Поддръжка на Range Rover L322 (трето поколение)

Поддръжка на Range Rover с  AutoCredit.bg

Подобно на предшествениците си, „новият“ Range Rover има идентични механични и електрически оф-роуд екстри. Често чуваме от Land Rover, че прословутите проблеми са отстранени и че е повишено нивото на качество… Но в крайна сметка ефектът е същият. Проблеми, проблеми и пак проблеми. И всичките скъпи. Ето няколко често срещани неща, които бъркат в джоба на собствениците на Range Rover.

Започваме с въздушното окачване.

air suspension inactive

То е модифицирана версия от това на предходния модел и се предлага за цялата гама, която е с 4.0/4.6-литрови двигатели. Системата използва по-здрави компоненти, но в крайна сметка пак създава главоболия. Обикновено най-големите проблеми се оказват почуквания при по-резки неравности и общо взето когато колелата трябва да артикулират. Най-дразнещ от всички потенциални проблеми е окачването да „увисне“. Случва се най-често, когато сте сменили голяма част от въздушните съединения и възглавниците на джипката си. Това се дължи на блокирал управляващ модул на възглавниците. Може да се кара, но не и по неравности, защото машината ще вози ужасяващо. Оправията е ясна – нов модул. Между другото, покрай всички тези симптоми ще прочетете и съобщение Air Suspension Inactive на таблото.
Чували сме и за различни други блокирания – във „висок профил“, както и в „нормален“, без обаче да имате опция за регулиране на клиренса.

Поддръжка на Range Rover с  AutoCredit.bg

Поддръжка на Range Rover с AutoCredit.bg

Една компютърна диагностика би отговорила на много въпроси, свързани с въздушното окачване. Чували сме за елементарни разрешения на тези драми – проблем с копчето на педала на спирачката. Лошото е, че докато установим какво е, може да мине доста време и да се похарчат много излишни средства. Друг вариант: някой от датчиците по системата да не отмерва коректно. Тогава „забравяте“ за оф-роуд режима, както и за най-ниския. Но пък при „нормален“ се още окачването се усеща дървено. Ако пък проблемите с окачването ви преследват само когато навън е много студено, значи най-вероятно е дефектирал клапанът за изпускане на излишното налягане. Според Land Rover разрешението на този проблем е не да подмените клапана, а просто софтуерно да го заобиколите.
Да поговорим и за други ядове: почукващи звуци от ходовата част при неравности. След около 40 000 км повечето болтове се оказват недобре затегнати. Ето защо от Land Rover сменили носачите и долните шарнири. С новите части проблемите изчезват. Не забравяйте, че е добре в последствие да направите и реглаж на сходимостта.
Бутончето за спирачния педал, намиращо се под самия него. Виждали сме съобщение „No DSC. No air suspension“. След компютърна диагностика се оказва, че е копчето под спирачния педал. Подмяната му е изключително лесна.

Поддръжка на Range Rover с  AutoCredit.bg

Поддръжка на Range Rover с AutoCredit.bg

Проблеми с климатика. Някои собственици споделят, че климатикът им работи перфектно около половин час, след което въздушната струя намалява и в купето става все по-топло и по-топло. Ръчното усилване на скоростта на перката не върши работа. Самата тя издава звук сякаш работи изрядно, но все пак постъпващият в купето въздух не е достатъчен. Направете експеримент: спрете автомобила и изгасете двигателя. Извадете ключа и изчакайте две-три минути. Ако след повторното запалване всичко е наред, значи проблемът е идентичен с този на BMW 5-та серия от същите години. При употреба в области с повишена влажност управлението на климатика изгася охладителната система, за да избегне обледеняване на изпарителя. За BMW има сервизен бюлетин по темата, който препоръчва подмяна на софтуера.
Вчера споделихме да внимавате за конденз в стоповете. Технически сервизен бюлетин от 2005 г. съобщава, че „кондензът е в рамките на нормалното“. В последствие от Land Rover си казват направо, че в стоповете влиза вода, която може да създаде проблеми. Според тях ако след 30 минути употреба (светене) на крушките във всички секции на стоповете влагата не изчезне (посредством нагряването от крушките), то е добре стоповете да се сменят.
Маслен теч под двигателя. Не е нещо непознато, но е супер елементарно. Масленият теч се дължи на уплътнителен О-пръстен, който е загубил свойствата си. Намира се между маслената конзола и блока на двигателя. Решението е просто и евтино, но е доста мръсно за работа.

Поддръжка на Range Rover с  AutoCredit.bg

Поддръжка на Range Rover с AutoCredit.bg

Препоръчваме сервизен специалист да се бори с проблема.
Радио касетофонът се рестартира и на дисплея се изписва No Station? или пък часовникът изобщо няма представа колко е реалното време в момента. Проблемът може да бъде отстранен само чрез компютърна диагностика, като за целта ще ви трябва по-богата (специализирана с Land Rover) програма. В менюто за тестове трябва да отбележите за включена опцията Radio Preset to Key.
Проблеми с паленето при TD6. Ниско налягане на горивото може да направи първия старт сутрин досадно бавен. Ако помпата преди common-rail системата е по-износена от нормалното, трудното палене може да ви се случи и в рамките на две минути от гасене на двигателя. Помпата се намира над защита зад предния мост от лявата страна. Оказа се, че оригиналният доставчик на помпите е бил заменен именно заради проблемите и е почти сигурно, че ако замените старата помпа с нова, няма да имате проблеми занапред.

Поддръжка на Range Rover с  AutoCredit.bg

Поддръжка на Range Rover с AutoCredit.bg

Шофьорската чистачка се блъска в А-колонката при нормална скорост? В началото дилърствата са отговаряли, че „нямат възможност да се занимаят с проблема“, но по-настоятелни клиенти демостративно заляли челното стъкло с вода и пуснали чистачките. Започнал да се издава неприятният звук от блъскане на чистачката в колонката. Според механици, които взели нещата в свои ръце, рамото на чистачката не е коректно позиционирано спрямо оста на моторчето. Преместването „с един шлик по-надолу“ ще оправи проблема. Препоръката се оказала вярна.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *