хванат на диагностика, тъй като двете перки са вързани на един код. Това значи, че когато закачите автомобила с диагностичен кабел, ако голямата работи, няма да „хванете“ никаква грешка. Нито пък ще ви светне предупредителна лампа на таблото. Лесно е да разберете дали перката реално функционира. За целта запалете двигателя и пуснете климатика. Двете перки трябва да започнат да работят почти веднага, дори двигателят да е студен. Оборотите на въртене трябва да са еднакви. Ако малката перка тръгва, но спира веднага след това или пък не заработва изобщо, значи е със замърсени четки. Ако пък сте свикнали със звуците, издавани от автомобила ви и изведнъж започенте да чувате по-отчетливо една от перките, значи проблемната е започнала да се зацапва. Електронната система разбира, че малката перка не работи и започва да компенсира, засилвайки задната перка.

BSE и BSF 1.6 8V двигателите (след 2006 г.) разполагат само с една голяма перка. Всички други (дизели и дори 1.4 TSI бензин) са с две охладителни перки. Цената на нова оригинална малка перка (1K0 959 455 DG) е около 500 лв.

От средата на 2006 г. реглажните стойности на задния мост са променени. Промяната идва заради оплаквания от странни звуци при движение с висока скорост и прекомерно износване на задните гуми. Страничният наклон на автомобилите, произведени след 2006 г., вече е изменен.

Стари стойности: -1 градус и 45 минути с отклонение 30 минути

Нови стойности: -1 градус и 20 минути с отклонение 30 минути

Тази информация е валидна както за стандартно, така и за спортно окачване.

octavia2-service4

Дефектиращи дебитомери. При всички подмяната е елементарна и без преправяне, но ако сте собственик на 1.9-литров TDI или 2.0-литров TDI, то трябва да подмените филтърната кутия с нов модел, а за целта трябва да се направят леки модификации по един от маркучите за охладителна течност.

Проблемни клапи на парното. Чувате скърцащи звуци, когато насочвате струята въздух чрез бутона? Или пък след промяна на насочването не усещате ефект? Това значи, че клапите на парното са започнали да блокират или са блокирали напълно. Проблемът се дължи на факта, че клапите са от различен материал, който се влияе от температурните условия. Специалисти остраняват проблема с модифициране на клапите, но също препоръчват подмяната им с нови от друг материал, давайки партидните им номера: 1Z0 819 695 A 47H в ляво и 1Z0 819 696 A 47H в дясно.

Цъкащ звук, идващ от управлението на климатичната система. За щастие не е нищо фатално. Компютърна диагностика и калибрация елиминират проблема.

Скърцащи уплътнения на вратите. Подмяната им с „пресни“ е добър вариант, но ви съветваме първо да опитате с препарати за уплътнения. Би трябвало да свършат работа.

Вибрации от кардана – само за 1.9 TDI с 0A4 скоростна кутия. Ако при ускорение усещате вибрации, които дори карат арматурното табло да подскача (най-често около 1900 об/мин) решението е само едно: подмяната на такъв, оборудван с гумено каре.

octavia2-service3

Конденз във фаровете. Ако фаровете на вашата Octavia са с три отдушника, има голям шанс да кондензират вода. За да решите проблема, запушете дупката на всеки фар, която е най-близка до радиатора.

Проблеми със стоповете. Не са сериозни, тъй като габаритите отзад не са с по една крушка. Най-често виновник за това са окисления по крушката или фасунгата. За съжаление няма да видите предупредителна лампа на таблото, което означава, че трябва да оглеждате през известен период от време задницата.

octavia2-service2

1.4 TSI агрегат – чаткащ звук 2-3 секунди след палене. Независимо дали е топло или студено, ако ангренажната верига е по-разтеглена от нормалното. Имайте предвид, че ангренажните вериги се подменят на около 120000 км пробег.

AutoCredit – така вече се кара!

5 Коментара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *