Поддръжка на Saab 9-3

Поддръжка на Saab 9-3

Saab 9-3 предлага приятен дизайн, отличен простор и голям багажник. Повечето собственици са доволни от мощността и разхода на гориво, както и от комфорта и пътното поведение, независимо че предното предаване на 9-3 ограничава по-ентусиазираните шофьори. Има негативни мнения относно качеството на интериора, честите сервизни интервали и цените на резервните части, но оплакванията са сравнително малко. Ето с какво ще трябва да се „борите“ като собственик на Saab 9-3:

Поддръжка на Saab 9-3

Поддръжка на Saab 9-3

Проблем с електрическите стъкла: след като ги затворите самостоятелно, се отварят няколко сантиметра. Това се случва заради неправилно калибрована система за автоматично отваряне. Тя предпазва вас (и като цяло возещите се) от наранявания, тъй като механизмът е с изключителна мощност. Модулът трябва да бъде рестартиран (вижте сервизната книжка за по-точно описание на процедурата) и калиброван наново. Ако проблемът продължи да се проявява, следва замяна на модула.

Почукващ звук при въртене на волана на място и тропане при движение. След като шумът го има, когато автомобилът е в покой, значи говорим за износени опорни тампони на предните амортисьори. Подмяната им е силно препоръчителна.

Значително повишени нива на шум на двигателя. Ако в средата на пътуването ви се стори, че моторът става осезаемо по-шумен, значи най-вероятно меката връзка на генерацията е прегоряла и се е скъсала. Целта й е да позволява на двигателя да се движи, без ходът му да се отразява на цялата изпускателна система.

Антифризът намалява? Течността може би излиза покрай термостата и се изпарява. Огледайте внимателно за цветни следи (антифризът е цветен), които да издадат от къде точно изтича. Вариантите са два: около термостата или около водната помпа. При първата опция цветното петно ще се види лесно в задния десен край на цилиндровата глава, където се намира термостатът. Ако пък виждате проблем (и следи от капки) отпред вляво, придружени със странно виене, когато двигателят работи, значи водната помпа е обект за разглеждане. Тя може да е блокирала, а това води до неправилна циркулация на антифриз и потенциална опасност от прегряване на двигателя.

Поддръжка на Saab 9-3

Поддръжка на Saab 9-3

Шум (виене) от двигателя. Най-често обегачът на обслужващия ремък не функционира изправно. Опитайте да го притегнете с инструменти, но не прекалявайте. И в двата случая – пренатегнат или хлабав – ремъкът може да се скъса.


Видими маслени течове. При запален двигател маслото в него работи под налягане. Понякога то е по-голямо, в следствие от което гарнитурите около ангренажния капак и капака на клапаните не издържат. Предлага се нова версия на PCV (клапан за картерни изпарения), която фиксира проблемите.


Въртите ключа, но автомобилът не пали? Най-вероятно горивната помпа се е предала. Компютърна диагностика и живи данни ще дадат информация за налягането на горивото в рейката. Ако пък двигателят пали по-трудно от нормалното, значи се фокусирайте върху клапана за входящо гориво, който поддържа налягането в магистралата еднакво, за да може паленето да е по-лесно.

Светещи ABS и тракшън контрол лампи на таблото. Модулите работят, получавайки сигнал за скоростта на въртене на всяко колело. От четирите датчика около колелата най-често преден-десен дефектира. И то по-скоро спира да контактува заради насъбрала се мръсотия в буксата. препоръчваме почистване и пръскане с контактен спрей, а ако проблемът продължи да се проявява – компютърна диагностика, която ще идентифицира какво точно се случва.

Поддръжка на Saab 9-3

Поддръжка на Saab 9-3

Ако ви се случи да се движите с автомобила си и при опит да го загасите и извадите ключа от патрона, да срещнете съпротива, не се шашкайте. Saab има предпазна система, която не позволява ключът да бъде изваден от стартера, ако скоростта на движение е над 5 км/ч. В такава ситуация дайте на контакт и изчакайте няколко секунди, след което се опитайте отново да извадите ключа.

Поддръжка на Saab 9-3

Поддръжка на Saab 9-3

Остана да ви кажем за скоростните кутии. Ако вашият Saab 9-3 автоматик буквално подскача, когато превключвате от неутрална към задна или предна предавка, то ви съветваме чрез компютърна диагностика да свалите с около 50 оборотите на празния ход.

Поддръжка на Saab 9-3

Поддръжка на Saab 9-3

Ако пък механичната трансмисия не ви позволява да превключвате предавките плавно, то е време да смените маслото й. Не забравяйте, че Saab репоръчва използване на флуиди на марката, а количеството за 6-степенната механична на 9-3 е намалено. В началото според спецификациите са били предписвани 3 литра, но впоследствие инженерите преосмислят сметките си и обявяват, че 2.4-литра са достатъчни.

Ако при движение чувате шум само на трета предавка (така нареченото виене), това не означава, че кутията скоро ще се счупи. Насочете механика ви да провери тампончето на превключващото жило. Гуменият тампон се деформира лесно и подвежда жилото в грешна посока, което пък е причината за виене на предавките.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *