Поддръжка на Kia Rio

kia-rio-1

Ако вече сте си купили употребяван Kia Rio, може да ви честитим. Ще се насладите на евтината поддръжка и ниските разходи по употребата на автомобил, който ще ви върши повече от прилична работа. Както казахме вчера, Rio не е най-динамичният автомобил, който може да се купи, но ще удовлетвори нуждите на повечето клиенти.

Rio излиза на пазара за първи път през юли 2001 г. Реакциите на автомобилни журналисти след първите тестове са доста отрицателни. Почти навсякъде се четат материали, проклинащи марката и модела, но няколко „по-светнати“ колеги проявиха интерес и въображение, описвайки автомобила като простоват, но евтин и здрав.

Съветваме ви при първа възможност да огледате автомобила отдолу. Корозията е може би един от най-големите врагове. И то тя атакува на най-важните места – подложки на пружини, преден и заден мост, както и планки за прикрепване на стабилизиращите щанги. Колкото по-навреме е „хваната“, толкова по-лесно ще се отремонтира.

Поддръжка на Kio Rio

Поддръжка на Kio Rio

Двата бензинови агрегата ще изискват общо взето еднакво количество грижи. Задължително обърнете внимание на охладителната система – термостат, водна помпа, ремък, радиатор и антифриз. Желателно е тръбопроводите да бъдат изчистени с препарат за почистване на система според инструкциите му. Маслото, масленият, въздушният и горивният филтър също влизат в графа „задължително за смяна“. Желателно е да обслужите механичната 5-степенна трансмисия (надяваме се, че не сте си взели автоматик.; да, моделът се предлага със старомоден 4-степенен автомат). Скоростните кутии често не желаят да работят добре при потегляне след дълъг престой и подмяната на маслото ще подобри функционирането им. В сервизната книжка проверете кога за последно е сменян ангренажният ремък. А са минали повече от 3 години или 40000 км, или пък не откривате сервизни документи, не се колебайте, а подменете целия комплект по ангренажа. Пакетната цена за ремък и обтягащи рокли е малко под 300 лв.

Някои части ще трябват да бъдат сменени, но пък са сравнително евтини. Комплект съединител, например, струва около 300 лв и ще надживее автомобила. Лошото при него е, че се управлява с жило, а не с хидравлична система. Проверете състоянието на жилото и смажете кожуха му, за да „олекне“ макар и малко иначе тежкият педал.

Комплект предни спирачни накладки струва около 80 лв. Нов алтернатор (оригинален) пък се продава за 300 лв (цената за рециклиране е около 100 лв), а нов стартер – 280 лв (цена за рециклиране около 90 лв).

kia-rio-engine

Поддръжка на Kio Rio

Нещото, което най-много ще ви дразни, ще е паразитният шум на интериорните пластмаси. Те лесно могат да бъдат обезшумени, стига да сте по-сръчни и търпеливи. Повечето детайли се разглабят внимателно и сглабят наново, като за обратния процес се изисква повече внимание.

Последен съвет от нас: закупете си четири нови гуми според сезона. Геометрията на окачването на Kia Rio първо поколение е малко странна и дори да е настроена коректно на стенд, гумите отново се износват прекомерно.

До тук с проблемите, наслаждавайте се на нисък разход на гориво, ниска цена на застраховките и добра надеждност.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *