Поддръжка на Seat Leon

поддръжка на Seat Leon

Направили сте вече първите стъпки като горд собственик на „нов“ автомобил Seat Leon – регистрация в КАТ и почерпка на всички приятели. Надяваме се, че след разточителното поливане на новата придобивка са ви останали някакви средства, защото ви предстои и най-важната част – обслужването на вашата нова играчка. Вече имате запазен час в избрания от вас сервиз, сутринта ставате, пиете едно кафе и щастлив потегляте към целта. Както вече знаете, вашият нов Seat Leon взаимства доста неща от Volkswagen. Платформата (шасито и окачването), двигателите, силовото предаване са почти идентични и все така практични и надеждни. Ако случайно имате проблем, на който не можете да откриете решение, „колегите“ от VW винаги ще са насреща с идеи за помощ.

Ето няколко практични съвета, касаещи често проявяващи се проблеми при поддръжка Seat Leon-и.

На първите произведени автомобили дренажните дупки в долната част на вратите често се запушват от мръсотия. В последствие, когато завали дъжд, водата, стичаща се по стъклото, влиза във вратата и не са редки случаите, в които буквално прелива в купето. Причинителят на наводнението най-често е един – дунапренената мембрана във вратите, служеща за шумоизолация. С времето дунапренът губи еластичността си и започва да се разпада, пълнейки вратата с боклуци. Лекът е сравнително прост: махнете кората на вратата, развиите всички болтове, държащи вътрешността към рамката. Така би трябвало вътрешността да може да бъде повдигната от рамката на такова разстояние, че да е удобно да се бръкне с пистолет за силикон, с който да подлепите останалата здрава дунапренена мембрана. Не забравяйте да почистите дъното на вратата добре и да освободите дренажните отвори. Доста неприятно занимание.

Странно, но факт: вода в купето може да влезе и през друго място. Често вентилационните отвори на парното не са добре сглобени. В часност водният щит, намиращ се над кутията на филтъра за купето. След смяната на въпросния филтър е възможно майсторът да поразмърда пластмасовите кори и от това да произлезе проблем.
Още един „воден“ проблем. Пръскате на задното стъкло, за да го измиете, но водата стига само до багажника. Моделите преди 2000 г. би трябвало да са гаранционно поправени, но да го имате предвид.

Да обърнем внимание на това, което се крие под предния капак. Приятели, каращи Seat Leon, ми дадоха няколко примерни проблема и сравнително прости обяснения. Лошото на всеки един от тях е, че е свързан с подмяна на части, които не са от евтините.
1.4 16V и 1.6 16V агрегатите имат пластмасова ролка, която мобе да блокира на около 60,000 км. Хубавото е, че би трябвало по-рано да смените комплекта ангренаж и при нужда да смените и ролката.

поддръжка на Seat Leon

поддръжка на Seat Leon

Ръчните трансмисии на 1.4 и 1.6-литровите агрегати чессто страдат от проблеми, породени от корозията в кутията.

Ако случайно ви се случи да загубите мощност на вашия Seat Leon 1.6 105 к.с., веднага отидете на диагностика, защото често софтуерът създава проблеми с коректната работа на двигателя без да има основателна причина.

Ако пък сте собственик на tdi-агрегат с 90 или 100 к.с. и загубите мощност, прочетете за възможните проблеми: блокирало турбо заради недобро мазане; замърсен дебитомер; EGR-клапан (клапан за рециркулация на отработените газове) заседнал на отворено/затворено положение; изпускателния клапан на турбото е заседнал в отворено положение; проблем с педала на газта; грешни показания на датчика, следящ температурата на входящия в мотора въздух; нацепена/спукана връзка по турбопътищата; проблем с горивната помпа или проблем с компютъра, управляващ двигателя.

Най-често проблемът се дължи на температурния датчик, който подава грешен сигнал на компютъра. Leon TDI 110 к.с. често страда от проблемите с компютъра на двигателя, познати от VW Golf 4 TDI 110 к.с. По-запознати собственици на Volkswagen твърдят, че проблемните компютри са с номер 038906018BM и безпроблемно могат да бъдат заменени с компютър, носещ номер 038906018GQ.

Остана да кажем и няколко думи за скоростните кутии: дизеловите модели страдат от износване на съединител доста по-често. Проявява се при изпреварване или рязко ускорение заради високия въртящ момент. Ако сте собственик на дизелов агрегат с 6-степенна механична трансмисия, съветваме ви да я обслужите възможно най-скоро. проблеми се проявяват на студено и се изразяват в нелесното (невъзможно) превключване на втора предавка. Ако ви се случи, не насилвайте кутията, а подменете маслото й. Ако ви завари неподготвени на стотици километри от доверения сервиз, в който поддържате автомобила си, превключвайте от 1-ва на 3-та предавка.

6-степенните механични трансмисии на бензиновите 20VT и Cupra също страдат от подобни проблеми, затова съветваме да бъдат обслужени докато са здрави, а не след като се е проявил проблем.

Припомняме ви и някои основни правила, на които ние от AutoCredit обръщаме внимание преди покупката на автомобил – Как да не сгрешим при избора на автомобил.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *