Поддръжка на Renaut Clio II

Поддръжка на Renaut Clio II

Купувачите на автомобили разчитат на Renault Clio II, защото е приятен и икономичен автомобил, оказващ се доста стойностен за парите си. Препоръчваме ви да избягвате покупката на употребявани модели Clio, ако усетите потенциални проблеми като несигурни спирачки или изпуснало окачване. За да закупите здрав автомобил, в който все още има живот, внимателно инспектирайте и направете пробно шофиране. Добре поддържаните от бившите си собственици автомобили Renault ще са надеждни и сигурни, а ако експлоатацията е била по-сериозна от сервизирането, разходите, които ще ви се стоварят, може да са доста неприятни. Обиколете бъдещия си автомобил и внимателно инспектирайте купето. Проверете за видими следи от сблъсъци, ръжда или лоши ремонти.
Най-сериозните проблеми са свързани с моделите, разполагащи с автоматична скоростна кутия. Уверете се, че при нормални условия на шофиране трансмисията работи коректно както на студено, така и на топло. Всякакви забавяния, замисляния, резки превключвания или излишно форсиране на двигателя издават проблеми, които за съжаление са отстраними само след изхарчване на доста пари за ремонти.

Поддръжка на Renaut Clio II

Поддръжка на Renaut Clio II

Проблеми със спирачната система
Най-често от такива проблеми страдат автомобили Renault Clio, произведени през пролетта на 2002 г. В основата на ядовете стои сервоусилвателят, който започва да не функционира както трябва заради датчик, следящ налягането в смукателния колектор. По време на тест драйв натиснете рязко педала на спирачката до долу. Ако всичко е изправно, спирачната система би трябвало да реагира мигновено. Всякакво закъснение издава наличие на проблема с датчика. Съветваме ви също да откриете равна права за още един тест на спирачките: закрепете скорост от 60-70 км/ч и започнете интензивно спиране, при което обърнете внимание дали воланът „тегли“ в някоя посока. Най-често подобно теглене се проявява, ако спирачните механизми от някоя страна са блокирали и не функционират така, както трябва, карайки автомобила да тегли в обратната посока.

Тествайте окачването. Това важи с особена сила за автомобили, произведени през есента на 2002 г. Заводски дефектни части по предното окачване често завършват с отчупване. Най-често проблемът се проявява след лек сблъсък или при удар в по-сериозна дупка (неравност на пътя). Преди да подкарате Clio-то, натискайте всеки един ъгъл на автомобила силно надолу. Ако при разгъването на амортисьора след натиск автомобилът се поклати повече от два пъти, значи директно говорим за изтървал амортисьор от въпросната страна. За да сте по-сигурни, излезте на пробно кръгче. Преди теста предупредете продавача, че ще изпробвате окачването и с разумна скорост нарочно минавайте през неравности. Ако предницата се чувства несигурна, поклаща се повече от нормалното или издава тропащи звуци, значи определено има проблеми с окачването. Преди покупката задължително се консултирайте със сервизен специалист, защото отремонтирането на такива повреди може да е доста скъпо.

Поддръжка на Renaut Clio II

Поддръжка на Renaut Clio II

Малка част от автомобилите Renault Clio, произведени между есента на 2002 г. и лятото на 2004 г., са били извиквани за гаранционно отремонтиране на механизма, задвижващ дроселовата клапа. Според официални данни в основата на проблема стои датчик, отчитащ хода на педала на газта. За да проверите състоянието на автомобила, който изпробвате, ускорете до 60 км/ч и поддържайте скоростта. Впоследствие натиснете педала на газта до долу, а след това върнете цялата газ. Ако усетите каквото и да е забавяне в реакциите, не се чудете – датчикът не отчита коректно.
Не забравяйте да инспектирате светлините отзад. Сигурно всеки от нас е виждал неизправни стопове или по-точно некоординирано светещи стоп, мигач и гарбарит. Най-често мъждукането на всички светлини се наблюдава, когато завали дъжд. Обикновено това се случва или защото „лицето“ на стопа е спукано и пропуска вода, или пък защото фасунките на крушките са се разтопили от температурата, която развиват крушките, вследствие на което спират да контактуват добре. За съжаление този проблем не е от най-лесно установимите. Ако все пак държачите на крушките изглеждат наред, а стоповете са привидно здрави, ще трябва да се обърнете към електроспециалист, който да локализира проблема и да го отстрани.

Сериозна бройка автомобили Renault Clio II са били извиквани за гаранционно отремонтиране на механизма, задържащ капака затворен. Често се случвало той да се отвори, а когато това се случи в движение с висока скорост, въздушният поток отваря капака и го залепва за челното стъкло, в резултат на което може да се изкриви и предната част на тавана.

Запознайте се със сервизната история. В нея може да откриете факти, които да ви успокоят – отремонтирани спирачки, окачване и механизъм на предния капак. Това е нещо, което е подценявано от повечето собственици, но е препоръчително за всеки един автомобил. Водената сервизна книжка може да внесе доста яснота около това как, кога и какви ремонти са извършвани, както и съответно ще задържи вниманието върху автомобила, ако някой ден вие решите да го продавате. В нея обърнете внимание не само на регулярните сервизни интервали за масло и филтри, но и за манипулации по скоростите (особено ако са автоматични), ангренажа, окачването и т.н.

Поддръжка на Renaut Clio II

Поддръжка на Renaut Clio II

Renault Clio е здрав и надежден автомобил, стига да е бил поддържан отговорно от предишния собственик. Откриете ли счупени/липсващи елементи, както и „закрепени“ ремонти, това би трябвало да ви даде идея как цялостно е поддържан автомобилът. Ако сте пропуснали темата за покупка на  Renaut Clio II, вижте тук.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *