Поддръжка на Land Rover Freelander

Поддръжка на Land Rover Freelander

Land Rover Freelander бе представен през 1997 г. и целта му бе да предложи оптимални оф-роуд способности, каквито са присъщи за Land Rover, но пакетирани по-компактно. Моделът се предлагаше като 5-врато комби, 3-врат хечбек и 3-врат хечбек със сваляем покрив, всичките с повишена проходимост. Представихме ви двигателната гама в предишния материал, но да затвърдим: 1.8-литов или 2.5-литров бензини, както и 2.0-литров TD4 дизел. Автоматичната трансмисия се предлага за дизеловия двигател, както и за големия V6 бензин независимо от вида купе. През 2003 г. Land Rover освежават гамата си. Двигателят, въшният вид и набора от трансмисии остават идентични, но автомобилът е с по-приятни форми както отвън, така и отвътре. Увеличена е и гамата от нива на оборудване.

Голямата промяна идва през 2006 г., когато Land Rover представя изцяло нов (единствено с 5-врати) Freelander. Новакът е по-голям, по-тежък и доста по-луксозен. Двигателната гама е изцяло подновена – 2.2-литров TD4, допълнен по-късно от по-мощен SD4 и по-икономичен eD4, както и „жаден“ 3.2-литров V6 бензин. Честитим ви, в случай, че вече сте собственик на Freelander от първо поколение и бързаме да ви напомним да направите общата инспекция и обслужване, за които писахме в поредица от материали. Ред е да говорим за по-нестандартните проблеми, засягащи в часност Freelander. Редът на споменаване е случаен, но на някои трябва да се обърне повече внимание, тъй като биха създали сериозни последствия.

Проблеми със задното окачване на модели, произведени между юни 1997 г. и юни 2003 г. Настройката на машината, заваряваща компоненти на задния мост, е била разбъркана, което означава, че заварките не са толкова качествени, колкото трябва да бъдат. Ако усещате усукване и ви се налага да коригирате посоката на движение, ускорявайки по равен път, значи има шанс компонентите по задното окачване да не са толкова стабилни, колкото трябва. Консултация със сервизен специалист ще разсее или потвърди съмненията ви.

Поддръжка на Land Rover Freelander

Поддръжка на Land Rover Freelander

Модели, произведени между август 2000 и февруари 2001 г. пък страдат от забележки с предните седалки. Механизмът, който е отговорен за повдигане и сваляне на седалката, не винаги сработва и заключва креслото статично след повдигане. Това означава, че ако сте повдигнали седалката и спрете по-рязко, от масата на тялото ви седалката може да пропадне отново надолу. Лесно остраним дефект, стига да имате малко свободно време и условия, в които да работите.

Лошо окабеляване в двигателния отсек на Freelander возила, произведени между август и ноември 2000 г. Облицовката на електроинсталацията, положена около двигателя, не е надеждна и често се случва кабелите в нея да останат почти оголени. В резултат на това може да загубите фаровете, охладителните перки, горивните помпи, захранването на стартера, компресора на климатика, ABS-системата и тази, контролираща скоростта при спускане на наклон, че дори и клаксона. Процесът по възстановяване и обезопасяване на електроинсталацията е трудоемък, но е важно всичко да работи коректно. Появят ли се какви да е проблеми с електроуредите, изброени по-горе, не губете време, ами отделете нужните средства, за да отремонтирате тази дреболия.

Автомобилът ви потегля, когато е паркиран под наклон и ръчната спирачка е дръпната? Това означава, че трябва да ревизирате механизма, отговорен за „затягането“ на челюстите, след което да ги натегнете. Както вече споменахме, ръчната спирачка трябва да държи (или да кара колелетата да блокират) на седмия зъб от дърпането.

Механикът в сервиза, в който поддържате автомобилите си, не успява да закачи Freelander-а ви с компютър, за да го диагностицира? Някои бензинови Freelander-и, произведени между юли 2000 и март 2002 г. изпитват проблеми с диагностичната букса. Единственото решение е внимателно проследяване на калебите и презапояването им.

Land Rover проблеми с гарнитурите на главите. Може да се случи на всеки един прегрят двигател, но най-често срещан проблемът е при 1.8-литровите бензинови двигатели на Freelander. Ако нивото на охладителната течност намали и шофьорът не обърне внимание, има голям шанс агрегатът да прегрее и гарнитурата да прегори. Вода в маслото (или обратното) е явен знак, че прегарянето вече се е случило.

На някои модели, произведени между юли и септември 2002 г., има проблем с детското заключване на задните врати. В часност проблемът е само на задна-лява врата, която все още може да бъде отворена отвътре, независимо, че детската защита е включена.

Някои градски джипки от марката, произведени между август и октомври 2004 г. са с проблемни пасажерски въздушни възглавници. Панелът, на който е монтирана събраната въздушна възглавница, не е точният, в следствие на което при нужда тя не се надува изобщо или се надува със закъснение, което е доста опасно.

Поддръжка на Land Rover Freelander

Поддръжка на Land Rover Freelander

Обезопасете шибидаха си ако вашият Freelander разполага с такъв. Автомобили, произведени между ноември 2006 и януари 2008 г. определено имат нужда от проверка на системата на шибидаха. Релсите, водещи капандурата, не са надеждно закрепени за останалата част от тавана, което значи, че ако оперирате с шибидаха в движение с по-висока скорост, шансът той да изхвръкне е огромен.

На последно място оставихме най-често срещания проблем – този с раздатъчната кутия, отговорна за 4х4 задвижването. Как да разберете дали вашата е счупена? Лесно. Ако чувате шумолене и по-скоро „хрупане“, когато натиснете педала на газта и ускорявате, когато завивате или връщате на заден ход, значи раздатката ви е в някои от неприятните стадии. Ако пък усетите, че зимата само единият мост буксува, значи кутията вече е счупена. Какво кара раздатъчната кутия да се счупи? В повечето случаи немърлива поддръжка – нередовна смяна на VCU. Последното представлява капсолован вискозен съединител, съдържащ в себе си течност. За съжаление, както казахме, съединителят е затворен и не можете да проверявате състоянието и количеството на лубриканта в него. Land Rover препоръчва смяна на съединителя на приблизително 110,000 км в зависимост от начина на експлоатация.

Всички гореописани проблеми (освен този, заягащ гарнитурата на главата на малкия бензинов агрегат) би трябвало да са отремонтирани по гаранция. Проверете сервизната книжка, за да не преповтаряте излишно някои от ремонтите.

 AutoCrеdit – така вече се кара!

Един коментар

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *