Поддръжка на Ford Mondeo

Поддръжка на Ford Mondeo

Всички ние познаваме Ford Mondeo от дълго време. Заради голямото разпространение на модела, всеки се е возил и почти всеки е имал шанс да подкара Mondeo в различни условия. Независимо от добрите неофициални отзиви (а и няколко титли „Автомобил на годината“) Mondeo почти винаги е подценяван от автомобилистите. Това, естествено, означава, че почти моментално е загубил цената си, но пък значи и че е отличен вариант за покупка втора ръка. Слухове разказват как трябва да се пазим от Mondeo втора ръка, независимо че голяма част от предлаганите може да са били стопанисвани и сервизирани грижливо. Да, има автомобили от марката, които са ползвани като служебни, но сервизната книжка би трябвало да описва голяма част от влизанията на конкретния автомобил „в бокса“.
Както писахме вчера, интериорът е просторен и четирима възрастни ще се возят спокойно. Това прави Mondeo отличен семеен автомобил, а ако пък имате нови членове в семейството си, комби версията ще превозва детските колички и необходимия за малкото детенце багаж там, където няма да обезпокоява никого – в багажника. Както може би знаете, гамата започва с LX, който ужким е най-базов модел, но разполага с 6-степенна автоматична трансмисия, мултиволан, седем въздушни възглавници, ABS и система за следене на сцеплението. Единственият му минус е, че няма темпомат и че задните стъкла не са с електрозадвижване.
Zetec с по-мощния си двигател е следващ, като се е предлагал с турбо-дизелов двигател, куплиран с автоматична трансмисия (отново 6-степенна), а това е нещо, което не е било често срещано при преките конкуренти. По-спортният вариант XR5 Turbo с 5-цилиндров турбо-бензин е следващ в класацията, но той се предлага само с механична 6-степенна трансмисия.

Поддръжка на Ford Mondeo

Поддръжка на Ford Mondeo

Ford прави ъпгрейд на автомобила през 2010 г., когато са направени големи промени на автоматичната трансмисия. Конвенционалният „автомат“ на турбо-дизела е заменен с DSG-трансмисия с два съединителя и още по-добри предавателни числа.
От 2011 г. до края на жизнения цикъл на модела, Ecoboost се е предлагал със Zetec или Titanium нива на оборудване, които правили XR5 Turbo абсолютно непредпочитан. Мощността и въртящият момент се развиват прекрасно и това спомага автомобилът да изразходва доста по-малко гориво от конкурентите си.
Да започнем с кусурите. Най-големият визуален проблем се описва така: боята на пластмасовите екстериорни детайли не издържа теста на времето. Това е най-видно на „муцуната“ на всяко Mondeo преди фейслифта. Боята там се отлепва на големи парчета и за да спрете случващото се, трябва да намесите опитен бояджия, който да пребоядиса детайлите наново.
Вариантите с опционален шибидах често страдат от запушване на дренажните отвори и съответно протичане на вода в купето. Превантивното им почистване е препоръчително, особено ако ще държите автомобила си на улицата. И докато сме на вълна шибидах, ако вашият нов Ford Mondeo разполага с такъв, препоръчваме ви да смажете механизма, който е отговорен за функционирането му, защото не желаете да спре да работи на отворено положение.
Другите проблеми, свързани с проникване на вода в купето, касаят хечбек моделите. Дъждовна вода по стъклото на багажника пада в самия багажник при отварянето на вратата. Тук няма какво да се направи.
Обръщайте внимание на превключването на предавките на автоматичната трансмисия. В момента, в който усетите побутване или забавена реакция на топъл мотор, препоръчваме да посетите сервиз. От Ford обясняват, че до голяма степен подобни проблеми се отстраняват чрез калибриране или пренастройване на софтуера, управляващ скоростната кутия. Някои собственици споделят, че на студено кутията има навика да задържа по-високи обороти на двигателя, преди да превключи на следваща предавка, но механици от Ford отговарят, че това е нормално. Причината според тях е, че електрониката, управляваща двигателя и скоростите, се грижи за по-бързо достигане на оптимална работна температура. Ако това се случва и на вашето Mondeo, обръщайте внимание дали двигателят не се форсира повече от нормалното и дали коректното превключване е налице, когато вече сте покарали автомобила няколко километра.
От мнения на собственици на служебни автомобили, носещи надписа Mondeo на задния капак, чуваме, че интериорните детайли започват да издават неприятни скърцащи и потропващи звуци. Лесно може да оправите този недостиг, стига да имате малко повече свободно време и желание. Кой автомобил от този клас не се „разскърцва“ при ежедневна експлоатация по родните пътища? Решението е просто – колкото се може повече еластични материали между щипките на корите, корите и металните части на вратите. Гумени О-пръстени и флакон със силикон ще ви избавят от неприятните звуци и ще направят купето на Mondeo по-уютно.
Температурните условия влияят на няколко детайла в интериора. Ще започнем от тапицираните А и В-колонки, от които тапицерията се разлепва в горещините. Сръчни умения с лепилото или опитен тапицер ще решат проблемите ви. Черното табло привлича светлина и не отделя температурата си лесно, когато е загрято. Често някои от бутончетата спират да функционират поради този факт. Добрата новина е, че автомобилите след фейслифта не страдат от подобни болежки.

Поддръжка на Ford Mondeo

Поддръжка на Ford Mondeo

Поради сравнително малкото години експлоатация, повечето Ford Mondeo от това поколение ще са все още с оригиналните си части по окачването. Според някои те са и най-здравите и препоръчваме при най-малко съмнение за нещо разбито по ходовата част да обърнете внимание колкото се може по-скоро, защото по този начин има шанс да запазите останалата част от компонентите здрави за по-дълго време.
Някои автомобили Mondeo, произведени през 2007 г. (общо взето от най-първите) са били извикани в сервиза за гаранционна подмяна на сервоусилвателя на спирачките. Тази операция е описана в сервизната история, а и всеки оторизиран представител на марката би трябвало да установи дали конкретният модел е трябвало да влезе в сервиза, разчитайки номера на рамата.
Ранните модели с 2.2-литров турбо-дизел изпитвали проблеми с компютъра, управляващ двигателя. Проблемът е отремонтиран гаранционно, а през юни 2008 г. започнало внедряването на изцяло нови ECU-та.
Собственици и ползватели на Ford Mondeo с дизелови агрегати съветват да избягвате преминаването през улици, които са наводнени от обилен валеж. Причината е, че всмукателните пътища започват прекалено ниско и има риск от засмукване на вода и „воден удар“.
Ако сте избрали 1.8 TDCI и усетите странен висок разход на гориво, без да има повод за това, в сервиз с компютърна диагностика проверете версията на софтуера. Ако завършва на LG, значи просто трябва ъпдейт на картите на компютъра. По-добрата версия завършва с LH.
Доклади за проблеми с хидравличната рейка не са често срещани, но ги има. Според сервизни специалисти от Ford гумените уплътнения на кормилната рейка започват да се разпадат от маслото в нея и блокират потока на масло във филтъра. Това пък води до затормозяване на хидравличната помпа, придружено от странни звуци и „забиване“ на волана. Ако усетите нещо подобно, незабавно посетете сервиз, в който механиците да отворят казанчето за хидравлична течност и да проверят филтъра му преди да предприемат други манипулации.
Ако излизайки от магистрала и започвайки движение по нормален път, автоматичната трансмисия не желае да премине на по-висока предавка (и съответно оборотите на двигателя да паднат), отбийте и проверете дали случайно стоповете ви не светят. Не са редки случаите, в които стоп машинката, намираща се над спирачния педал, спира да функционира и подава сигнал на компютрите, управляващи двигателя и скоростите, че все още спирате.
Моля, имайте предвид, че Powershift трансмисиите имат нужда от подмяна на маслото и микрофилтъра на всеки 3 години или 50,000 км пробег. Тази операция е жизненоважна за трансмисията. Грижейки се за нея ще намалите износването й до минимум.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *