Поддръжка на Mercedes SLK Open първо поколение

Поддръжка на Mercedes SLK Open първо поколение

Базовото обслужване на кабриолета R170 SLK до голяма степен се препокрива с това на W202 C-класа, тъй като спирачките, трансмисията, двигателят, диференциалът и окачването са идентични. Естествено, разлики можем да срещнем на много места, но ако сме внимателни, няма да се заблудим. Започваме директно от вратата за краката, за да не губим време.

Трансмисията. Маслото в нея се сменя след всеки 40 000-50 000 км, за да е сигурно, че няма да се износи прекомерно. Ако усетите трудно сменяне на предавките на студено, значи най-вероятно вече сте надвишили препоръчителния интервал и е добре да се заемете с обслужването ѝ. Често срещано явление е шумът при движение, а шофьорите смятат, че скоростната кутия или диференциалът им издават неприятните жужащи звуци. В повечето случаи това се дължи на неправилно износени гуми или спаднали гуми.

Поддръжка на Mercedes SLK Open първо поколение

Поддръжка на Mercedes SLK Open първо поколение

Охладителната течност. Тя е много важна за всеки двигател. Препоръчваме смяна на всеки 50 000 км или 3 години експлоатация. Охладителната течност има други функции освен основната (охлаждането). Тя смазва водната помпа, предпазва водните пътища от корозия и отлагания и ги промива. С времето губи всяко едно от тези свойства и е добра идея да я смените с нова в добра консистенция (съотношение концентрат/вода).

Ако усетите, че вашето SLK започва да пали по-трудно от нормалното, отидете на диагностика. Обзалагаме се, че на компютърът ще прочетете грешка за неработещ датчик на коляновия вал. Подмяната му е елементарна, а цената му е приемлива. Ако пък разходът се завиши неестествено и мощността спадне драстично, отново компютърната диагностика ще ви подскаже, че дебитомерът не отчита правилни стойности на постъпващия в двигателя въздух. Подмяната му е още по-елементарна, но цената му е висока.

Често срещани са оплакванията за тампоните на двигателя. Сравнително тежкият агрегат се придържа към предния мост посредством два маслено-гумени тампона, които след определена възраст изтичат. Това кара двигателя да се „разхожда“ повече от нормалното в коша, а при по-рязко ускорение кара предавките да „излизат“ сами. Подмяната им е елементарна, но се изискват подемник или хаспел за повдигане на двигателя.
Обслужващите ремъци също са нещо, което трябва да се сменя често. От Mercedes-Benz препоръчват сервизен интервал на 100 000 км, но ние сме фенове на сигурните работи и даваме съвет за по-кратки пробези – около 70 000-80 000 км.

Ако вашето SLK скоро ще направи 100 000 или 200 000 км, значи очаквайте долните тампони на предните носачи да започнат да се „обаждат“. Почукването може да е доста досадно и изнервящо, а и със сигурност при разбиването им ще усетите промяна в директността и управляемостта. В този ред на мисли амортисьорите могат да се предадат на около 120 000 км пробег. Препоръчваме замяна на двата амортисьора на моста, а не само на проблемния.

Поддръжка на Mercedes SLK Open първо поколение

Поддръжка на Mercedes SLK Open първо поколение

Едно важно напомняне. Ако ви се наложи някога да използвате резервната гума „патерица“, не забравяйте, че тя се монтира с доста по-къси болтове, които би трябвало да се намират до крика в багажника. По-дългите болтове ще влязат по-навътре в главината и могат да създадат проблеми или да блокират колелото.
Когато говорим за кабриолети, винаги препоръчваме всички уплътнения да са свежи и ако трябва да са сменени с нови. Намокрянето на кой да е бутон или модул може да създаде доста излишни главоболия и разходи. Един пример за това е пневматичната помпа на централното заключване. Тя се намира в задния десен ъгъл на багажника, под крика. Едно недобро уплътнение на капака на багажника пропуска вода и помпата се удавя. Някои собственици предпочитат да се подсигурят, като я увиват във фолио и я монтират наобратно.

Сгъваемият покрив на SLK от първо поколение се задвижва от 5 хидравлични рамена. Съдът, в който стои течността, се намира в десния ъгъл на багажника. Обикновено нивото на течността трябва да е почти догоре, за да е сигурно всичко. При всякакви проблеми с движението на покрива първо проверете бутоните, след това използвайте силиконов спрей за смазване и чак тогава търсете проблем в хидравликата. Смазването, за което говорим, е добър вариант за поддръжка на покрива. Смазвайте и четирите заключващи куки.

Поддържайте уплътненията на покрива. Не забравяйте, че гумените уплътнения не трябва да се смазват с нормална грес. Използвайте вазелин или смазка за гумени уплътнения, за да се отървете от неприятни шумове при движение, течове и скърцания.
Ако чувате други паразитни шумове в купето, обикновено идват от двете гумени блокчета зад седалките, корите на вратите или подлакътника. Всичко може да бъде лесно закрепено с лепило.

След автомивка фаровете ви се запотяват? Те трябва да дишат и е хубаво да ги разглобите и изчистите. След това със силикон подлепете внимателно корпуса за стъклото и се уверете, че дренажната дупка е отпушена.

На последно място оставихме подсветката на таблото. Крушките зад уредите на климатика и парното могат да бъдат подменени като издърпате „врътките“. Крушките на инструменталното табло са една идея по-сложни, тъй като таблото се вади трудно заради волана. Иначе в него има 2 големи и 15 малки.

Поддръжка на Mercedes SLK Open първо поколение

Поддръжка на Mercedes SLK Open първо поколение

Виж обяви за употребявани модели на Mercedes при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

2 Коментара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *