Поддръжка на Peugeot 206

Поддръжка на Peugeot 206

Peugeot 206 е все още на върха; трудно е модерните автомобили да бъдат догонени с 10-годишно возило, но „лъвчето“ някак си съумява да се вписва навсякъде. Общият брой на продадените като нови 206-ци е над два милиона. Привлекателният външен вид и богатият избор на двигатели и нива на оборудване правят 206 един от любимите градски автомобили, независимо от възрастта на самата кола и кандидат-собствениците й. Ако вие сте на път да си купите употребяван Peugeot 206, ще ви дадем няколко съвета за това от какво да бягате, какво да проверите и кой ремонт е поносим.
Вярваме, че сте проверили по-голямата част от обявите за 206 във вашия район и сте спрели на няколко конкретни оферти. Да, може да не са най-перфектните на света, но да не забравяме, че автомобилите не са нови. Важно е при огледа и тестовото шофиране, както и при ежедневната експлоатация, да обръщате внимание на някои дреболии, които могат да ви спестят сериозни разходи занапред.
На студен мотор отворете капачката на водния радиатор. Задължително трябва да виждате с просто око нивото на охладителната течност и е препоръчително тя да е чиста, без боклуци и много важно – без маслен „каймак“. Подобни явления означават, че охлаждащата система има теч, а масло в антифриза загатва „издухала“ гарнитура на главата. Ремонтът й не е сложен, нито пък скъп, но защо трябва да се случва на вас? А и не се знае какво ще повлече след себе си, защото гарнитурата на главата не се скапва просто ей така, а е резултат от недобро охлаждане и съответно прегряване на двигателя. Това означава, че най-вероятно термостатът и водната помпа са за смяна, а на радиатора и водните пътища трябва да се обърне внимание за евентуални проблеми.

Поддръжка на  Peugeot 206

Поддръжка на Peugeot 206

Проверявайте маслото често. Е, не разбирайте, че трябва да вдигате пръчката всеки ден, но веднъж-два пъти в месеца при градско шофиране или няколко часа след дълъг пробег е препоръчително. Маслото на пръчката трябва да е в норма и трябва да е еднородно. Всякакви други вещества, уталожили се на пръчката, загатват проблеми със смазочната и охладителната системи. Всеки път, когато стартирате двигателя студен, обръщайте внимание на първите 10 секунди работа. Важно е, ако има неприятни чаткащи звуци, те да са в рамките на първите 1-2 секунди след запалването. Да кажем, че това са нормални неща за средно износен двигател. Със сигурност не бива да чувате паразитни звуци, идващи от карантиите на мотора, след 5-тата секунда от запалването, независимо от температурата навън (е, не говорим при студен старт на -30 градуса, който на теория е почти невъзможен). Жужене и скрибуцане на ролки и ремъци са почти нормални, особено в края на зимния сезон, когато при преминаване през локви в обслужващите ротационни части се набива мръсотия.

Поддръжка на  Peugeot 206

Поддръжка на Peugeot 206

За степента на износване на интериорните детайли няма да говорим много. Ще напомним само, че изтъркани (или липсващи) гумени части на педалите са ясен знак, че 206-цата, на която сте се спрели, е използвана бая… и то в градски условия. В този ред на мисли проверете състоянието на съединителя на ръчната предавателна кутия. При рязко пускане на педала на високи обороти на мотора автомобилът трябва буквално да подскача напред заради сравнително ниското си тегло. Ако такъв „подскок“ не се усеща, а се наблюдава плавно падане на оборотите (стрелката на оборотомера), то значи съединителят съвсем скоро ще бъде за смяна. Другият вариант за проверка на съединителя е да дръпнете ръчната спирачка на място и да се опитате да потеглите. Ако задните колелета започнат да се влачат, значи нещата изглеждат добре. Ако обаче останете на място, първото нещо, което трябва да направите, е да отидете в сервиз, за да сменят съединителя ви.
Уверете се, че всички екстри на вашето Peugeot работят изправно. Както вече сме казвали, цъкнете всяко бутонче, което видите и се уверете, че то изпълнява някаква функция. Независимо дали говорим за електрическите стъклоповдигачи или за реглажа на височина на фаровете. Електропроблемите често са незначителни и се отстраняват сравнително лесно, освен ако не говорим за лостчетата за чистачките и мигачите/фаровете.

Поддръжка на  Peugeot 206

Поддръжка на Peugeot 206

Ако при шофиране ви се наложи да „изцедите“ докрай мощността на двигателя, давайки газ до долу и развъртане на високи обороти, обърнете внимание в огледалата за задно виждане за пушек, излязъл от ауспуха. Син дим при бензинов мотор означава, че главата трябва да се свали и да се сменят уплътнителните гумички на клапаните. Черен дим при дизелите означава, че или някоя дюза не разпрашава горивото, подавано в цилиндъра (оттам недобро горене и повече дим) или турбото или турбопътищата са неизправни, но последните две обикновено се усещат по липсата на нормалната мощност и завишения разход на гориво. Като цяло вашето 206 трябва да ускорява плавно във всички работни режими (по целия оборотомер, както казват майсторите). Прекъсване или „чудене“ са знак, че има проблеми с горивните инжектори или, не дай си Боже, с компютъра, управляващ двигателя. Последното е по-малко вероятно.
Ако при движение по неравности чувате паразитни „тупкащи“ звукове, идващи откъм предницата, то имайте предвид, че най-вероятно вие ще сте първият, който ще прави окачването на новата си придобивка и е много вероятно да подмените голяма част от компонентите. Ако проблемът първо се прояви само от едната страна и сервизен специалист се увери, че в дясно имате разбити накрайници и шарнирни болтове, съветваме ви да подмените и (засега) здравите от другата страна, защото е въпрос на време и те да се доразбият. Малко вероятно е да се нуждаете от нови амортисьори отпред (те също могат да издават тупкащи звукове), но пак заставаме зад думите си за смяна на двата по едно и също време. Проблеми със сервоусилвателя на волана не са рядкост. В основата им стои хидравличната помпа, която лесно и бързо може да бъде рециклирана от специалист. При каквито и да е кусури в електросистемата е желателно почти веднага да обърнете внимание. Лошото е, че това рядко може да се случи в домашни условия поради сложността на управленията, но добър електротехник би отстранил всяка забележка.
Преди и след покупката се доверявайте на инстинктите си и бъдете нащрек. Не, това не се отнася само за Peugeot 206, а за всички използвани автомобили на автоборсите. Ако имате запитвания, не се притеснявайте да ни потърсите за съдействие!

AutoCredit – така вече се кара!

Един коментар

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *