Поддръжка на Seat Alhambra

seat alhambra mk1 interior

След подробно допитване и анализ на отговорите се оказа, че Seat Alhambra MK1 е странна птица. Голяма част от анкетираните заявяват, че са искали перфектен семеен ван, с който неусетно и безпроблемно да пътуват, но автомобилът просто не е издържал теста на времето. Останалите твърдят, че Alhambra е неразрушим и остават доволни от всичко. Ето кратък списък с най-често срещаните проблеми. Тук ще дадем съвет при първа възможност да започнете „работа“ по листа, т.е. едно по едно да проверявате нещата за тяхната функционалност и състояние.

При дизеловите агрегати най-напред започваме с турбо-проблеми. Компресорът се оказва слаб, макар и двигателят и периферията да са взаимствани от VW. Просто в комбинация с купето на Alhambra понасят повече товар и съответно се износват повече. Добре е да обърнете внимание на подгревните свещи, за да не останете неприятно изненадани ако случайно температурите у нас ударят някой рекорд. Непременно облужете охладителната система – водна помпа, термостат, антифриз и промивка на водния радиатор (може и отвътре), за да гарантирате безпроблемно круизване в летните горещини.

При бензиновия турбомотор отново проверете състоянието (луфта) на турбокомпресора. Задължително обърнете внимание на компонентите по охлаждащата система, както и на запалителните свещи. Няколко пъти получихме една и съща информация, касаеща релето на горивната помпа. Просто изгаря и е невъзможно запалването докато не бъде подменено. Съветваме ви да проверите точния модел на вашето реле и да си закупите едно резервно.

Общите проблеми, независещи от вида агрегат, за съжаление са доста. Отидете в специализиран сервиз за климатици, в който да проверят изправността на цялата система, за да не останете неприятно изненадани лятото. Същото важи и за парното. Огледайте моторчето на чистачките, както и двете рамена за признаци за износване, за да не се предадат в най-неподходящия момент.

Разгледайте спирачките на четирите колела. Корозия по металните части и липса на гумените загатват задаващи се проблеми. Това е може би един от най-важните компоненти в целия автомобил, затова ви съветваме да не пестите пари от части.

По-незначителни се оказват ремонтите по окачването, като най-често се разбиват кормилните накрайници, тампоните на стабилизиращата щанга отпред и опорните тампони на предните амортисьори (последните се разскърцват).

До тук със сериозните повреди. Остават проблемите с екстрите, с които е оборудван всеки модел. При едни подгряването на седалките спира да функционира, при други електрическите стъкла на предните врати пропадат. Често се случва и електрозадвижването на страничните огледала да спре да функционира или пък нагревателят на задното стъкло. Единични са случаите на неработещ автопилот (темпомат), повредени аларма и имобилайзер.

Естествено, от автомобил до автомобил (от една и съща марка/модел и година) има разлика – от кого, къде и колко е бил шофиран и най-вече поддържан. Стискаме палци да сте направили правилния за вас избор и да не изпитате сериозни затруднения с поддръжката на Alhambra.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *