Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

След като обсъдихме дали си заслужава покупката (и установихме, че е един от най-добрите роудстъри) на второто поколение Mazda MX-5, следва да поговорим за най-често срещаните проблеми, както и да дадем насоки за бързото им и лесно разрешаване, за да може всеки един новопритежател да се радва на возилото си.

Да, казахме, че автомобилът е един от най-простите в сегмента си, но това не означава, че е имунизиран от така наречените детски болести. Да се залавяме за работа. От факта, че MX-5 е кабриолет с мек таван, произхождат няколко дразнещи проблема, свързани с дъжда, пропускането на вода и типичните кабрио-недостатъци.

Вода в багажника след обилен валеж или проста автомивка. Лесният фиксатор на проблема се нарича уплътнение на третия стоп. С възрастта и метеорологичните условия въпросната гумичка, стояща между стопа и капака, изгаря и спира да уплътнява. Това може да доведе до нежелано пълнене на багажника с вода, мокрене на (макар и малкото) багаж, не дай си Боже там да има усилвател и суббуфер. Веднага трябва да се заемете с отремонтиране. Ако въпросното уплътнение на вашия автомобил е здраво, то значи трябва да обърнете внимание на дренажните канали, вървящи по задницата на автомобила. Принципно почистването им отнема около 10 минути, а за целта е нужна просто една по-дълга тел, с която да избутате мръсотията.

 Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Добра идея е да замените уплътненията на багажника, като не е задължително да са оригинални, а просто да са достатъчно дебели, че да уплътняват добре капака.
От недобро уплътняване между мекия таван и стъклата на вратите прокапалата вода може да създаде проблеми и да доведе до некоректна работа на стъклоповдигачите. В началото се опитайте да смажете всички триещи се части със силиконов спрей. Той ще улесни работата им, като намали триенето. Ако е нужно, регулирайте стъклото. Натискате бутона, но стъклото стига донякъде и не спира? Може би едно от жилата на стъклоповдигача му пречи.

 Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Отворете внимателно кората на вратата и локализирайте проблема. Ако наистина жилото пречи, превържете го със свинска опашка така, че да не създава повече проблеми.
Дотук с кабрио-багажът. Да поговорим за останалата част от автомобила. Спирачните апарати са слабо звено на МК1 и МК2 MX-5. За щастие се предлагат ремонтни комплекти за апарати за около 120 лв. за мост. Освен тях, трябва да си вземете и спирачна течност. Подменяйки гумичките и изчиствайки буталцата и цилиндрите, ще си осигурите безупречна работа на спирачките без задържане и недобро контактуване между диска и накладките.

 Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Задните спирачки също са слабо звено. Връзката на ръчната спирачка лесно се зацапва от мръсотията под колата и забива. Добра идея е във всеки удобен момент, когато задните колелета са свалени, да смазвате с течна смазка (спрей) въпросната връзка.
Натискате съединителя, за да превключите предавка, и педалът пропада до пода, без да отделя двигателя от скоростите? Долната помпа на съединителя явно „си е отишла“. Нова струва около 80 лв. и лесно може да бъде намерена и сменена за около 45 минути.

 Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)
AutoCrеdit – така вече се кара!

При полусъединител може да чувате виещ звук и да усещате вибрация в педала. Това означава, че лагерът на съединителя вече не функционира добре. Цената на нов е поносима, но подмяната му може да бъде много времеемка, тъй като трябва да се свали скоростната кутия.

Като заговорихме за скоростни кутии – тунелът на скоростите се напича прекомерно в движение и го усещате с краката и ръцете си? Проверете дебелото гумено уплътнение, което „облича“ централната конзола под мокета. То служи за шумо- и топлоизолация и е лесно и бързо за възстановяване.

Ако имате проблеми с хидравликата на волана, самото кормило „затяга“ в движение или при въртене на място се чуват странни измъчени звуци от помпата, то най-вероятно маркучите на хидравличната система са за смяна. Започнете с тези, които са най-близо до рейката. При подмяната им не забравяйте да налеете ново масло, а и не е лоша идея да прочистите системата.

Неравномерен празен ход на двигателя, недобро ускорение, притрисане и миризма на бензин от ауспуха означават, че горенето в двигателя не е отлично. Какво е нужно за горене в цилиндрите? Въздух, гориво и искра. Най-често последният компонент „бяга“ и предизвиква нечисто горене, завишен разход на гориво и недобра еластичност. Проверете бубината и кабелите. Не забравяйте да обърнете внимание и на свещите.

 Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

Поддръжка на Mazda MX-5 второ поколение (NB)

След задължителната подмяна на ангренажния ремък с обслужващите го елементи може да чувате виене при палене и движение в зависимост от оборотите. Ако чувате този звук, значи механикът, който е извършил ремонта, е пренатегнал обтегача на ремъка. Леко разхлабване би свършило работа, но ви съветваме да се обърнете към него, за да довърши започнатото.

Не ви пожелаваме да ставате свидетели и потърпевши на по-дребните и по-досадни проблеми като скърцаща жабка (след десетки демонтажи и монтажи може да я сглобите така, че да не поскръцва), изчезващи подсветки и стрелки на таблото (недобър контакт, но пипкаво сваляне на инструменталното табло), стъклоповдигачи, докосващи буксите на електромоторчетата, причинявайки отказ за вдигане или сваляне на стъклата и проблеми с вакуумите на VTCS (променливото газоразпределение) и всмукателния колектор (причиняващ лоши СО2 характеристики, които най-често се отразяват на ГТП).

Виж обяви за употребявани модели на Mazda при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *